Kleine kois vervoeren

Fabke

Active member
We hebben sinds vorige zomer kleine kois.
Ik wil deze kleine kois vervoeren naar een andere vijver.
Onze vijver is te klein voor zoveel kois

We hebben al 7 kois en zeker 15 kleine kois. (Mn partner had al jaren kois, nooit kleine kois gehad, zijn verhuist naar een woning met een vijver waar er een koi in zat..wellicht waren onze kois allemaal van t zelfde geslacht en de andere in de vijver van t ander geslacht 😀 )

Op welke manier kan ik deze het best vervoeren? Rit duurt ongeveer 1.30u

Op t internet lees ik dat een emmer met deksel (emmer van 10l) zou mogen gebruiken. Moeten er kleine gaatjes in het deksel (voor zuurstof?)

Ik lees ook zakken, maar dan moet er wellicht zuurstof in de zakken gedaan worden? K denk dat het makkelijk is om deze te vervoeren in een emmer?

Wat denken jullie ? Of raden jullie me aan?

Ik heb al meerdere keren vissen in emmers vervoert met deksel.
Vaak idd wat gaatjes in de bovenkant maken maar dat is meer voor u gemoed dan wat anders.
Beter ben je ervoor te zorgen dat er indien mogelijk wat planten bij in zitten, helpt voor de stress.
Het water zo lang mogelijk in beweging houden door een stromingspomp.

Of die emmer van 10l groot genoeg is hangt vooral af van de lengte van de vissen.

all in all bij een verhuis hebben mijn vissen al twee keer een drie-vier uur overleeft in emmers.

Zaak is ook om er bij aankomst voor te zorgen dat je die stromingspomp terug zo rap mogelijk aansluit.
Best de vissen ook aan het nieuwe water laten wennen door per kwartier een beetje van het nieuwe water bij in u emmer te doen.
Verkleint de overgang en dus ook de stress voor de beestjes.

Terug
Bovenaan