Kleine nieuwtjes

De persoon in kwestie word gefilmd terwijl hij schandalige dingen verkondigd. Wat zijn de omstandigheden dat die persoon vrij geplijt moet worden volgens u?

Het feit dat die persoon nog maar zo een dingen zegt is al genoeg bewijs dat er iets scheelt met die kerel en hij een gevaar is voor de maatschappij (meer bepaald kinderen), laat staan in kinder programma's verschijnen en dus zo snel mogelijk uit deze maatschappij gehaald moet worden.

Dat die persoon nu alweer vrij rond loopt maakt dat social justice nodig is en ik juich het alleen maar toe als de juiste persoon het doelwit is en niet iemand die onschuldig is.

Ik ben de eerste denk ik hier om een gebrek aan deftige straffen aan te klagen en al zeker voor zedendelicten.

Maar zolang het bij een eenzijdige reportage van een journalist blijft die dan ook nog eens met zoveel mogelijk gepromoot wordt op alle kanalen vind ik dat toch iets heel anders.

Als er morgen bewijs komt dat die man effectief kinderen verkracht heeft en de rechtbank acht hem schuldig vind ik dat iets heel anders.

Dit is een reporter wiens doel is zoveel mogelijk mensen zijn docu te laten zien. Dat mag maar zonder deftige rechtspraak mag er toch een deftige poging zijn die man anoniem te houden en niet vindbaar na 2 minuten google-werk.

De VRT distantieert zich wel (terecht) als hun commentatoren niet zo fraaie uitspraken doen over Biles haar mentale problemen.

Maar het is wel ok om basically iemand publiek te exposen op basis van een documentaire.

Sta me toe dat heel hypocriet te vinden.
Niet alleen de VRT hoor elk nieuwskanaal maakt er zich schuldig aan voor de clicks.

Het is nog altijd aan de rechtbank om over schuld te oordelen en niet journalisten, gelukkig.
Al zijn die straffen voor dit soort feiten te licht, maar dat is voor mij een ander discussie.
 
Hij heeft het over eenzijdige beelden. Kan me geen situatie voornemen waar iemand die onschuldig is of niet ziek in zen kop is om zo een dingen te verkondigen in een prive sfeer. Is genoeg bewijs voor mij en velen.

Oh nee... hij heeft alles op zen pc gewist dus kunnen ze hem niks meer maken en krijgt hij de vrijspraak van het flut gerecht. Hij is onschuldig dan?

Nee als je zo doet op een moment dat je denkt dat er niemand mee luistert, dan is het 99% zeker dat er meer achter zit.
Maar moet er toch echt mee opletten, voor de tip hierboven zat ik met een volledig andere vent in gedachten. Zoiets is gevaarlijk, stel dat ik een draai in mijn hoofd heb en besluit om ‘een klapke’ te doen met wie ik dacht… en het is de misse…
 
Met de informatie die ze geven en de geblurde beelden wie je toch onmiddellijk wie het is?
Voor mij gaat de media hier zwaar de fout in. Ze geven te veel informatie van iemand die nog altijd onschuldig is. Het is een kwestie van tijd tot ze hem iets ten laste kunnen leggen, dat hoop ik alvast toch. Maar op dit moment is dit gewoon te voorbarig van de media.
 
't is inderdaad belachelijk simpel om aan de hand van gegevens in de reportage de persoon in kwestie te vinden. Ma het gaat tegenwoordig ook gewoon welk medium eerst met dit soort nieuws kan uitpakken. HLN zal Vrije Vogels wel goeie smak betaald hebben om met deze reportage eerst uit te komen daar het nog niet op hun eigenste youtube kanaal staat.

Om er dan de noemer op te plakken "educatie" tjah

Voor de rest wel goeie onderzoeksjournalistiek van die mannen kan je enkel maar toejuichen, je zou denken, je moet al goed zot zijn om je nog aan dit soort dingen te wagen, maar ik denk dat de drang bij dit soort mensen gewoon te groot is... waardoor ze vroeg of laat toch voor de bijl gaan.
 
Laatst bewerkt:
Met de informatie die ze geven en de geblurde beelden wie je toch onmiddellijk wie het is?
Voor mij gaat de media hier zwaar de fout in. Ze geven te veel informatie van iemand die nog altijd onschuldig is. Het is een kwestie van tijd tot ze hem iets ten laste kunnen leggen, dat hoop ik alvast toch. Maar op dit moment is dit gewoon te voorbarig van de media.
Inderdaad, de meeste zullen nu wel weten over wie het gaat. Is raar dat we zijne naam niet mogen zeggen. Beetje zoals hij die niet genoemd mag worden uit Harry Potter :biglaugh:
 
Ondertussen is de naam ook bekend maar wordt hij gewoon nergens gepost. Ik denk dat er lessen getrokken zijn uit vorige verhalen maar vooral is hier belangrijk dat er geen bewijs is op dit moment. Hij heeft in een, voor hem, privé-gesprek walgelijke dingen uitgesproken. Dat is anders dan bij GVS waar er effectief ook materiaal werd gevonden, chatrecords enzovoort. Ze bevinden zich op gevaarlijk ijs door al het privé-gesprek op te nemen..
 
Voor de rest wel goeie onderzoeksjournalistiek van die mannen kan je enkel maar toejuichen
Het blijft een gevaarlijk iets om daar mee binnen de lijnen van het wettelijke te blijven.

Al hoop ik nog altijd op een Vlaamse versie van ‘To catch a predator’.

Chris-Hansen-Take-A-Seat-Meme.jpg
 
Letterlijk 5 seconden nodig had om hem te vinden 🙃

Ik wil ook nog niet beschuldigen maar sowieso al was het maar "grote mond" of "fantasie", het zou een red flag moeten zijn maar als ze niets vinden, is het moeilijk natuurlijk. Hoewel, aan de kamer van een zogezegde 10jarige staan, vind ik al iets of wat bewijs.
 
SCHAARBEEK Mounir, een 26-jarige man uit Schaarbeek, overleed donderdagnamiddag in het ziekenhuis na een politie-interventie. Dat meldt RTL en het nieuws wordt bevestigd door het Brusselse parket. Dat parket heeft een onderzoek geopend naar de juiste omstandigheden van de arrestatie en het overlijden. De zus van de twintiger verklaarde ook aan RTL dat haar broer verschillende verwondingen vertoonde, die volgens haar alleen afkomstig kunnen zijn van politiegeweld. “De blunders van de politie stoppen niet”, klinkt het.
Here we go (again)
Yassine liet nog weten dat de hele buurt erg is aangedaan. Zij wijzen met een beschuldigende vinger naar de politie. Hij voorspelt nu al dat er naar alle waarschijnlijkheid rellen zullen uitbreken
 
VTM zal wel weer vloeken... x-aantal seizoenen van de Kotmadam (toch wel hun hitserie) dat ze nooit meer kunnen uitzenden (+ nog enkele andere zaken).
(In de veronderstelling dat ze dezelfde actie zullen ondernemen als bij de affaire Guy Van Sande)
 
Dat die kerel stijf van de drugs andere mensen hun auto's aant vandaliseren was maakt voor familie en vrienden precies niet veel uit. Neen, liever direct een mars organiseren en rellen tegen politiegeweld...
Dat is hetzelfde als die George Floyd. Ook gene heilige aan zijn strafblad te zien.
Was het politieoptreden overdreven? Ja. Maar om nu van die GF een heilige te maken met standbeeld en al is toch wel wat te
 
VTM zal wel weer vloeken... x-aantal seizoenen van de Kotmadam (toch wel hun hitserie) dat ze nooit meer kunnen uitzenden (+ nog enkele andere zaken).
(In de veronderstelling dat ze dezelfde actie zullen ondernemen als bij de affaire Guy Van Sande)
Bij deze weet dus heel BG wie de man in kwestie is….

De media is hier echt in fout. Want op de beelden die geblurd zijn zie je ook duidelijk wie het is. Zeker omdat het seizoen waarin hij meespeel in de kotmadam gewoon nog maar net is uitgezonden.
 
Ik kwam eerst bij een andere persoon uit, acteur 51 jaar en wat kaal. Is een gevaarlijk spelletje. Echter doormiddel van het gespreksonderwerp van de dag en bij enkele vrienden die wisten te vertellen wie het was, daarenboven zou hij ook niet aan zijn proefstuk toe is, zeker niet op het internet en in het mannelijke milieu.

Nu als hij wordt vrijgesproken voor grootspraak, dan denk ik dat er een nieuw precedent komt open staan. Want waarom zou het dan geen grootspraak kunnen zijn bij een ander als een verkrachting nog nauwelijks kan bewezen worden.

Nu het parket werkt wel degelijk met 2 maten en 2 gewichten. Als het gaat over de info van de dader vrijgeven of niet. Zoals ze het nu doen vind ik het best ok. Maar vaak gebeurt het niet en zetten ze foto, verwijzing en functie er al bij in.
 
Nu als hij wordt vrijgesproken voor grootspraak, dan denk ik dat er een nieuw precedent komt open staan. Want waarom zou het dan geen grootspraak kunnen zijn bij een ander als een verkrachting nog nauwelijks kan bewezen worden.
Los van deze zaak, als iets 'nauwelijks' kan bewezen worden dan is er waarschijnlijk geen sprake van 'zonder enige twijfel' en zou in een westerse maatschappij die persoon vrijgesproken moeten worden.

In onze rechtstaat hebben we liever een schuldige die onschuldig wordt geacht dan een onschuldige die veroordeeld wordt.
 
Ik zat ook op die andere acteur met zelfde leeftijd, smal profiel en quasi hetzelfde palmares qua series. Idd gevaarlijk spelletje.
Mijn mop over de reüniefilm van Verkr81van7 mag bij deze de vuilbak in.
 
Bosbranden in Siberië lopen verder uit de hand, brandweer kan het vuur lang niet meer de baas
..
De bosbranden zijn niet enkel een plaatselijke ecologische ramp: er komt veel opgeslagen CO₂ door vrij, een broeikasgas dat op zijn beurt de klimaatopwarming versterkt. Ook de permafrost, de permanent bevroren ondergrond in delen van noord-Rusland, smelt steeds sneller waardoor versneld CO₂ en methaan vrijkomen.



Bye bye amazonewoud en permafrost, en welkom methaan.
 
Bosbranden in Siberië lopen verder uit de hand, brandweer kan het vuur lang niet meer de baas
..
De bosbranden zijn niet enkel een plaatselijke ecologische ramp: er komt veel opgeslagen CO₂ door vrij, een broeikasgas dat op zijn beurt de klimaatopwarming versterkt. Ook de permafrost, de permanent bevroren ondergrond in delen van noord-Rusland, smelt steeds sneller waardoor versneld CO₂ en methaan vrijkomen.



Bye bye amazonewoud en permafrost, en welkom methaan.
Verschrikkelijk is het.
onze kids gaan ne schone wereld erven van ons
 
Terug
Bovenaan