Kleine nieuwtjes

Politiek gaat nu eenmaal over macht en niet over hand in hand kumbaya zingen ;)
Iemand die correct aan politiek doet zou ook moeten trachten om steeds correcte en haalbare beslissingen te nemen.
En als er toch misstappen gebeuren moet er ook toegeven worden dat er fouten zijn gebeurd. En dus niet krampachtig blijven vasthouden om maar niet te moeten toegeven dat je fout zat.

En laat dat nu net heel moeilijk zijn.
 
Nu is't hier toch een beetje aan't escaleren hier in St Gillis :eek2:

@quo_vadis het hoogtepunt in nationaal nieuws...

Ik passeer daar eigenlijk heel vaak. Ongeveer 500m van waar ik woon, maar dat ligt op mijn pendelroute. Dat is een plein waar de grootste supermarkt van de zone ligt, een lagere school & een van de grootste speeltuinen in Brussel.

En je ziet de dealers openlijk daar dealen. Al jaren. Maar sinds de grote opkuis van Brussel Zuid (een federale beslissing) zijn veel junkies naar Germeau & Hallepoort park gesukkeld. Vlakbij die parken ligt het Jacques Frankplein waar al lang gedeald wordt & waar nu die schoten/afrekening gebeurde.
Die junkies (crack & heroine) zorgen daar nu voor massaal veel overlast in de omgeving. Denk aan spuiten, kak & pis & ingeslagen autoruiten om wat dingen te spelen voor hun volgende shot. De bendes die daar willen verkopen verdienen natuurlijk veel geld daar, dus is er concurrentie, hence de escalatie van de turfwar van vandaag en gisteren.

Gisteren was mijn vriendin op de spoedbuurtvergadering. De politie ter plekke was een jonge Nederlandstalige vrouw die amper Frans sprak. Tja...
Jean Spinette (PS burgemeester van St Gillis) doet wat die kan, maar het is een ongelijke strijd voor hem. Er wordt boven hem iets beslist (propermaken vh treinstation) maar hij krijgt geen extra middelen om met die extra overlast om te gaan.

Ingewikkeld grootstedelijk probleem
 
Laatst bewerkt:
Nu is't hier toch een beetje aan't escaleren hier in St Gillis :eek2:
wie, wat, waar, wanneer,... ?

In de Brusselse gemeente Sint-Gillis is een dodelijk slachtoffer gevallen bij een nieuwe schietpartij. Dat heeft burgemeester Jean Spinette gemeld op de RTBF en heeft hij aan Belga bevestigd. De schietpartij zou om 6 uur hebben plaatsgevonden in de omgeving van het Jacques Franckplein, op dezelfde plaats waar gisteren ook al een schietpartij plaatsvond.
Vandaag executie, gisteren in de lucht geschoten (en dan weggereden en vrouw aangereden, lichtgewond). Ook vorige zondag een schietpartij.

Dit alles gelinkt aan het drugsmilieu, wat een groter en groter probleem wordt in dit land (zie ook Antwerpen).
 
Brussel 1 stad maken op politiek, gerechtelijk en politie vlak. Is dat iets op federaal gebied kan? Of wie is daar verantwoordelijk voor?
 
Zo'n filmpje zou ik toch graag eens van onze pers zien ook.
Zoiets past perfect binnen het takenpakket van de VRT.

BBC maakt al enkele jaren documentaires over de grote bouwprojecten (HS2, Crossrail/Elizabeth Line) in en rond Londen.


Een betere reclame voor STEM-onderwijs kan je niet hebben.
 

Mocht het tot een oorlog komen tussen België en een ander land (Rusland? China? ...) dan kunnen onze para's de tegenpartij proberen te verleiden met hun bloot bovenlijf.
 
"At a time when certain actions by UK Special Forces are under investigation by a public inquiry, their headquarters also had the power to prevent former Afghan Special Forces colleagues and potential witnesses to these actions from getting safely to the UK."

Zo zie je maar hoe betrouwbaar men hier is. Jammer voor de Afghanen die gedood en gemarteld zijn door de Taliban nadat hun aanvraag geweigerd werd.
 
Laatst bewerkt:
Iemand die weet om welke studie dit gaat en eventueel een link heeft naar de betreffende studie? Kan er zelf niet direct iets over vinden. In het artikel zelf staat geen bron, HLN kan ik niet lezen.


 
Iemand die weet om welke studie dit gaat en eventueel een link heeft naar de betreffende studie? Kan er zelf niet direct iets over vinden. In het artikel zelf staat geen bron, HLN kan ik niet lezen.



Ik vermoed deze

Gratis en voor niks nog een Brits artikel erbij ook

Aub.
HLN is rommel.
 
Ik vermoed deze

Gratis en voor niks nog een Brits artikel erbij ook

Aub.
HLN is rommel.
Dat verschil tussen de titels is toch ook wel erg frappant...

HLN: Grootste studie ooit naar coronavaccins onthult 4 ernstige bijwerkingen waarmee je te maken kan krijgen
vs.
The Guardian: Two very rare Covid vaccine side-effects detected in global study of 99 million
 
Terug
Bovenaan