Sta me toe om dat in twijfel te trekken: https://economie.fgov.be/nl/themas/...lektriciteitsschaarste/het-afschakelplan-en-uAls je dat artikel leest, blijkbaar wel hé. Met de kernuitstap was een uitbreiding (in de grootteordes die nu blijkbaar nodig zijn) niet nodig. En Ventilus bewijst dat je zo'n uitbreiding ook niet op 1-2-3 regelt.
het is niet de eerste keer dat we met ons net in de problemen raken wat mij eigenlijk wel duidelijk lijkt dat ons net gewoon te licht is. En die uitbreidingen komen inderdaad niet op korte termijn maar ik verwacht toch dat een netbeheerder wat langetermijnvisie heeft, het is nu niet alsof men helemaal in het duister tast he daaromtrent:
Chris Peeters (CEO Elia):'Tegen 2030 neemt industrieel elektriciteitsverbruik toe met 50 procent'
Tegen 2030 zal het industriële elektriciteitsverbruik in België toenemen met 50 procent, sneller dan in Duitsland. "Een herculestaak voor ons netwerk", zegt Chris Peeters, de CEO van Elia Group, de beheerder van het Belgische transmissienet voor elektriciteit.
het enige waar de politiek zou moeten voor instaan is zorgen voor het wettelijk kader omtrent die uitbreidingen (zoals men al had moeten doen voor Ventilus)