Kleine nieuwtjes

Flor Bressers is uitgeleverd aan België

De "levensgevaarlijke drugsbaas" met een weinig verhullende bijnaam (de vingerknipper) die op de Most Wanted lijst stond, wordt aan België uitgeleverd om zijn extreme straf van ... 4 jaar effectief uit te zitten.
Waarom? Ontvoering en foltering van iemand die zijn 40 kg heroïne was kwijtgespeeld.

De zoveelste dolle grap van justitie. 🥱 Als dat de nieuwe wind is die Quickie doorvoert dan hoeft hij helemaal niks te vrezen van de drugswereld.
Kan Quickie weinig aan doen vrees ik.
Dat zijn nu eenmaal de vastgelegde strafmaten die er al bestaan van van Quickie en die nog altijd uitgesproken worden door een rechter.

Niet verwacht dit, maar maakt wel sense. Jammer dat dit ook moet gebeuren.

We gaan weer wat meer geld mogen gaan zoeken in onze begroting lijkt mij. Al ben ik akkoord met dat die investering een goed idee is.

Eerder andere defensie projecten kelderen denk ik.
De begroting van defensie was nu al ontspoort en met ettelijke miljarden verhoogt voor oa.
- De ASW fregatten die ondanks alle sabotage pogingen toch meer gaat kosten dan 7 jaar geleden, te klein, begroot (wie had dat gedacht...)
- Vervanging van de, nog maar 8 jaar oude, NH90TTH helicopters.

Niet verwacht dit, maar maakt wel sense. Jammer dat dit ook moet gebeuren.
Waarom niet verwacht?
Mensen nemen een dier in huis zonder enige voorkennis omdat het er “grappig” uitziet en verbazen zich eraan dat het gedrag niet overeenstemt met het gedrag van het dier en willen het wegdoen.
Eeuwenoud fenomeen en al meermaals gebeurd ik de historie van de mens. Vraag maar eens aan menig dierenasiel.

Ook niet uniek aan Minecraft, herinner me gelijkaardige verhalen rond Dalmatiërs en de Disney-film of sneeuwuilen en Harry Potter...

Dwaze mensen die dieren in huis halen maar er de tijd en zorg niet aan kunnen geven, zouden boetes moeten kunnen krijgen...

Wou zelf ook graag een hond, maar ben een pendelaar... Dus het is een grasparkietje geworden. En zelfs daar voel ik me schuldig als die 14h op een dag alleen zit soms (niet regelmatig maar het gebeurt).

Waarom niet verwacht?
Mensen nemen een dier in huis zonder enige voorkennis omdat het er “grappig” uitziet en verbazen zich eraan dat het gedrag niet overeenstemt met het gedrag van het dier en willen het wegdoen.
Eeuwenoud fenomeen en al meermaals gebeurd ik de historie van de mens. Vraag maar eens aan menig dierenasiel.
Eerder niet verwacht dat er zovelen een axolotl daar in huis nemen. Ben het verder eens met jullie. Ik vind het jammer, maar het is misschien wel logisch. Een huisdier is een engagement dat je natuurlijk aangaat.

Allez we komen nog eens in het nieuws met de gemeente. En ik met mijn domme kop dacht dat dit een vals nieuwsbericht was toen ik het zag op facebook

Neen hoor. Ik had mij niet mistelt toen ik de opsomming maakte. Shit zeg dat is veel geld

Allez we komen nog eens in het nieuws met de gemeente. En ik met mijn domme kop dacht dat dit een vals nieuwsbericht was toen ik het zag op facebook

Neen hoor. Ik had mij niet mistelt toen ik de opsomming maakte. Shit zeg dat is veel geld

Het is in vele ogen een aanzienlijk bedrag. 2.649,56 is echt niet weinig :) Ik denk zelfs meer dan sommige werkende mensen verdienen voor een maand noeste arbeid.
Maar is die vrouw gehandicapt? Hoeveel kinderen heeft die? Zijn deze bruto of netto bedragen? Veel zaken die we niet weten uiteraard.

Ik vind het wel erg dat haar naam en adres gelost zijn. Meneer op de fiets met het kind is ook door een hel gegaan. Ik vermoed dat het voor deze vrouw nog een gradatie erger zal zijn. Zeker met de politieke overtuigingen van de personen wie haar online lastig valt

Laatst bewerkt:
Het is in vele ogen een aanzienlijk bedrag. 2.649,56 is echt niet weinig :) Ik denk zelfs meer dan sommige werkende mensen verdienen voor een maand noeste arbeid.
Maar is die vrouw gehandicapt? Hoeveel kinderen heeft die? Zijn deze bruto of netto bedragen? Veel zaken die we niet weten uiteraard.

Ik vind het wel erg dat haar naam en adres gelost zijn. Meneer op de fiets met het kind is ook door een hel gegaan. Ik vermoed dat het voor deze vrouw nog een gradatie erger zal zijn. Zeker met de politieke overtuigingen van de personen wie haar een bericht stuurt.
OCMW uitkering/leefloon is onbelast dus bruto = netto

Ik vind het altijd bijzonder als zulke informatie gedeeld wordt vanuit een politieke achtergrond. Dit zijn gewoon de bedragen die voor iedereen gelden. Maria -eigen volk eerst- van verderop in de straat met haar 4 kinderen en een recht op een huursubsidie zal exact hetzelfde bedrag op haar rekening gestort krijgen. Dit heeft niets met huidskleur, religie, cultuur, ... te maken, maar met het basisbeginsel dat de mens gelijk is.
Het delen van haar naam en adres is gewoon degoutant.

Op het eerste zicht kan dit bedrag misschien hoog lijken, maar laat ons niet vergeten dat dit cijfer flirt met de armoedegrens. De armoedegrens voor een alleenstaande met 4 kinderen onder de 14 jaar is ongeveer 34.000 euro. Deze vrouw krijgt per jaar ongeveer 32.000 euro...
Daarnaast geeft de brief mee dat deze vrouw in aanmerking komt voor een huursubsidie ALS ze voldoet aan de voorwaarden hiervoor. Indien ze hier geen recht op zou hebben, zakt het jaarlijks bedrag naar ongeveer 29.000 euro en zit je al een heel stuk onder die armoedegrens.

Laatst bewerkt:
Het GMMI is 1.879,13 euro. Je kan klagen dat dit dicht bij leefloon ligt en dan:

- zeggen dat het leefloon teveel is, omdat iemand die werkt nauwelijks meer verdient
- zeggen dat het leefloon nét de minimale kosten dekt voor een gezinshoofd en dat het een schande is dat het GMMI zo laag is.

(in de praktijk zitten de meeste mensen, zélfs met een laag loon, ruim boven dat GMMI, maar het bestaat nog... )

(dat ze ruim boven een gewerkt loon zit, heeft natuurlijk gewoon met de kinderen te maken)

Ik vind het altijd bijzonder als zulke informatie gedeeld wordt vanuit een politieke achtergrond. Dit zijn gewoon de bedragen die voor iedereen gelden. Maria -eigen volk eerst- van verderop in de straat met haar 4 kinderen en een recht op een huursubsidie zal exact hetzelfde bedrag op haar rekening gestort krijgen. Dit heeft niets met huidskleur, religie, cultuur, ... te maken, maar met het basisbeginsel dat de mens gelijk is.
Het delen van haar naam en adres is gewoon degoutant.

Op het eerste zicht kan dit bedrag misschien hoog lijken, maar laat ons niet vergeten dat dit cijfer flirt met de armoedegrens. De armoedegrens voor een alleenstaande met 4 kinderen onder de 14 jaar is ongeveer 34.000 euro. Deze vrouw krijgt per jaar ongeveer 32.000 euro...
Daarnaast geeft de brief mee dat deze vrouw in aanmerking komt voor een huursubsidie ALS ze voldoet aan de voorwaarden hiervoor. Indien ze hier geen recht op zou hebben, zakt het jaarlijks bedrag naar ongeveer 29.000 euro en zit je al een heel stuk onder die armoedegrens.

In het artikel staat dat het om een vermoeden gaat. Nergens wordt bewezen dat er een politiek motief achter zit.
“Onze eigen personeelsleden handelden allemaal in eer en geweten, we zijn zeker dat zij niet aan de basis liggen van dit lek”, zegt Clerckx. “Onze diensten hadden in de brief informatie opgelijst die de cliënt nodig had om een huurovereenkomst aan te gaan. Wellicht gaat het om een mogelijke verhuurder. Vermoedelijk was het iemand uit het Antwerpse, die de brief lekte met een rechtse politieke agenda.”

De frustratie komt natuurlijk voort uit het feit dat mensen voor zichzelf de rekensom maken en beseffen wat voor stevig bruto-loon ze moeten verdienen om aan eenzelfde nettobedrag te komen.

Hoe weet jij dat die vrouw alleenstaande is?

ik blijf dit onderwerp zien op HLN, iemand die voorbij de paywall kan en mij eens zeggen hoe dit in elkaar zit en wat voor pensioen ze kreeg op 24 jarige leeftijd?

In het artikel staat dat het om een vermoeden gaat. Nergens wordt bewezen dat er een politiek motief achter zit.

Ik bedoelde niet dat er een politiek motief achter de oorspronkelijke deler zat (alhoewel die kans uiteraard groot is...), maar meer om het feit dat deze brief nu gretig gedeeld wordt door rechtse politici op twitter.

De frustratie komt natuurlijk voort uit het feit dat mensen voor zichzelf de rekensom maken en beseffen wat voor stevig bruto-loon ze moeten verdienen om aan eenzelfde nettobedrag te komen.

Klopt, maar als je hierover nadenkt slaat dit nergens op. Zowat elke werkende mens met 4 kinderen ten laste zal meer verdienen dan deze vrouw. Zie ook de post van JPV. Je kan enkel vergelijken als je net dezelfde extra voorwaarden hierin meeneemt. Mensen die op die manier voor zichzelf de rekensom maken zijn onvoldoende geïnformeerd en hun blik op de zaken wordt gekleurd door commentaren online.

Nogmaals, deze vrouw zit vermoedelijk onder de armoedegrens. Er zullen maar weinigen van die klagers daar ook onder zitten.

Hoe weet jij dat die vrouw alleenstaande is?

Het leefloon voor een samenwonende met gezinslast is 1.537,90 euro per maand, wat ook het bedrag in de brief is. Ik ging er even vanuit dat ze alleenstaande is, omdat dit de meest voor de hand liggende situatie is. Moest er namelijk een partner zijn en deze een inkomen hebben, wordt dit normaal gezien berekend in het leefloon van deze vrouw en zal dit dus lager dan die 1.537,90 euro per maand zijn.

Moest er toch een partner zijn en deze ook geen inkomen hebben, dacht ik dat dit leefloon van 1.537,90 euro zelfs voor beide personen is. Hier ben ik echter niet 100% zeker van en ik vind het online ook niet duidelijk terug.

Laatst bewerkt:
Het leefloon voor een samenwonende met gezinslast is 1.537,90 euro per maand, wat ook het bedrag in de brief is. Ik ging er even vanuit dat ze alleenstaande is, omdat dit de meest voor de hand liggende situatie is. Moest er namelijk een partner zijn en deze een inkomen hebben, wordt dit normaal gezien berekend in het leefloon van deze vrouw en zal dit dus lager dan die 1.537,90 euro per maand zijn.

Moest er toch een partner zijn en deze ook geen inkomen hebben, dacht ik dat dit leefloon van 1.537,90 euro zelfs voor beide personen is. Hier ben ik echter niet 100% zeker van en ik vind het online ook niet duidelijk terug.

Is waarschijnlijk geen alleenstaande in dit geval gezien er twee verduisterde namen op de brief staan met een "-" tussen.

ik blijf dit onderwerp zien op HLN, iemand die voorbij de paywall kan en mij eens zeggen hoe dit in elkaar zit en wat voor pensioen ze kreeg op 24 jarige leeftijd?

Het is een wat ingewikkeld verhaal...

Ze werkte bij een kinderbijslagfonds van de overheid. Ze kreeg medische problemen en viel stelselmatig meer uit. Het aantal ziektedagen waar ze recht op had, raakte opgebruikt. Medex, de medische cel van de federale pensioendienst, zag geen perspectief meer en stuurde Sophie op haar 24ste verplicht met pensioen.

Na haar genezing ging ze terug studeren en wou ze weer gaan werken. Haar uitkering zou echter geschorst worden van zodra ze meer dan 1.000 euro per jaar zou verdienen. Haar pensioen was zowat 1.200 euro per maand, maar ze zou 1.600 euro loon krijgen.
Uiteindelijk bleek dat haar medisch pensioen meteen voor het hele kalenderjaar was geschorst, terwijl ze pas in de zomer was beginnen werken. De uitkeringen die ze dat jaar al had gekregen, werden daardoor teruggevorderd. Vandaar de schuld van 8000 euro.

1666592924797.png

Een lokaal buurtcomité organiseert een HALLOWEEN-tocht in een multiculturele buurt. Een traditie die uit Engelstalig gebied komt, met een Engelstalige naam.

Reactie van Flaminganten: het kan toch niet dat die affiche naast het Nederlands OOK in het Engels is? :S

Terug
Bovenaan