Kleine nieuwtjes

Als ge klaagt over taalgebruik, gelieve dan ook het woord "moordenaar" niet verkeerd te gebruiken. "Moord" impliceert dat de bestuurder voor hij aan zijn (weliswaar illegaal) manoeuvre begon de intentie had om de slachtoffers te doden, maar daar is hier volgens mij geen enkele aanwijzing,(laat staan bewijs) voor.
Nu vermoed ik dat je wel slim genoeg bent om het verschil tussen moord en onvrijwillige doodslag te weten, maar door alles wat je schandalig vind maar gewoon verkeerd te benoemen als "moord" geraken we ook niet verder. In het ergste geval als iedereen dat gaat doen devalueren we de betekenis van het woord "moord", want voor mij is iemand die een moord pleegt nog altijd erger dan iemand die onvrijwillige doodslag pleegt.
Ik gebruik dat woord doelbewust om te provoceren, en om mensen aan het nadenken te zetten. Tegelijk staat voor mij te snel rijden, negeren van lichten, dronken rijden, manoeuvres als deze, ... gelijk aan het doelbewust in gevaar brengen van de levens van anderen. Je had misschien niet de intentie om iemand dood te rijden, maar je nam wel bewust het risico om mensen ten gevolge van je doelbewuste gedrag te doden. Voor mij komt dat gewoon op hetzelfde neer hoor. Ik pleit er al jaren voor om dat te benoemen en te bestraffen als moord, en ik zal dat ook blijven doen. De betekenis van woorden is veranderlijk, en ik probeer daar bij deze term mijn steentje toe bij te dragen. En hopelijk volgt op termijn ook de juridische betekenis. Jij mag dat de devaluatie van het woord 'moord' noemen, ik vind het walgelijk en een slag in het gezicht van de slachtoffers om dit soort zaken als 'onvrijwillig' of 'onopzettelijk' te benoemen. Dat houdt een maatschappelijke gedragswijziging tegen, want je houdt daders altijd een hand boven het hoofd door het verbloemen van hun daden, en zo kunnen we elke dag weer slachtoffers van "spijtige ongelukken" betreuren. Dus neen, ik zal niet stoppen met dit soort mensen en daden te benoemen voor wat ze naar mijn mening zijn.
 
maar je nam wel bewust het risico om mensen ten gevolge van je doelbewuste gedrag te doden.
Ik vermoed dat daar vooral het verschil in onze gedachtengang gaat zitten. Ik denk dat veel mensen niet beseffen dat ze dat risico nemen op dat moment. En ja, dat is uiteraard ook een probleem. Maar ik vind het van een heel andere orde dan doelbewust én gepland iemand doden.
 
Ik vind trouwens wel dat 'moord' / 'moordenaar' in de volksmond en de juridisch definitie twee verschillende dingen zijn. Maar ik vind echter niet dat we mensen moeten verplichten om woorden enkel in hun juridische betekenis te gebruiken.
 
Wat gebeurt er daar bij het brits koningshuis? AI foto’s de wereld insturen 😅

Goh ja, we kunnen de meeste koningshuizen wel volledig vervangen door een AI entiteit natuurlijk.
Gewoon wat random schandalen verzinnen en foto's genereren, voor het entertainment. Ook wat goedkoper dan een echte koninklijke familie te moeten ondersteunen.
 
Wat gebeurt er daar bij het brits koningshuis? AI foto’s de wereld insturen 😅
Het was toch geen AI? "Gewoon" een gefotoshopte foto van Kensington Palace.
Kate Middleton is blijkbaar al niet meer gezien sinds Christmas Day. Ze is geopereerd aan haar buik, en dat was goed verlopen volgens het persbericht, maar sindsdien geen kik. Dat is dubbel raar, omdat de Britse pers nu bewijst dat ze wel degelijk tot een akkoord kunnen komen met het koningshuis en blijkbaar toch gewoon kunnen zwijgen/fatsoenlijk kunnen doen over een prinses. Wat dus aangeeft dat het koningshuis het niet zo erg vond dat Markle wél werd opgejaagd. Maar het is ook gewoon raar omdat de druk zo hoog werd op nieuws dat ze maar een foto hebben laten zien om te bewijzen dat het wel goed ging met Middleton. Nu blijkt dat een gefotoshopte foto te zijn, die weer is ingetrokken. Wat er dan wél aan de hand is, daarover blijft het stil.
 
Het was toch geen AI? "Gewoon" een gefotoshopte foto van Kensington Palace.
Kate Middleton is blijkbaar al niet meer gezien sinds Christmas Day. Ze is geopereerd aan haar buik, en dat was goed verlopen volgens het persbericht, maar sindsdien geen kik. Dat is dubbel raar, omdat de Britse pers nu bewijst dat ze wel degelijk tot een akkoord kunnen komen met het koningshuis en blijkbaar toch gewoon kunnen zwijgen/fatsoenlijk kunnen doen over een prinses. Wat dus aangeeft dat het koningshuis het niet zo erg vond dat Markle wél werd opgejaagd. Maar het is ook gewoon raar omdat de druk zo hoog werd op nieuws dat ze maar een foto hebben laten zien om te bewijzen dat het wel goed ging met Middleton. Nu blijkt dat een gefotoshopte foto te zijn, die weer is ingetrokken. Wat er dan wél aan de hand is, daarover blijft het stil.
Ik volg normaal niks van royal nieuws, vond dit gewoon absurd toen ik het voorbij zag komen. Wat de foto ook is, er wordt allezins verzwegen wat er echt aan de hand is. Van mij moeten ze niets van hun prive leven kwijt anyway.

Nu zeggen ze ook dat Kate dat zelf zou hebben zitten bewerken? Sappig verhaal 😅
 
Ons Belgisch leger dat een beetje op café ligt te vechten met locals in Noorwegen en nu blijkbaar ook tijd genoeg heeft om wat te lopen smossen met seksspeeltjes, illegale wapenhandel, drugsfeiten, enz.

Je zou denken; het leger, één van de laatste bastionnen van orde, tucht en discipline. Maar ook daar is de decadentie blijkbaar volop aan het toeslaan.
 
Je zou denken; het leger, één van de laatste bastionnen van orde, tucht en discipline. Maar ook daar is de decadentie blijkbaar volop aan het toeslaan.
waar hebt gij gezeten de laatste 40 jaar?
van afrikaanse kinderen roosteren boven een kampvuur, tot "Jurgen" die een aanslag kan beramen op de premier...

veel tucht en discipline is er daar niet bij hoor
 
Ons Belgisch leger dat een beetje op café ligt te vechten met locals in Noorwegen en nu blijkbaar ook tijd genoeg heeft om wat te lopen smossen met seksspeeltjes, illegale wapenhandel, drugsfeiten, enz.

Je zou denken; het leger, één van de laatste bastionnen van orde, tucht en discipline. Maar ook daar is de decadentie blijkbaar volop aan het toeslaan.
Dat idee van orde, tucht, en discipline is dan ook vooral een sprookje dat de derde leeftijd vertelt wanneer er nog eens iemand opwerpt de dienstplicht terug in te voeren voor "de jeugd".
 
Ons Belgisch leger dat een beetje op café ligt te vechten met locals in Noorwegen en nu blijkbaar ook tijd genoeg heeft om wat te lopen smossen met seksspeeltjes, illegale wapenhandel, drugsfeiten, enz.

Je zou denken; het leger, één van de laatste bastionnen van orde, tucht en discipline. Maar ook daar is de decadentie blijkbaar volop aan het toeslaan.
Duidelijk de verhalen van tijdens de dienstplicht nog niet meegekregen :p
 

Eerst en vooral wil ik vermelden dat ik het verschrikkelijk vind wat er hier gebeurd is.

Hoe dan ook, dit incident doet bij mij wel vragen rijzen over hoe zoiets is kunnen gebeuren.
Het is weliswaar de politie itt het leger in dit geval, maar dat terzijde: 1 dode SF, 1 in levensgevaar en dat door 1 persoon/schutter.
Ik heb in de thread van Kamp Waes commentaar gegeven over hoe 'niet serieus' de laatste missie werd aangepakt met de vermelding dat ik hoopte dat het in 'het echt' wel beter voorbereid en uitgevoerd zou worden.

Wat blijkt, de realiteit blijkt helemaal niet zoveel beter te zijn. Als er 2 quasi doden vallen door slechts 1 persoon is dit toch belachelijk slecht voorbereid en uitgevoerd geweest. Het lijkt wel puur amateurisme. 'We zullen binnengaan en zien wel wat er gebeurt'.
Wat een antireclame voor het leger en de politie de laatste weken, jezus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Totaal verkeerde inschatting van de situatie denk ik dan? Overigens de selectie en opleiding van die agenten bij de speciale eenheden moet niet veel onderdoen voor de SF.
 
Laatst bewerkt:
Hoe dan ook, dit incident doet bij mij wel vragen rijzen over hoe zoiets is kunnen gebeuren.
Simpel, er zaten niet 1, maar 3 mollen bij de flikken die de kerel getipt hebben:

3 politieagenten uit de politiezone van Charleroi zijn gearresteerd in het kader van hetzelfde dossier als de schietpartij deze ochtend. Dat bevestigt het parket van Charleroi.

Ze zijn aangehouden wegens schending van het beroepsgeheim, doorgeven van geheime informatie, onrechtmatige raadpleging van een databank, verduistering van geld door een ambtenaar en criminele samenzwering.
Bron: VRT NWS
 

Eerst en vooral wil ik vermelden dat ik het verschrikkelijk vind wat er hier gebeurd is.

Hoe dan ook, dit incident doet bij mij wel vragen rijzen over hoe zoiets is kunnen gebeuren.
Het is weliswaar de politie itt het leger in dit geval, maar dat terzijde: 1 dode SF, 1 in levensgevaar en dat door 1 persoon/schutter.
Ik heb hier een paar pagina's eerder over de laatste missie van Kamp Waes commentaar gegeven over hoe 'niet serieus' deze werd aangepakt met de vermelding dat ik hoopte dat het in 'het echt' wel beter voorbereid en uitgevoerd zou worden.

Wat blijkt, de realiteit blijkt helemaal niet zoveel beter te zijn. Als er 2 quasi doden vallen door slechts 1 persoon is dit toch belachelijk slecht voorbereid en uitgevoerd geweest. Het lijkt wel puur amateurisme. 'We zullen binnengaan en zien wel wat er gebeurt'.
Wat een antireclame voor het leger en de politie de laatste weken, jezus.
Hoe kunt ge nu conclusies zulke trekken op basis van een artikel?
Ge hebt geen idee wat zich daar heeft afgespeeld.

Bijna tenenkrullend
 
Totaal verkeerde inschatting van de situatie denk ik dan? Overigens de selectie en opleiding van die agenten bij de speciale eenheden moet niet veel onderdoen voor de SF.
Ik vraag me wel af wat die schutter dacht? Dat hij al die agenten kon doden en dat hij hiermee ging wegkomen?

Simpel, er zaten niet 1, maar 3 mollen bij de flikken die de kerel getipt hebben
Maar dan nog. De schutter wist dan nog steeds dat hij 100% kansloos was (als hij even nuchter na zou denken)

Maar goed. We kennen de hele historiek hier niet. Als iemand in een hoekje gedrumd wordt en echt geen uitweg ziet dan kan men wel eens slecht reageren.
 

Eerst en vooral wil ik vermelden dat ik het verschrikkelijk vind wat er hier gebeurd is.

Hoe dan ook, dit incident doet bij mij wel vragen rijzen over hoe zoiets is kunnen gebeuren.
Het is weliswaar de politie itt het leger in dit geval, maar dat terzijde: 1 dode SF, 1 in levensgevaar en dat door 1 persoon/schutter.
Ik heb in de thread van Kamp Waes commentaar gegeven over hoe 'niet serieus' de laatste missie werd aangepakt met de vermelding dat ik hoopte dat het in 'het echt' wel beter voorbereid en uitgevoerd zou worden.

Wat blijkt, de realiteit blijkt helemaal niet zoveel beter te zijn. Als er 2 quasi doden vallen door slechts 1 persoon is dit toch belachelijk slecht voorbereid en uitgevoerd geweest. Het lijkt wel puur amateurisme. 'We zullen binnengaan en zien wel wat er gebeurt'.
Wat een antireclame voor het leger en de politie de laatste weken, jezus.
Heb je eigenlijk ook iets gelezen behalve de titel? Dan moet je zo neerbuigend te doen.

Hun bedoeling is niet Rambo gewijs binnen vallen en iedereen af te knallen.
1e taak is situatie ontmijnen, gesprek aangaan, onderhandelen.
Het ging ook om een (versterkte) huiszoeking, geen inval of arrestatie

Zoals er staat hebben ze gevraagd de deur open te doen, werd deze open gedaan door mevrouw en heeft men dan onverwacht van achter een gesloten deur het vuur geopend.
Dat materiaal kan tegen een stootje, maar niet tegen een heel magazijn dat ze op u neerknallen.
+ Misschien ook nog pech hoe en waar hij geraakt werd?
Er gebeuren vaker schietpartijen, maar ja je moet maar eens pech hebben
 
De speciale eenheden kloppen niet aan. Hoe goed getraind/scenarios je voor het ogen hebt, je kan jammergenoeg altijd pech hebben
 
Terug
Bovenaan