Dat was geheel toevallig dat ze daar passeerden en er over waren.Net als hun vaccin dat ze veel te vroeg kregen in het rusthuis?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat was geheel toevallig dat ze daar passeerden en er over waren.Net als hun vaccin dat ze veel te vroeg kregen in het rusthuis?![]()
Kan Quickie weinig aan doen vrees ik.Flor Bressers is uitgeleverd aan België
De "levensgevaarlijke drugsbaas" met een weinig verhullende bijnaam (de vingerknipper) die op de Most Wanted lijst stond, wordt aan België uitgeleverd om zijn extreme straf van ... 4 jaar effectief uit te zitten.
Waarom? Ontvoering en foltering van iemand die zijn 40 kg heroïne was kwijtgespeeld.
De zoveelste dolle grap van justitie.Als dat de nieuwe wind is die Quickie doorvoert dan hoeft hij helemaal niks te vrezen van de drugswereld.
![]()
“European Sky Shield Initiative”: België en 14 NAVO-landen bundelen krachten voor Europese luchtafweer
België neemt samen met veertien andere landen deel aan een Duits initiatief om een betere Europese luchtafweer op te bouwen. De ministers hebben in de marge van de NAVO-vergadering donderdag op de hoofdzetel van de verdragsorganisatie in Brussel een intentieverklaring ondertekend voor het...www.hln.be
We gaan weer wat meer geld mogen gaan zoeken in onze begroting lijkt mij. Al ben ik akkoord met dat die investering een goed idee is.
Waarom niet verwacht?![]()
Onlinespel Minecraft maakte axolotls populair als huisdier in Nieuw-Zeeland, maar mensen zijn ze nu liever kwijt | VRT NWS Nieuws
Dierenopvangcentra voor amfibieën en reptielen in Nieuw-Zeeland zien de laatste tijd steeds meer mensen die hun axolotl terugbrengen omdat ze er niet meer voor kunnen of willen zorgen. Het merkwaardig uitziende diertje werd vorig jaar erg gegeerd als huisdier toen het opdook in het populaire...www.vrt.be
Niet verwacht dit, maar maakt wel sense. Jammer dat dit ook moet gebeuren.
Eerder niet verwacht dat er zovelen een axolotl daar in huis nemen. Ben het verder eens met jullie. Ik vind het jammer, maar het is misschien wel logisch. Een huisdier is een engagement dat je natuurlijk aangaat.Waarom niet verwacht?
Mensen nemen een dier in huis zonder enige voorkennis omdat het er “grappig” uitziet en verbazen zich eraan dat het gedrag niet overeenstemt met het gedrag van het dier en willen het wegdoen.
Eeuwenoud fenomeen en al meermaals gebeurd ik de historie van de mens. Vraag maar eens aan menig dierenasiel.
![]()
Vrouw krijgt haatreacties over zich heen nadat OCMW-brief is uitgelekt: “Vermoedelijk door iemand met een rechtse politieke agenda”
De gemeente Oud-Heverlee heeft een klacht ingediend, nadat een document afgeleverd door het OCMW gelekt werd op internet. In het document staat informatie over onder andere het leefloon van de cliënt, met ook vermelding van diens naam. “Dit is schending van de privacy, maar ook de haatberichten...www.nieuwsblad.be
Allez we komen nog eens in het nieuws met de gemeente. En ik met mijn domme kop dacht dat dit een vals nieuwsbericht was toen ik het zag op facebook
Neen hoor. Ik had mij niet mistelt toen ik de opsomming maakte. Shit zeg dat is veel geld
Ik denk zelfs meer dan sommige werkende mensen verdienen voor een maand noeste arbeid.OCMW uitkering/leefloon is onbelast dus bruto = nettoHet is in vele ogen een aanzienlijk bedrag. 2.649,56 is echt niet weinigIk denk zelfs meer dan sommige werkende mensen verdienen voor een maand noeste arbeid.
Maar is die vrouw gehandicapt? Hoeveel kinderen heeft die? Zijn deze bruto of netto bedragen? Veel zaken die we niet weten uiteraard.
Ik vind het wel erg dat haar naam en adres gelost zijn. Meneer op de fiets met het kind is ook door een hel gegaan. Ik vermoed dat het voor deze vrouw nog een gradatie erger zal zijn. Zeker met de politieke overtuigingen van de personen wie haar een bericht stuurt.
Het GMMI is 1.879,13 euro. Je kan klagen dat dit dicht bij leefloon ligt en dan:Het is in vele ogen een aanzienlijk bedrag. 2.649,56 is echt niet weinigIk denk zelfs meer dan sommige werkende mensen verdienen voor een maand noeste arbeid.
Ik vind het altijd bijzonder als zulke informatie gedeeld wordt vanuit een politieke achtergrond. Dit zijn gewoon de bedragen die voor iedereen gelden. Maria -eigen volk eerst- van verderop in de straat met haar 4 kinderen en een recht op een huursubsidie zal exact hetzelfde bedrag op haar rekening gestort krijgen. Dit heeft niets met huidskleur, religie, cultuur, ... te maken, maar met het basisbeginsel dat de mens gelijk is.
Het delen van haar naam en adres is gewoon degoutant.
Op het eerste zicht kan dit bedrag misschien hoog lijken, maar laat ons niet vergeten dat dit cijfer flirt met de armoedegrens. De armoedegrens voor een alleenstaande met 4 kinderen onder de 14 jaar is ongeveer 34.000 euro. Deze vrouw krijgt per jaar ongeveer 32.000 euro...
Daarnaast geeft de brief mee dat deze vrouw in aanmerking komt voor een huursubsidie ALS ze voldoet aan de voorwaarden hiervoor. Indien ze hier geen recht op zou hebben, zakt het jaarlijks bedrag naar ongeveer 29.000 euro en zit je al een heel stuk onder die armoedegrens.
“Onze eigen personeelsleden handelden allemaal in eer en geweten, we zijn zeker dat zij niet aan de basis liggen van dit lek”, zegt Clerckx. “Onze diensten hadden in de brief informatie opgelijst die de cliënt nodig had om een huurovereenkomst aan te gaan. Wellicht gaat het om een mogelijke verhuurder. Vermoedelijk was het iemand uit het Antwerpse, die de brief lekte met een rechtse politieke agenda.”
In het artikel staat dat het om een vermoeden gaat. Nergens wordt bewezen dat er een politiek motief achter zit.
De frustratie komt natuurlijk voort uit het feit dat mensen voor zichzelf de rekensom maken en beseffen wat voor stevig bruto-loon ze moeten verdienen om aan eenzelfde nettobedrag te komen.
Hoe weet jij dat die vrouw alleenstaande is?
Het leefloon voor een samenwonende met gezinslast is 1.537,90 euro per maand, wat ook het bedrag in de brief is. Ik ging er even vanuit dat ze alleenstaande is, omdat dit de meest voor de hand liggende situatie is. Moest er namelijk een partner zijn en deze een inkomen hebben, wordt dit normaal gezien berekend in het leefloon van deze vrouw en zal dit dus lager dan die 1.537,90 euro per maand zijn.
Moest er toch een partner zijn en deze ook geen inkomen hebben, dacht ik dat dit leefloon van 1.537,90 euro zelfs voor beide personen is. Hier ben ik echter niet 100% zeker van en ik vind het online ook niet duidelijk terug.
ik blijf dit onderwerp zien op HLN, iemand die voorbij de paywall kan en mij eens zeggen hoe dit in elkaar zit en wat voor pensioen ze kreeg op 24 jarige leeftijd?
![]()
Sophie werd op haar 24ste met pensioen gestuurd: “Toen ik opnieuw wou werken moest ik 8.000 euro terugbetalen”
“Ik was met pensioen toen mijn dochtertje geboren werd”. Met het <a href="https://www.hln.be/binnenland/yentl-is-pas-25-en-met-pensioen-ze-maken-liever-een-sociaal-geval-van-mij-dan-me-te-laten-werken~ae8cac9e/" target="_blank">verplicht pensioen voor een 25-jarige</a> zaten we nog niet aan de...www.hln.be