JanusDR
Well-known member
Upstart +125% sinds 3 weken!Alphabet blijft maar gaan.
![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Upstart +125% sinds 3 weken!Alphabet blijft maar gaan.
![]()
Pfizer +4% op een dag!
Oxy -3% sinds drie weken

Wanneer zijn de volgende resultaten dan?Pfizer +4% op een dag!
10% positie genomen zonet, na de resultaten van hun fase 2 van weightloss pil.
Staat in tegenstelling tot LLY en NVO aan een forward P/E van 11, dus sowieso niet duur zelfs zonder hun weightloss.
Dus downside bescherming.
Maar gratis optie: als de fase 3 lukt... boom.
Kan zeker 2 jaar duren vooraleer er FDA clearance is.Wanneer zijn de volgende resultaten dan?
Pfizer +4% op een dag!
Staat in tegenstelling tot LLY en NVO aan een forward P/E van 11, dus sowieso niet duur zelfs zonder hun weightloss.
Maar gratis optie: als de fase 3 lukt... (of dat nu 30% of 60% kans is): een pilletje dat meer helpt vermageren dan Ozempic, van een bedrijf dat nogal weet hoe je productie moet schalen... boom.

Dat moet nog komen, ze moeten eerst nog vermageren!De analyse meer magere mensen meer rondpoepen is zowaar correct.![]()

De impact van 1 sterk medicijn zal ook beperkter zijn op zo een groot bedrijf, wat de lagere forward P/E verantwoordt.Pfizer +4% op een dag!
Maar gratis optie: als de fase 3 lukt... (of dat nu 30% of 60% kans is): een pilletje dat meer helpt vermageren dan Ozempic, van een bedrijf dat nogal weet hoe je productie moet schalen... boom.
Downside bescherming is longterm veel belangrijker dan een beetje upside beperking.De impact van 1 sterk medicijn zal ook beperkter zijn op zo een groot bedrijf, wat de lagere forward P/E verantwoordt.
Desondanks klopt het wel dat dit downside bescherming brengt maar ook upside beperking.
Geen opties voor mij als er geen specifieke timing katalyst is.Zouden 'just ITM' opties niet interessanter zijn?

Klopt als een bus.Uw Vitesse ook 6% vandaag, is praktisch niks van terug te vinden
Mocht je nu wel nog cash gehad hebben, zou je dan ook Pfizer gekocht hebben, of voorkeur voor concurrent of gewoon Oxy, …verder opbouwen.Downside bescherming is longterm veel belangrijker dan een beetje upside beperking.
En dubbel zo belangrijk hier, want... op margin.
Vroeger nog gevolgd, maar sinds een aantal jaar overstegen vele posts het niveau "wen moon?" niet meer.VTS stond al sinds 19 Dec 22 als idee op corner of Berkshire & fairfax.
Ja, tenzij je <15% of zo Oxy in portefeuille hebt.Mocht je nu wel nog cash gehad hebben, zou je dan ook Pfizer gekocht hebben, of voorkeur voor concurrent of gewoon Oxy, …verder opbouwen.
Ja, ipv 20% UBS, slechts 10% UBS, 10% Pfizer, en Vitesse Energy ook 10%.Of maakt het ook deel uit van een diversificatie nu de kans zich voordoet?
Ja ik snap uw punt, het is een massa aan ideeën en om eerlijk te zijn, ik heb er ook los over gekeken... Mijn focus lag meer op GXE.Vroeger nog gevolgd, maar sinds een aantal jaar overstegen vele posts het niveau "wen moon?" niet meer.
Eens zien wat er toen over VTS geschreven werd.
Edit: 375 stock ideas in de laatste 4 maand. Ja, zo zit er altijd wel iets tussen natuurlijk...
Maar langs de andere kant: een item in de oil/gas space zou ik wel van dichterbij bekeken hebben.
En dat kost mij nu 10% van mijn portefeuille omdat ik dat niet gezien heb.
Dus abonnement genomen.
Canadese pennystocks raak ik alleszins nog niet met een stok aan.Ja ik snap uw punt, het is een massa aan ideeën en om eerlijk te zijn, ik heb er ook los over gekeken... Mijn focus lag meer op GXE.
Nu, volgende vraag. Wat zijn de secundaire effecten op middellange termijn?
Minder obesitas, meer strakke lijven, om het simplistisch te stellen
***Dus meer concurrentie voor de mediane instagrammer die het van zijn uiterlijk moet hebben --> inkomsten worden gespreid onder een grotere groep --> lagere inkomst per influencer.
Kunnen we daar investeringsgewijs iets mee doen? Niet echt op het eerste zicht.
***Zal er meer rondgepoept worden? Meer vrouwen en mannen met meer zelfvertrouwen (dit leest je bij bijna ALLE ervaringen van Wegovy/Ozempic/standaard geslaagde dieten)?
Een grotere markt van goed uitziende mannen én vrouwen?
Is dit misschien goed voor Tinder/Match?
Het aandeel staat momenteel niet superduur...
En match group +7% vandaag
De analyse meer magere mensen meer rondpoepen is zowaar correct.![]()
En hier komt zowaar een scientific onderbouwing:Dat moet nog komen, ze moeten eerst nog vermageren!![]()

Uw portfolio is ook geconcentreerder dan de mijne gok ik. Dat zijn 3% posities...Canadese pennystocks raak ik alleszins nog niet met een stok aan.
Die Canadese smallcap commodity stocks zitton vol met retail booby traps.
Maar ok, PPR was idd eentje waar ik mijn broek aan gescheurd heb, GXE voorlopig mooie winsten mee gepakt. Ik had destijds een basket van die kleine Canadese oliespelers opgezet om mezelf wat in te dekken.