Kleine nieuwtjes

De Calvo methode. Een betaalde CO2 is plots een propere CO2. Gedrag wijzigen, allemaal goed en wel, maar de Kas moet wel gevuld worden.

Voer dan een rijbewijs met punten in. Dan wordt er niet geknald en betaald. Of een boete tarief in functie van het inkomen. Waar een wil is, is een weg. Vraag aan de Finnen hoe het moet.
Of gewoon geen boetes meer maar belastingverlagingen voor mensen die geen verkeersovertredingen begaan.
 
Lol. Budgettaire ruimte om beleid te voeren, dat is er al 20y niet meer.

Don't be naïef.
Aangezien we het land zijn met de grootste taxatie ter wereld en we er minder voor terugkrijgen dan in veel andere landen kan er nog veel bespaard worden.
Misschien is het toch niet zo'n goed idee om voor elke regel een team aan te nemen om die regel te handhaven en controleren.
Minder regels, minder personeel, minder kosten.
 
Newsflash: wie echt zichzelf op de rand van/buiten de maatschappij plaatst, betaalt sowieso die zaken niet.
Er zijn onderzoeken waarbij je mensen de zotste shit laat doen voor 50 cent.
Beloningen, eender van welke aard zijn veel eenvoudiger en goedkoper zelfs bij marginalen hebben die effect.
 
Nochtans werk het wel zo, als je het ok vind in de gevangenis te zitten dan mag je mensen vermoorden. Er zijn geen andere consequenties.

Een systeem waarbij je mensen beloond voor goed rijgedrag zou gewoon veel beter werken.
Straf leert je straf te omzeilen, positieve bekrachtiging leert je goed gedrag aan. Het systeem is nog niet mee met de ontdekkingen uit de jaren 30 en 40.
De beloning voor uw goed gedrag is dat je geen geld aan de staat moet geven en je je rijbewijs mag houden. Als je met de wagen rijdt ben je 18+, dus een volwassen mens. Als je dan nog steeds als een klein kind een beloning wilt omdat je de regels niet overtreedt is ook maar triestig.

Van mij mogen ze bij elke bewuste verkeersovertreding zwaardere straffen uitspreken. Moedwillig te snel gereden -> standaard boete.

De volgende keer -> boete 5% hoger en rijbewijs 1 dag afgeven. De keer daarop -> uw vorige verhoogde bedrag gaat nog eens met 5% omhoog en 2 dagen rijbewijs afgeven. En zo kan je verder gaan. En je kan dan nog gaan spelen dat als je boven een bepaalde snelheid gaat dat er nog een extra verhoging bijkomt.

Dit zouden dan straffen zijn voor mensen die moedwillig de wet overtreden. Dus niet voor iemand die eens onoplettend 30 seconden 80 rijdt waar je maar 70 mag. Maar bv vanaf je 90 rijdt waar je 70 mag, 140 op de snelweg ipv 120.

Dat is nu maar iets dat ik uit de losse mouw schud, valt wel iets mee te doen lijkt me.
 
Aangezien we het land zijn met de grootste taxatie ter wereld en we er minder voor terugkrijgen dan in veel andere landen kan er nog veel bespaard worden.
Misschien is het toch niet zo'n goed idee om voor elke regel een team aan te nemen om die regel te handhaven en controleren.
Minder regels, minder personeel, minder kosten.
Welkom in de beurs topic waar ik vandaag hetzelfde probeerde te communiceren maar op de wall of denial van sommigen liep!
 
Nochtans werk het wel zo, als je het ok vind in de gevangenis te zitten dan mag je mensen vermoorden. Er zijn geen andere consequenties.

Een systeem waarbij je mensen beloond voor goed rijgedrag zou gewoon veel beter werken.
Straf leert je straf te omzeilen, positieve bekrachtiging leert je goed gedrag aan. Het systeem is nog niet mee met de ontdekkingen uit de jaren 30 en 40.
In Stockholm, Zweden werken ze met een soort beloningssysteem.
Elke auto wordt "geflitst", en als je op of onder de toegestane snelheidslimiet passeert krijg je een soort loterij ticket. Het geld voor die loterij komt van de boetes van diegene die te snel gereden hebben.

Gemiddelde snelheid is daardoor gezakt met 22%


De beloning voor uw goed gedrag is dat je geen geld aan de staat moet geven en je je rijbewijs mag houden. Als je met de wagen rijdt ben je 18+, dus een volwassen mens. Als je dan nog steeds als een klein kind een beloning wilt omdat je de regels niet overtreedt is ook maar triestig.

Van mij mogen ze bij elke bewuste verkeersovertreding zwaardere straffen uitspreken. Moedwillig te snel gereden -> standaard boete.

De volgende keer -> boete 5% hoger en rijbewijs 1 dag afgeven. De keer daarop -> uw vorige verhoogde bedrag gaat nog eens met 5% omhoog en 2 dagen rijbewijs afgeven. En zo kan je verder gaan. En je kan dan nog gaan spelen dat als je boven een bepaalde snelheid gaat dat er nog een extra verhoging bijkomt.

Dit zouden dan straffen zijn voor mensen die moedwillig de wet overtreden. Dus niet voor iemand die eens onoplettend 30 seconden 80 rijdt waar je maar 70 mag. Maar bv vanaf je 90 rijdt waar je 70 mag, 140 op de snelweg ipv 120.

Dat is nu maar iets dat ik uit de losse mouw schud, valt wel iets mee te doen lijkt me.


Akkoord op volgende voorwaarden:
-Alle snelheidslimieten worden herbekeken en worden logischer gemaakt. Stoppen met de wildgroei aan zone 30, hou dit voor schoolomgevingen en enkel tijdens schooluren, of andere echt gevaarlijke plaatsen. (bvb aan ingangen van pretparken, dierentuinen, in de buurt van speeltuinen, ...)
- Alle snelheidsremmende maatregelen verdwijnen uit het straatbeeld, vooral die afschuwelijke wegversmallingen. Verkeersplateau's aan schoolomgevingen mogen blijven liggen. Ook voorrang van rechts moet worden herbekeken. Geef voorrang aan de hoofdbaan ipv een minuscuul zijstraatje. (Op kruispunten van gelijkaardige banen is voorrang van rechts idd nog toe te passen). Gevaarlijke situaties creëren door mensen te verplichten recht op elkaar te rijden simpelweg om ze te doen vertragen is wraakroepend. Wegversmallingen zorgen er geregeld voor dat men nog extra gas geeft om snel voor de tegenligger te zijn.
- Pas gewestwegen terug aan zodat er mogelijkheden zijn om legaal in te halen.
- Pas de snelheidslimieten aan aan het tijdstip. Laat op gewestwegen terug standaard 90km/h toe s'nachts. Het is absurd dat ik om 5u s'ochtends, volledig alleen op de baan, mij aan 70km/h moet houden op een kaarsrechte steenweg midden in de velden.



En daarbuiten graag extra controles en hetzelfde boetesysteem als jij voorstelt op onnodig linksplakken en gsm-gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn onderzoeken waarbij je mensen de zotste shit laat doen voor 50 cent.
Beloningen, eender van welke aard zijn veel eenvoudiger en goedkoper zelfs bij marginalen hebben die effect.
Maar de klassieke marginaal die al rondrijdt zonder rijbewijs en een hoop achterstallige belastingen heeft, gaat niet wakkerliggen van een belonging bij de personenbelasting, die weet niet eens hoeveel hij betaalt. Die kan je enkel raken met een straf zoals zaken afnemen.

Overigens, volgens dezelfde onderzoeken die belonen als nuttiger zien dan straffen moet dat wel zo snel mogelijk gebeuren na het feit, kwestie dat er een verband gemerkt wordt.
 
Maar de klassieke marginaal die al rondrijdt zonder rijbewijs en een hoop achterstallige belastingen heeft, gaat niet wakkerliggen van een belonging bij de personenbelasting, die weet niet eens hoeveel hij betaalt. Die kan je enkel raken met een straf zoals zaken afnemen.

Overigens, volgens dezelfde onderzoeken die belonen als nuttiger zien dan straffen moet dat wel zo snel mogelijk gebeuren na het feit, kwestie dat er een verband gemerkt wordt.
De klassieke marginaal is misschien vatbaarder voor beloningen dan jij en ik.
De contiguiteitsregel is vooral bij dieren vastgesteld die niet kunnen plannen. Daarbovenop is een flits als je niet snel rijdt een teken dat je een beloning gaat krijgen (een zogenaamde token, die op zich al belonend is).
 

Niet enkel wordt de maserati gestolen, die wordt ook nog eens in vuur gestoken.
Hopelijk betaalt de verzekering dat terug... is anders serieuze aderlating...
 

Niet enkel wordt de maserati gestolen, die wordt ook nog eens in vuur gestoken.
Hopelijk betaalt de verzekering dat terug... is anders serieuze aderlating...
Daar neem je hoop ik ook geen gewone BA op.
 

rare mensen... tot 40k per week hiervoor neerdokken.

Al moet ik wel zeggen dat die op haar 24ste al meer verdient heeft dan ik tot mijn 40ste. Ach ja... that's life zeker.
 
Iemand een idee wat er rond flexijobs mss veranderd ? Maar een flarde gehoord op het radionieuws van stubru.
 

rare mensen... tot 40k per week hiervoor neerdokken.

Al moet ik wel zeggen dat die op haar 24ste al meer verdient heeft dan ik tot mijn 40ste. Ach ja... that's life zeker.
Rare naam dat ze de dag van vandaag geven aan het huwelijk :unsure:




Met wat voor zever houd men zich eigenlijk bezig de dag van vandaag.
 
Rare naam dat ze de dag van vandaag geven aan het huwelijk :unsure:




Met wat voor zever houd men zich eigenlijk bezig de dag van vandaag.
Ik vind BDSM minder raar dan 1500 euro neertellen voor een bdsm sessie. Die twee moet je van elkaar scheiden.
Zijn die prijzen het gevolg van een gebrek aan aanbod?
 
Terug
Bovenaan