Kleine Beursfeiten

Positie UBS trouwens wat getrimd tot +-10% ...

(Voor een grotere UBS positie ga ik bij mijn initiele standpunt blijven.
Beter grotere positie nemen na het schuldplafond, want dat is nu eenmaal een op korte termijn en duidelijk gedefinieerde potentiële gebeurtenis die nogal nefast zou zijn pal voor de closing van die overname.
Shit timing dat dit net nu moet vallen en dat de House gecontroleerd wordt door de debiele Republikeinen.)

... ten voordele van +- 10% Vitesse Energy (VTS) aan 21.10.

Schaamteloos gestolen uit de 13-F van Berkshire.
Microcap olie/gas bedrijf.
Royalties, bijna geen schulden, keert quasi alles uit als dividend.

Denk je echt dat de republikeinen de boel gaan tegenhouden? Lijkt me onwaarschijnlijk.
Ze zullen wel genoeg toegeving krijgen van Biden.

"
The debt ceiling has been raised, extended or revised 78 times since 1960, often with negotiations going down to the wire.
In the end, the threat of a default on government payments including debt obligations has always led to compromise. The US has never defaulted, an event that would upend global financial markets and have far-reaching economic impacts.
"

Ze zullen wel genoeg toegeving krijgen van Biden.
Als ze tevreden zijn met optische toegevingen à la 'overgebleven covidsteun terugstorten', dan is dat ok.
Meer toegevingen zouden in se schandalig zijn, want het schuldenplafond moet technisch normaal gezien gewoon verhoogd worden als administratieve simpele actie.
Dat is geen onderhandelings quid pro quo.
"
The debt ceiling has been raised, extended or revised 78 times since 1960, often with negotiations going down to the wire.
In the end, the threat of a default on government payments including debt obligations has always led to compromise. The US has never defaulted, an event that would upend global financial markets and have far-reaching economic impacts.
"
Er is een horde die zegt dat de verkiezingen gestolen zijn, die een inval in het capitool aanmoedigde, Trump de grote leider die zegt 'let them default', Republikeinen die zaken verspreiden zoals 'Clinton leidt een pedofielennetwerk vanuit een pizza restaurant' etc.

Ik extrapoleer niet graag het verloop van discretionaire gebeurtenissen als de omstandigheden gewijzigd zijn, om het wat pseudo intellectueel uit te drukken.

Goh ik geef de republikeinen toch iets meer krediet denk ik, velen zijn zeker geen Trump followers, maar goed we zien wel.
Heb dec 2023 call opties van UBS (5% positie).

@Racing_Genk

Wij verkopen Sentinel One hier bij ons als zoete broodjes.

Het staat ver van zijn ATH maar ik blijf een 5,5B valuatie veel vinden.
Je kan eens kijken naar de assumpties die er in de koers zitten he:

Verwachte ARR na Q1 rapportering: 605M $
Enterprise value: 4.5B $ (5.5B is inclusief 1B $ net cash)

EV/ARR = 7.5

Wat zijn de realistische FCF marges voor SentinelOne als ze matuur zijn en optimaliseren voor FCF? Veel mature cybersecurity bedrijven halen >30% FCF margins. (Fortinet, Checkpoint Software, Crowdstrike, Palo Alto,...).

Maar laten we even 20% FCF margin gebruiken omdat SentinelOne nog veel te bewijzen heeft, dan zit je aan een EV/FCF van 37.5 voor een bedrijf dat dit jaar met meer dan 50% gaat groeien.

Uiteraard is de range van waarderingen (zoals typisch bij een groeibedrijf) heel breed. Als ze maar 10% FCF margin halen zit je plots aan EV/FCF van 75x, aan 35% marge zit je aan 21x.

Verwacht je dan dat in de toekomst sap minder goed zal presteren?
Niet echt - stijging van de laatste maanden is mooi geweest en maakt het ook wat minder aantrekkelijk/duurder, mocht het terugvallen stap ik mss terug in - zitten redelijk op schema om hun eigen doelstellingen te behalen, mooi bedrijf - echt goedkoop zal het niet meer worden.

Kleine positie die ik had in KBC verkocht - achteraf gezien beter verkocht ergens in maart maar goed, 11% winst + dividend, daar teken ik voor.

Vrijgekomen bestedingsruimte gaat deels naar UBS.

Wie heeft hier Argenx in zijn portefeuille?
Ik reeds vele jaren. Vaak gedacht om te verkopen (zeker met de fluctuaties van 400 naar +- 330 om zo winst te verzilveren en ritjes te maken) maar beetje verliefd geworden op dit aandeel. Ik houd het bij totdat big pharma langs komt al lijkt mij dat niet zo evident gezien de beurswaarde. Wel een opvallende stijging de laatste weken.

Ik reeds vele jaren. Vaak gedacht om te verkopen (zeker met de fluctuaties van 400 naar +- 330 om zo winst te verzilveren en ritjes te maken) maar beetje verliefd geworden op dit aandeel. Ik houd het bij totdat big pharma langs komt al lijkt mij dat niet zo evident gezien de beurswaarde. Wel een opvallende stijging de laatste weken.
Idem hier. Wel ooit 5 van de 30 aandeeltjes verkocht om de initiële inleg terug te hebben.
Een overname zoals we gehad hebben bij Ablynx denk ik ook niet, gezien de grote huidige beurswaarde.

Terug
Bovenaan