Kleine Beursfeiten

Ik wil wel even benadrukken dat ik niet met BG-waardige bedragen op de beurs zit. Dus niet dat iemand denkt dat ik een Audi RS6 op Oxy heb staan he.

Waarom zijn die die-hard olieprotest klimaatgroepen meestal vrouwelijk getint?

Daar alleszins wel. (Zie de foto in dat artikel)
Greta Thunberg internationaal.
Anuna De Wever en Kyra Gantois bij ons.

Ik probeer een logische verklaring te vinden :)

Gelinkt met olie industrie die 99% mannelijk is?

PacWest, de bank waarvan een maand geleden bleek dat ze 'strategische opties' moeten zoeken (dus zichzelf verkopen) wegens teveel outflow aan deposits en underwater HTM securities, staat nu hoger dan toen ze dat zeiden.

Tegelijk zegt Dimon van JPM gisteren dat investeerders zich moeten voorbereiden op hogere rentes for longer.

En tegelijk zeggen Fed insiders en anderen dat er nog een paar regionale banken 'consolidatie' zullen nodig hebben.

To put optie or not to put optie tegen PacWest voor een klein bedrag? :shy:

Laatst bewerkt:
@JanusDR Uwe Vitesse schakelt precies nog een vittese hoger. Zelf niet ingestapt omdat ik nog geen tijd gehad heb om het te bekijken. Jammer, want nu precies al wel de boot voor een stukje gemist. Ik zeg voor een stukje omdat ik nog niet wat het waard is. Eerst wat due diligence doen, misschien is het alsnog de moeite.

PacWest, de bank waarvan een maand geleden bleek dat ze 'strategische opties' moeten zoeken (dus zichzelf verkopen) wegens teveel outflow aan deposits en underwater HTM securities, staat nu hoger dan toen ze dat zeiden.

Tegelijk zegt Dimon van JPM gisteren dat investeerders zich moeten voorbereiden op hogere rentes for longer.

En tegelijk zeggen Fed insiders en anderen dat er nog een paar regionale banken 'consolidatie' zullen nodig hebben.

To put optie or not to put optie tegen PacWest voor een klein bedrag :shy:
laat weten als je ervoor gaat, ben wel geïnteresseerd in welke optie en hoe far out of the money je gaat kiezen :wink:

Ik heb mij een putje op Nasdaq aangeschaft, er zit teveel optimisme in de markt naar mijn gevoel voor al de onzekerheden en "misses" die wel zouden kunnen gebeuren tussen nu en 23 Juni (exp date)

laat weten als je ervoor gaat, ben wel geïnteresseerd in welke optie en hoe far out of the money je gaat kiezen :wink:

Ik heb mij een putje op Nasdaq aangeschaft, er zit teveel optimisme in de markt naar mijn gevoel voor al de onzekerheden en "misses" die wel zouden kunnen gebeuren tussen nu en 23 Juni (exp date)

Welke prijs en strike 😇

A significant group of House Republicans raised questions Tuesday about whether the Treasury Department’s June 1 deadline to avoid a potential U.S. debt default was accurate.

Yes, een aantal eikels die zichzelf voor de x-ste keer in hun bejaarde leeftijd overschatten. Hoe langer ze tijd nemen hoe beter voor de aankoopprijzen 💰

In de bouw of in de petrochemie kan dat meer schuiven dan velen met een niet-technisch universitair diploma hoor :)
Dat is waar. Niet dat dat in mijn vakgebied ligt, maar heb niet te klagen. Mijn vrouw en ik hebben alles gezamenlijk en ik heb alleen een deel van mijn overgebleven spaargeld op de beurs staan. Dus dat is niet geweldig veel.

Ik had de afgelopen weken veel geschreven PACW put opties. Door de hoge volatiliteit en de opklimmende koers, daar goed aan verdiend.

Als (big if) ik het doe, dan is het na aankondiging akkoord schuldenplafond tussen McCarthy en Biden, maar vóór de stemming en Powell meeting.
En geen extra geld, maar met de helft van de NVDA put die ik dan half verkoop.
Dat is mij te algemeen en snelle expiratie.

Zelfs dat niet. Ik ben maar een simpele arbeider.
Is niet simpel. Stevige job.

Ben aan het twijfelen om wat ubs te kopen of extra oxy, probleem is dat ik veel te weinig diversificatie heb als ik all in oxy ga (wat nu eigenlijk al het geval is):thinking:

Terug
Bovenaan