Kleine Beursfeiten

😍

Oxy -3% sinds drie weken
Pfizer +4% op een dag! :love2:

10% positie genomen zonet, na de resultaten van hun fase 2 van weightloss pil.

Staat in tegenstelling tot LLY en NVO aan een forward P/E van 11, dus sowieso niet duur zelfs zonder hun weightloss.
Dus downside bescherming.

Maar gratis optie: als de fase 3 lukt... (of dat nu 30% of 60% kans is): een pilletje dat meer helpt vermageren dan Ozempic, van een bedrijf dat nogal weet hoe je productie moet schalen... boom.

Staat in tegenstelling tot LLY en NVO aan een forward P/E van 11, dus sowieso niet duur zelfs zonder hun weightloss.

Maar gratis optie: als de fase 3 lukt... boom.
Wanneer zijn de volgende resultaten dan?

Uw Vitesse ook 6% vandaag, is praktisch niks van terug te vinden

Wanneer zijn de volgende resultaten dan?
Kan zeker 2 jaar duren vooraleer er FDA clearance is.

Maar in geval van goede resultaten zal de markt al sneller anticiperen.
Zeker als binnen 1-2 jaar iedereen zal zien dat dit absoluut hét product van de eeuw is.

Maar zoals ik zei: het is 1 ding om te weten dat iets het product van de eeuw is (zoals auto's in 1920) , maar iets totaal anders om er als aandeelhouder geld mee te verdienen (2000 autoproducenten gingen failliet in de USA tussen 1920 en 2008).

Vandaar uiteindelijk liever iets met downside bescherming zoals Pfizer, dan NVO/LLY waar al meer dan de helft van de market cap bestaat uit de weightloss winstverwachtingen.

Maar gratis optie: als de fase 3 lukt... (of dat nu 30% of 60% kans is): een pilletje dat meer helpt vermageren dan Ozempic, van een bedrijf dat nogal weet hoe je productie moet schalen... boom.

En match group +7% vandaag

De analyse meer magere mensen meer rondpoepen is zowaar correct. :eek2:

De impact van 1 sterk medicijn zal ook beperkter zijn op zo een groot bedrijf, wat de lagere forward P/E verantwoordt.

Desondanks klopt het wel dat dit downside bescherming brengt maar ook upside beperking.

Zouden 'just ITM' opties niet interessanter zijn?

De impact van 1 sterk medicijn zal ook beperkter zijn op zo een groot bedrijf, wat de lagere forward P/E verantwoordt.

Desondanks klopt het wel dat dit downside bescherming brengt maar ook upside beperking.
Downside bescherming is longterm veel belangrijker dan een beetje upside beperking.
En dubbel zo belangrijk hier, want... op margin.

Zouden 'just ITM' opties niet interessanter zijn?
Geen opties voor mij als er geen specifieke timing katalyst is.

Interessante informatieve aankoop door Chevron trouwens.

Koopt ander shale oil bedrijf voor 7B (PDC Energy).
Chevron had 20B+ pure winst in cash afgelopen jaar én komend jaar.
CEO zegt "ik ben zeer price conscious".

Maar hij betaalt de overnameprijs wel volledig met Chevron aandelen.
Conceptueel verkoopt hij dus 7B Chevron aandelen in ruil voor 7B PDC Energy aandelen, terwijl hij de cash liggen heeft. :thinking:

Dus:

- Ofwel is het een uil, ofwel vindt hij het Chevron-aandeel vrij duur.
Wirth is normaal gezien geen uil.

- En Buffett is ook al Chevron aan het verkopen sinds vorig kwartaal.

- En er komt heel wat nieuwe refining capaciteit online het komende jaar.

Conclusie:

Buyer beware.

Uw Vitesse ook 6% vandaag, is praktisch niks van terug te vinden
Klopt als een bus.

En de kwantitatieve cijfers spreken voor zich.
En grote fondsen/spelers kunnen dit niet kopen.

Vreemd dat BRK dit had, maar dit is eerder een toevalligheid.
Vitesse is immers een spinoff van Jefferies Financial, een bedrijf dat in de portefeuille zit van 1 van die investeringsdudes van BRK.
Het feit dat BRK ze niet verkocht had op 31 maart, terwijl de distribution date van die spinoff 13 januari was, kan bijna enkel als reden hebben dat het spotgoedkoop was.
Ze hebben het dus niet actief moeten kopen. (zouden ze ook niet doen volgens mij, want veel te klein)

Ik moet wel iets gestructureerd vinden om dergelijke IPO's/spinoffs te kunnen volgen.
Want had ik dit gezien in januari, dan had ik daar aan een koers van 15, zeker 50% van mijn portefeuille in geploft.
Olie/gas industrie ken ik momenteel immers uit mijn broekzak, en heb een idee van downside risico in olieprijzen etc.
Als er dan een bedrijf is met quasi 0 schulden, 15% dividendrendement, en wat royalties en lage capex, dan is dat echt gratis geld (bijna) zoals FCNCA.

Met als reden van de lage prijs dat het een spinoff is (selling pressure van huidige aandeelhouders van Jefferies, die misschien niets te maken willen hebben met een oliebedrijf) waar grote spelers te weinig van kunnen kopen.

Ideaal dus voor een kleine worm zoals mij die alleen geïnteresseerd is in de bedrijfsresultaten en geen rekening moet houden met liquiditeit en ESG of andere investeringsrestricties.

Laatst bewerkt:
Downside bescherming is longterm veel belangrijker dan een beetje upside beperking.
En dubbel zo belangrijk hier, want... op margin.
Mocht je nu wel nog cash gehad hebben, zou je dan ook Pfizer gekocht hebben, of voorkeur voor concurrent of gewoon Oxy, …verder opbouwen.

Of maakt het ook deel uit van een diversificatie nu de kans zich voordoet?

VTS stond al sinds 19 Dec 22 als idee op corner of Berkshire & fairfax.
Vroeger nog gevolgd, maar sinds een aantal jaar overstegen vele posts het niveau "wen moon?" niet meer.

Eens zien wat er toen over VTS geschreven werd.

Edit: 375 stock ideas in de laatste 4 maand. Ja, zo zit er altijd wel iets tussen natuurlijk...

Maar langs de andere kant: een item in de oil/gas space zou ik wel van dichterbij bekeken hebben.
En dat kost mij nu 10% van mijn portefeuille omdat ik dat niet gezien heb.
Dus abonnement genomen.

Laatst bewerkt:
Mocht je nu wel nog cash gehad hebben, zou je dan ook Pfizer gekocht hebben, of voorkeur voor concurrent of gewoon Oxy, …verder opbouwen.
Ja, tenzij je <15% of zo Oxy in portefeuille hebt.
Ik vind LLY en NVO ook wel ok, maar zoals gezegd, daar zit al een stuk in de koers.
Bij Pfizer niet, maar speculatiever. Maar het speculatieve stuk is een gratis optie en zit niet in de koers, dat is het voordeel.
Of maakt het ook deel uit van een diversificatie nu de kans zich voordoet?
Ja, ipv 20% UBS, slechts 10% UBS, 10% Pfizer, en Vitesse Energy ook 10%.

Farma-olie-bank (oxy misschien wat meer ondergewaardeerd, maar ik heb daar warrants van) is gespreider dan enkel olie-bank.
Pfizer is eerder gratis optie, met minder downside risk dan die andere 2. (alhoewel oxy ook wel al wat downside risk gedekt is door de afbouw van schulden, de continue aankopen van BRK, en de share buybacks van Oxy zelf onder de 60, de stagnatie van vele andere shale spelers).

In de laatste 5 jaar nog nooit zo'n gespreide/gebalanceerde portefeuille gehad denk ik, maar principe blijft hetzelfde.
Value investing via kwalitatieve/kwantitatieve onderwaardering of gratis opties.

Meer bescherming tegen schuldenplafond/hogere rentes voor langere tijd.

Laatst bewerkt:
Vroeger nog gevolgd, maar sinds een aantal jaar overstegen vele posts het niveau "wen moon?" niet meer.

Eens zien wat er toen over VTS geschreven werd.

Edit: 375 stock ideas in de laatste 4 maand. Ja, zo zit er altijd wel iets tussen natuurlijk...

Maar langs de andere kant: een item in de oil/gas space zou ik wel van dichterbij bekeken hebben.
En dat kost mij nu 10% van mijn portefeuille omdat ik dat niet gezien heb.
Dus abonnement genomen.
Ja ik snap uw punt, het is een massa aan ideeën en om eerlijk te zijn, ik heb er ook los over gekeken... Mijn focus lag meer op GXE.

Ja ik snap uw punt, het is een massa aan ideeën en om eerlijk te zijn, ik heb er ook los over gekeken... Mijn focus lag meer op GXE.
Canadese pennystocks raak ik alleszins nog niet met een stok aan.

Die Canadese smallcap commodity stocks zitton vol met retail booby traps.

Nu, volgende vraag. Wat zijn de secundaire effecten op middellange termijn?

Minder obesitas, meer strakke lijven, om het simplistisch te stellen :tongue:

***Dus meer concurrentie voor de mediane instagrammer die het van zijn uiterlijk moet hebben --> inkomsten worden gespreid onder een grotere groep --> lagere inkomst per influencer.
Kunnen we daar investeringsgewijs iets mee doen? Niet echt op het eerste zicht.

***Zal er meer rondgepoept worden? Meer vrouwen en mannen met meer zelfvertrouwen (dit leest je bij bijna ALLE ervaringen van Wegovy/Ozempic/standaard geslaagde dieten)? :)
Een grotere markt van goed uitziende mannen én vrouwen?

Is dit misschien goed voor Tinder/Match?
Het aandeel staat momenteel niet superduur...
En match group +7% vandaag

De analyse meer magere mensen meer rondpoepen is zowaar correct. :eek2:
Dat moet nog komen, ze moeten eerst nog vermageren! :biglaugh:
En hier komt zowaar een scientific onderbouwing:

"Impact of obesity on infertility in women"

"Besides disrupting courtship & mating, obesity also diminishes sperm count, suppresses ovulation, stifles libido, & reduces the success of fertility treatments like IVF"

Dus Ozempic/Mounjaro/Pfizerpil wordt niet alleen het meest succesvolle, maatschappij veranderende, geneesmiddel van de eeuw.
Het wordt daarbovenop de redder van het menselijke ras! :biglaugh:

Canadese pennystocks raak ik alleszins nog niet met een stok aan.

Die Canadese smallcap commodity stocks zitton vol met retail booby traps.
Uw portfolio is ook geconcentreerder dan de mijne gok ik. Dat zijn 3% posities...

Nu VTS is ook een smallcap hé :p Maar ok, PPR was idd eentje waar ik mijn broek aan gescheurd heb, GXE voorlopig mooie winsten mee gepakt. Ik had destijds een basket van die kleine Canadese oliespelers opgezet om mezelf wat in te dekken.

Laatst bewerkt:
Ik had beter aandelen gekocht van ons eigen bedrijf. Staat sinds in het volg (11/2021) op +91% :unsure:

Terug
Bovenaan