Kleine nieuwtjes

Het toont aan wat zelfs de minister-president van Vlaanderen denkt over verkeersveiligheid en het respecteren van de verkeersregels. Het toont aan dat hij het belangrijker vindt om 2 minuten sneller op de bestemming te zijn, dan om de veiligheid van 'zijn' burgers. Da's puur narcistisch egoïsme.

We gaan veel te laks om met verkeersveiligheid en verkeersregels in dit land. Als zelfs de minister-president er blijkbaar geen schroom over heeft om toe te geven dat hij zijn chauffeur sneller doet rijden dan toegelaten, dan weet je waarom we in dit land niet vooruit geraken op dat vlak. En net als Homans toont hij ook hoe wereldvreemd hij is. Hij neemt zijn 'verantwoordelijkheid' door de boetes op zich te nemen, maar in tegenstelling tot de gemiddelde Vlaming is zo'n boete voor hem wel klein geld.
 
Het toont aan wat zelfs de minister-president van Vlaanderen denkt over verkeersveiligheid en het respecteren van de verkeersregels. Het toont aan dat hij het belangrijker vindt om 2 minuten sneller op de bestemming te zijn, dan om de veiligheid van 'zijn' burgers. Da's puur narcistisch egoïsme.

We gaan veel te laks om met verkeersveiligheid en verkeersregels in dit land. Als zelfs de minister-president er blijkbaar geen schroom over heeft om toe te geven dat hij zijn chauffeur sneller doet rijden dan toegelaten, dan weet je waarom we in dit land niet vooruit geraken op dat vlak. En net als Homans toont hij ook hoe wereldvreemd hij is. Hij neemt zijn 'verantwoordelijkheid' door de boetes op zich te nemen, maar in tegenstelling tot de gemiddelde Vlaming is zo'n boete voor hem wel klein geld.

Dat dus.
En toont (opnieuw) aan dat hij weinig voeling heeft met de mensen of de gevolgen van zijn woorden in zijn functie.

De gemiddelde Belg moet zich bekommeren over hoe hij het deze winter warm kan houden. Dan wringt het dat hij blijkbaar geld genoeg heeft om zich niks van de regels aan te trekken.
 

Trieste developing story in Thailand.

Edit:
Volgens het thaise HLN/Dag allemaal zou de man ondertussen zelfmoord gepleegd hebben en zijn vrouw en 3 kinderen ook doodgeschoten hebben.

Opgelet: blurry foto's te zien van de lichamen voor je klikt.
hier ben ik echt niet goed van. wtf man :(
 
Het toont aan wat zelfs de minister-president van Vlaanderen denkt over verkeersveiligheid en het respecteren van de verkeersregels. Het toont aan dat hij het belangrijker vindt om 2 minuten sneller op de bestemming te zijn, dan om de veiligheid van 'zijn' burgers. Da's puur narcistisch egoïsme.

We gaan veel te laks om met verkeersveiligheid en verkeersregels in dit land. Als zelfs de minister-president er blijkbaar geen schroom over heeft om toe te geven dat hij zijn chauffeur sneller doet rijden dan toegelaten, dan weet je waarom we in dit land niet vooruit geraken op dat vlak. En net als Homans toont hij ook hoe wereldvreemd hij is. Hij neemt zijn 'verantwoordelijkheid' door de boetes op zich te nemen, maar in tegenstelling tot de gemiddelde Vlaming is zo'n boete voor hem wel klein geld.
Tiens, heeft homans vandeweek ook een straffe uitspraak gedaan of gewoon in het algemeen ? :)
 
Langs de andere kant moeten we dat niet opblazen, niet hypocriet doen en verwachten dat die mens liegt.
De overgrote meerderheid van de bevolking/politiekers doet het en neemt het risico.

Moest dit nu het ergste zijn van wat onze politiekers de laatste weken/maanden hebben uitgestoken zou ik er nog blij mee zijn.
Als alle mensen in dit artikel die klagen over de uitspraak van Jambon nog nooit te snel gereden hebben, dan eet ik mijn schoenen op. De kans daarop is 100%. (Zelfs mijn vader die beweerde echt nooit te snel te rijden, en mij regelmatig de les spelde, heb ik eens betrapt op ..)

Maar goed soms kan je beter niet de waarheid spreken .. een minister heeft een voorbeeldfunctie. :tongue:

De overgrote meerderheid van de bevolking/politiekers doet het en neemt het risico.
Fout. 1% doet het onbewust, maar de kans dat die 1% het (onbewust welliswaar) wel eens gedaan heeft is 100%.
Het verschil is bewust vs onbewust he.
 
Laatst bewerkt:
Dit exact ja! Ik snap echt die hele verontwaardiging bij gemeentebesturen niet rond het doven van straatlichten en verlichting aan monumenten etc. Overal wel klagen over hun energiefacturen, maar toch geen enorm besparende ingrepen willen doen. Fantastisch voorbeeld weer voor de burger...
Is er eigenlijk ooit een deftig onderzoek gevoerd of criminaliteit/kans op ongevallen verhoogt bij gedoofde straatverlichting?

Zeker bij snelwegen snap ik persoonlijk het doven van bestaande verlichting niet.
Als voor de overheid de besparing belangrijker is dan mogelijks x-% ongelukken erbij dan versta ik de logica volledig, anders niet.
 
Jambon geeft toe dat hij chauffeur "heel zelden" te snel laat rijden

Als alle mensen in dit artikel die klagen over de uitspraak van Jambon nog nooit te snel gereden hebben, dan eet ik mijn schoenen op. De kans daarop is 100%. (Zelfs mijn vader die beweerde echt nooit te snel te rijden, en nog nooit een boete gekregen had [wat effectief waar was], heb ik natuurlijk betrapt)

Maar goed soms kan je beter niet de waarheid spreken .. een minister heeft een voorbeeldfunctie. :tongue:
Groot verschil tussen door onoplettendheid eens 124 per uur te rijden, en je chauffeur de opdracht geven om sneller te rijden.

In 2016 is hij, enfin zijn chauffeur - maar we weten nu dat hij zelf de opdracht geeft -, geflitst aan 150 km/u. Sorry, maar hou je whataboutismes dan even thuis hoor.
 
Groot verschil tussen door onoplettendheid eens 124 per uur te rijden, en je chauffeur de opdracht geven om sneller te rijden.

In 2016 is hij, enfin zijn chauffeur - maar we weten nu dat hij zelf de opdracht geeft -, geflitst aan 150 km/u. Sorry, maar hou je whataboutismes dan even thuis hoor.
Hij is tenminste eerlijk. Maar ja, ik had gelogen als ik hem was. Men zegt wel eens: "Een leugentje om bestwil."
 
Tiens, heeft homans vandeweek ook een straffe uitspraak gedaan of gewoon in het algemeen ? :)

Dit dus.

Niet alleen is het onzinnig om te gaan ontkennen dat de last in de meerderheid van de gevallen effectief op de vrouwen zal vallen, maar het is toch wel héél erg gemakkelijk praten dat de partners dan maar wat minder moeten werken om in te staan voor de opvang van de kinderen als je zelf zo'n 16000 euro per maand verdient.
 
Dit dus.

Niet alleen is het onzinnig om te gaan ontkennen dat de last in de meerderheid van de gevallen effectief op de vrouwen zal vallen, maar het is toch wel héél erg gemakkelijk praten dat de partners dan maar wat minder moeten werken om in te staan voor de opvang van de kinderen als je zelf zo'n 16000 euro per maand verdient.
En bovendien heeft een parlementsvoorzitter zich helemaal niet te moeien in zo'n debat.
 
Hij is tenminste eerlijk. Maar ja, ik had gelogen als ik hem was. Men zegt wel eens: "Een leugentje om bestwil."
Het gaat hier niet om het te snel rijden. Het gaat erom dat hij hier heel duidelijk het principe hanteert dat als je geld genoeg hebt, de regels voor jou niet gelden. Hij stelt zichzelf boven de wet omdat hij het kan betalen. Boetes zijn geen straf omdat hij de regels overtreedt (laat overtreden) maar slechts een kleine kost om net iets meer te mogen dan het plebs.

Degoutant en wereldvreemd.

Daarenboven, heel ridderlijk dat hij de chauffeur zijn boete betaalt. Zolang het over eenvoudige geldboetes Tot de chauffeur zijn rijbewijs verliest en bijgevolg zijn job. Jambon zal wel een andere chauffeur vinden, daar ligt hij ongetwijfeld niet wakker van. Maar regelt hij ook een andere job voor die chauffeur?
 
En bovendien heeft een parlementsvoorzitter zich helemaal niet te moeien in zo'n debat.
Ook, maar soit. Dat vind ik nu het minste.

En het is ook niet alleen zijzelf hé, heel de meerderheid stond te applaudisseren om haar uitspraak. Allemaal mensen met een gigantisch wedde die blijkbaar niet kunnen begrijpen dat het niet bepaald vanzelfsprekend is om, zeker in deze tijden, te snijden in je inkomen omdat je geen opvang voor je kinderen vindt.
 
Het gaat hier niet om het te snel rijden. Het gaat erom dat hij hier heel duidelijk het principe hanteert dat als je geld genoeg hebt, de regels voor jou niet gelden. Hij stelt zichzelf boven de wet omdat hij het kan betalen. Boetes zijn geen straf omdat hij de regels overtreedt (laat overt reden) maar slechts een kleine kost om net iets meer te mogen.

Degoutant en wereldvreemd.

Daarenboven, heel ridderlijk dat hij de chauffeur zijn boete betaalt. Zolang het over eenvoudige geldboetes Tot de chauffeur zijn rijbewijs verliest en bijgevolg zijn job. Jambon zal wel een andere chauffeur vinden, daar ligt hij ongetwijfeld niet wakker van. Maar regelt hij ook een andere job voor die chauffeur?
Bij mij gaat het zeer zeker ook om het te snel rijden hoor.
 
Is er eigenlijk ooit een deftig onderzoek gevoerd of criminaliteit/kans op ongevallen verhoogt bij gedoofde straatverlichting?

Zeker bij snelwegen snap ik persoonlijk het doven van bestaande verlichting niet.
Als voor de overheid de besparing belangrijker is dan x-% ongelukken erbij dan versta ik de logica volledig, anders niet.

Verlichting op snelwegen geven een vals gevoel van veiligheid en het is niet zo dat iets dat verlicht is per definitie veiliger is.
Belangrijk voor een chauffeur is zien waar de weg naartoe loopt en tijdig duidelijk maken dat de verkeersituatie gaat veranderen.
Ik denk dat de meeste mensen wel eens door Frankrijk zijn gereden 's nachts. De péage stukken waar de weg in perfecte staat is en enkel reflectoren staan zijn een zaligheid voor de ogen.
Idem in de VK. Heb daar een paar jaar geleden aan de kant van oost Wales gereden in gietende regen/storm. De rijvakken waren perfect zichtbaar.
In België is het geen 1 van de 2. Vanaf dat het regent zie je niets meer. Tijdens de nacht vermoeien uw ogen enkel.
 
Degoutant en wereldvreemd.
Ja hij moet het goede voorbeeld geven en hij doet dit niet.

Ik rijd "persoonlijk" nooit bewust te snel. Maar het gebeurde of gebeurt wel eens. Meestal door een bord dat net in de bocht hangt aan een kruispunt. Als het spitsuur is, zie je dat bord dan niet (meteen) omdat je het verkeer in het oog houdt en ... Of je partner naast je, leid je af en je rijdt net op dat moment, een bord voorbij.

Maar anders rijd ik echt altijd exact de snelheid die mag (wel nooit trager, ik rijd op cruise control).
 
Ja hij moet het goede voorbeeld geven en hij doet dit niet.

Ik rijd "persoonlijk" nooit bewust te snel. Maar het gebeurde of gebeurt wel eens. Meestal door een bord dat net in de bocht hangt aan een kruispunt. Als het spitsuur is, zie je dat bord dan niet (meteen) omdat je het verkeer in het oog houdt en ... Of je partner naast je, leid je af en je rijdt net op dat moment, een bord voorbij.

Maar anders rijd ik echt altijd exact de snelheid die mag (wel nooit trager, ik rijd op cruise control).
Niet mijn punt, dat staat in de rest van de post. Voor mij zit het degoutante niet eens in de overdreven snelheid - al vind ik dat ook zeker niet ok.
Mij gaat het om het gratuite afkopen alsof het niets is. Zoals ik in mijn eerdere post uitleg.
 
Verlichting op snelwegen geven een vals gevoel van veiligheid en het is niet zo dat iets dat verlicht is per definitie veiliger is.
Ik vermoed een echt gevoel van veiligheid...

Als de verlichtingspalen werken dan kan ik 7-8 verlichtingspalen ver kijken of er een obstakel op de weg ligt/loopt.
Als de verlichtingspalen niet werken kan ik een 3tal verlichtingspalen ver kijken met mijn eigen lichten.

Een obstakel dubbel zo snel opmerken, heeft gigantische gevolgen op de remafstand.

Als het enkel een vals gevoel van veiligheid geeft, waarom worden verkeerslichten dan aangestoken als er meer verkeer is of op vraag van politie bij een obstakel op de baan?
 
Ik vermoed een echt gevoel van veiligheid...

Als de verlichtingspalen werken dan kan ik 7-8 verlichtingspalen ver kijken of er een obstakel op de weg ligt/loopt.
Als de verlichtingspalen niet werken kan ik een 3tal verlichtingspalen ver kijken met mijn eigen lichten.

Een obstakel dubbel zo snel opmerken, heeft gigantische gevolgen op de remafstand.

Als het enkel een vals gevoel van veiligheid geeft, waarom worden verkeerslichten dan aangestoken als er meer verkeer is of op vraag van politie bij een obstakel op de baan?

De belangrijkste oorzaken van ongevallen zijn alcohol, snelheid en vermoeidheid.
De situatie waarin ongevallen vermeden worden omdat men tegen 120km/u tijdig kan opmerken dat er 7 lichten ver iets stiltaat. Dat soort acties gaan er niet veel gegeven zijn volgens mij.
Slechte verlichting is een grote factor in steden bij lage snelheden en een mix van verkeersdeelnemers (auto, fiets, voetganger)
Voor autosnelwegen blijkt dit geen belangrijke factor te zijn. In de veronderstelling dat je ofwel verlichting hebt ofwel degelijke reflectoren/reflecterende verf.
 
De situatie waarin ongevallen vermeden worden omdat men tegen 120km/u tijdig kan opmerken dat er 7 lichten ver iets stiltaat. Dat soort acties gaan er niet veel gegeven zijn volgens mij.
Vermijden/ontwijken hoeft zelfs niet per se, wat volgens mij wel kan op die afstand.
Het sneller opmerken zorgt ervoor dat uw snelheid veel lager ligt op het moment van impact, wat ervoor zorgt dat kans op verwondingen/zwaarder ongeval verkleint.

Voor autosnelwegen blijkt dit geen belangrijke factor te zijn. In de veronderstelling dat je ofwel verlichting hebt ofwel degelijke reflectoren/reflecterende verf.
Maar die hebben we niet, dus laten we volgens jou ook beter de verlichting aan in Vlaanderen?
 
Terug
Bovenaan