Kleine nieuwtjes

Als er nu 1 ding is dat je nooit doet, is op sociale media zetten dat je met verlof bent.
Vogel voor de kat.

Als er nu 1 ding is dat je nooit doet, is op sociale media zetten dat je met verlof bent.
Vogel voor de kat.
Maar ze is wel INFLUENCER he. :sarcastic: .
Zij is dat verplicht. Maar dan wel kakken op de overheid omdat ze ook een verplichting opgelegd hebben.

Vogel voor de kat.
Uw adres delen en dan zeggen dat je op verlof bent.

Je zou bijna zeggen dat ze medeplichtig is 😅

“Maar foto’s delen van mijn vakantie of van bepaalde spullen is nu eenmaal ook een deel van de job als influencer."

Oh, please 😂 die foto's posten als je terug zal ook nog wel kunnen zeker?
Ze is "ondernemer" dus moet een KBO nummer hebben. Dus ook een maatschappelijke zetel (dat moet niet je thuis adres zijn hè)
Van elke KBO kan je het adres van de maatschappelijke zetel snel terugvinden en de bestuurders. 1 opzoeking op social media verder zie je ook wie op verlof is (als ze dat delen)
Waarom zou men een "influencer" anders moeten behandelen?

Wat is het adres van Celine van Ouytsel? :oi22:

Ik vind het toch persoonlijk redelijk belachelijk dat die mensen hun adres online moeten gooien.

En nog wat aandacht zoeken in de media omdat ze zo dom is :sarcastic:
Lijkt me toch gezond verstand dat je niet aan gans het internet gaat verkondigen dat je op reis bent, zelfs als gewone onbekende persoon.
Maar neen, wie kan er nu overleven zonder 5 seconden aandacht? Onmogelijk. De overheid moet maar speciale regels maken.

Sorry, wat? Gaan we dit gedrag echt goedpraten door er een artikel over te schrijven en bijna op de hoofdpagina te zetten? De allereerste zin spreekt letterlijk over inbraak. Mis ik hier iets waardoor ik het niet begrijp?

Sorry, wat? Gaan we dit gedrag echt goedpraten door er een artikel over te schrijven en bijna op de hoofdpagina te zetten? De allereerste zin spreekt letterlijk over inbraak. Mis ik hier iets waardoor ik het niet begrijp?

Vooral pijnlijk dat dit van de VRT komt.
commerciële kanalen snap ik nog dat je zulke “ludieke acties” belicht.
Maar zoals je zegt het gaat hier over het plegen van duidelijke misdrijven en dit documenteren, en hier op de koop toe nog geld mee verdienen ook.

Je maakt hier ook geen statement mee, noch creëer je enige bewustwording. Nee het gaat gewoon zuiver over het gegeven van ergens gratis binnen geraken waar een normale mens voor betaalt.

Vooral pijnlijk dat dit van de VRT komt.
commerciële kanalen snap ik nog dat je zulke “ludieke acties” belicht.
Maar zoals je zegt het gaat hier over het plegen van duidelijke misdrijven en dit documenteren, en hier op de koop toe nog geld mee verdienen ook.

Je maakt hier ook geen statement mee, noch creëer je enige bewustwording. Nee het gaat gewoon zuiver over het gegeven van ergens gratis binnen geraken waar een normale mens voor betaalt.

En dan staat dat letterlijk als tweede artikel op de webpage van de VRT, ze vinden de dood van die 11-jarige in Brussel nog net iets belangrijker. Onbegrijpelijk voor de openbare omroep.

Ouch, dit vind ik wel schokkend.

Veel toekomstige leerkrachten halen eindtermen lager onderwijs zelf niet

Dat verbaast mij helemaal niet eigenlijk. De lerarenopleidingen staan er al lang om bekend om niet de knapste koppen aan te trekken, zeker in het lager onderwijs.

correctie:

Studenten die aan de lerarenopleiding beginnen, slagen vaak niet voor de starttoetsen wiskunde, Frans en Nederlands. De resultaten van de écht toekomstige leerkrachten (zij die dus de 3 jaar afronden) zullen wel een stuk hoger liggen.

Maar dat mensen dit verbaast, verbaast mij dan weer. Van de studenten ASO zullen vooral de zwakkere leerlingen (richtingen zoals humane of moderne talen) aan lerarenopleiding beginnen, dus dat dit niet veel verschilt van TSO lijkt me logisch.

Het grootste probleem lijkt me echter dat er véél beginnende studenten lerarenopleiding zijn met een BSO achtergrond. Daar zullen altijd wel enkele goeie leerkrachten inzitten, maar als je zelf ofwel de attitude niet had (en vaak in de klas weinig studieijver en goeie leshouding zag) ofwel intellectueel echt beperkt bent, dan is de kans dat je een goeie leerkracht wordt, natuurlijk een stuk minder. En de kans dat je slaagt nog veel minder.

Verder maken we er nog tere kasplantjes van:

“Het wordt hen zo makkelijk gemaakt dat je er niets mee kunt aanvangen als ze zijn afgestudeerd”
...aangejaagd door allerlei nieuwe medische labels en aandoeningen - geven aan dat de slinger doorslaat.”
...een universitair diploma hebben behaald waarmee ze voor zichzelf noch voor de maatschappij (die al een deel van de meerkosten droeg) voldoende rendement halen...
Dat buitenlandse dierenartsen steeds vaker de neus ophalen voor jonge dierenartsen die afstudeerden aan de UGent, is een teken aan de wand.

De vergrijzing komt eraan.
En dan staan er generaties klaar die hun diploma's uit draaiautomaten halen.
Heel veel kennis en ervaring gaat wegvallen. Vooral ook een shift in mentaliteit.

Laatst bewerkt:
correctie:

Studenten die aan de lerarenopleiding beginnen, slagen vaak niet voor de starttoetsen wiskunde, Frans en Nederlands. De resultaten van de écht toekomstige leerkrachten (zij die dus de 3 jaar afronden) zullen wel een stuk hoger liggen.

Maar dat mensen dit verbaast, verbaast mij dan weer. Van de studenten ASO zullen vooral de zwakkere leerlingen (richtingen zoals humane of moderne talen) aan lerarenopleiding beginnen, dus dat dit niet veel verschilt van TSO lijkt me logisch.

Het grootste probleem lijkt me echter dat er véél beginnende studenten lerarenopleiding zijn met een BSO achtergrond. Daar zullen altijd wel enkele goeie leerkrachten inzitten, maar als je zelf ofwel de attitude niet had (en vaak in de klas weinig studieijver en goeie leshouding zag) ofwel intellectueel echt beperkt bent, dan is de kans dat je een goeie leerkracht wordt, natuurlijk een stuk minder. En de kans dat je slaagt nog veel minder.
ASO koning
TSO mid
BSO losers

2005 belt

Verder maken we er nog tere kasplantjes van:

“Het wordt hen zo makkelijk gemaakt dat je er niets mee kunt aanvangen als ze zijn afgestudeerd”
...aangejaagd door allerlei nieuwe medische labels en aandoeningen - geven aan dat de slinger doorslaat.”
...een universitair diploma hebben behaald waarmee ze voor zichzelf noch voor de maatschappij (die al een deel van de meerkosten droeg) voldoende rendement halen...
Dat buitenlandse dierenartsen steeds vaker de neus ophalen voor jonge dierenartsen die afstudeerden aan de UGent, is een teken aan de wand.

De vergrijzing komt eraan.
En dan staan er generaties klaar die hun diploma's uit draaiautomaten halen.
Heel veel kennis en ervaring gaat wegvallen. Vooral ook een shift in mentaliteit.
De vraag is wel of die mentaliteitsshift ook op het niveau van heel de maatschappij merkbaar is. Het publiek dat een diploma haalt verandert, en zal vaak minder bewezen hebben, maar dat wil misschien gewoon zeggen dat meer mensen die vroeger geen diploma zouden kunnen gehaald hebben dat nu wel kunnen. Een diploma is minder dan vroeger een bewijs dat je een bepaald niveau hebt maar daarom zijn er niet minder slimme of capabele mensen in de maatschappij.

correctie:

Het verbaast me omdat ze het niveau basisonderwijs niet halen, terwijl ze nog 6 jaar middelbaar hebben gevolgd... en dat succesvol (of dat zou toch moeten) hebben afgerond.

Vogel voor de kat.
Akkoord, maar eigenlijk moeten ze gewoon met hun fikken van je spullen blijven. Als je een laptop op de achterbank van je auto legt ben je volgens de verzekeringen een inbraak aan het "uitlokken" en kan je fluiten naar je geld. Ik begrijp heel goed dat verzekeringsmaatschappijen dit niet uitkeren vanuit hun standpunt (vooral om misbruik te voorkomen) maar ik vind het ook heel contra-intuïtief.

Wat Hanne Troonbeeckx betreft: je kan inderdaad je filmpjes beginnen posten als je terug thuis bent.

Maar waarom geven die mensen hun eigen adres in bij zo'n dingen, dat kan toch niet dat er nog niemand aan gedacht heeft een bedrijfje op te starten waarvan je het adres kan gebruiken als je maatschappelijke zetel. Veel van die influencers hebben toch ook een adres dat ze gebruiken voor hun 'PO Box' ?

Maar waarom geven die mensen hun eigen adres in bij zo'n dingen, dat kan toch niet dat er nog niemand aan gedacht heeft een bedrijfje op te starten waarvan je het adres kan gebruiken als je maatschappelijke zetel. Veel van die influencers hebben toch ook een adres dat ze gebruiken voor hun 'PO Box' ?
Dat mag zomaar niet. Dit is wat ik in eerste instantie kan terugvinden:

3. Kan je een virtueel kantoor of postbus kiezen als maatschappelijke zetel?​

In theorie mag je je zetel vrij kiezen zonder beperkingen. Toch houd je best rekening met deze richtlijnen van de Belgische fiscus:

• Je moet als bedrijfsleider op elk moment toegang hebben tot de kantoorruimte;
  • Je moet als bedrijfsleider exclusieve toegang hebben tot de kantoorruimte;
  • De kantoorruimte is het administratieve centrum van je onderneming, van waar je eigenlijk alle belangrijke beslissing neemt voor je eenmanszaak of je vennootschap.
Het is meteen duidelijk dat een virtueel kantoor of een postbus niet aan die voorwaarden voldoen. Wil je je adres vestigen in een co-working plek of business center is dit wel mogelijk. Ben je dit van plan, zorg dan zeker dat je rekening houdt met de vereisten van de fiscus en lees grondig de huurovereenkomst na.

Terug
Bovenaan