Kleine Beursfeiten

Blijkbaar heeft ING een herinvesteringsplan voor het dividend en bij Saxo kan je hiervan genieten.

Maar bij de voorwaarden

"a commission will be charged to the client which will be 1% of the amount reinvested subject to minimum of EUR 0.50 and maximum EUR 10.00 "
"reinvestment price will be an weighted average of the stock bought for the reinvestment on pay-date"

🧐

Dan heb je uiteindelijk toch amper voordeel.

Heeft dit gevolgen voor Janus zijn top tip?
Waarschijnlijke positieve aangezien dit toch weer wat onzekerheid is dat weg valt.

Ben wel benieuwd naar de analyse van Janus over welke bank nu de beste “deal” heeft gedaan is de laatste maanden (UBS, FCNCA of JMC)

Loss coverage van 80% op residential en commercial RE...
Opnieuw een extreme "sweetheart deal" voor een grote bank. En de rijken werden rijker...

Ben wel benieuwd naar de analyse van Janus over welke bank nu de beste “deal” heeft gedaan is de laatste maanden (UBS, FCNCA of JMC)
FCNCA veruit.
Dan UBS.

Vandaar 70-30 verdeling in mijn posities erin.

Loss coverage van 80% op residential en commercial RE...
Opnieuw een extreme "sweetheart deal" voor een grote bank. En de rijken werden rijker...
Niet zo super sweatheart hoor.
Er zit wat stront in die assets van FRC.

Dimon is geen uil en weet ook dat daar dikke verliezen uit komen (zie ook interview met Munger dit weekend over de komende shit in commercial real estate).
Edit: net de presentatie van JPM gezien. Blijkbaar zullen er niet veel verliezen uit die portefeuille komen aangezien het echt wel vooral leningen aan particulieren zijn, en geen commercial real estate loans.
De loss sharing agreement is vooral om te zorgen dat JPM geen extra kapitaal moet reserveren voor die overgekochte leningen. (risico van die leningen gaat naar beneden --> goed voor 'risk weighted capital ratio'.)

Er zit wel wat winst op uiteraard, Dimon (valt het op dat ik er fan van ben? :) ) moet dat kunnen verantwoorden naar aandeelhouders.
Maar dat zal eerder 0,5 - 1B zijn. (edit: hoger aangezien ze ook een lening krijgen op 5 jaar zoals FCNCA en er bijna geen losses gaan zijn op de assets, pak 6-8B ook door extra earnings. Dus pak 2% van de market cap van JPM...)
En potentieel wat rijke klanten erbij voor hun vermogensbeheer divisie. (FRC was een bank voor 'de rijken').

Wat verwaarloosbaar is voor de marktwaarde van JP Morgan.

Dat zijn trouwens geen 'bail outs' waar het volk voor opdraait, het zijn alle banken samen die de verliezen van de FDIC moeten aanzuiveren via hogere toekomstige betalingen.

Laatst bewerkt:
Trouwens extreem hilarisch dat er nog retail beunhazen waren in pre markt, duchtig en enthousiast FRC aan het handelen aan een market cap van 700m.

Denk dat ze over het woordje 'receivership' gelezen hadden, en dachten dat JPM gewoon een bod gedaan had op de aandelen.

Efficiënte markt zeiden ze op de unief:rofl::rofl:

Ik volg het allemaal heel graag, maar ken er zelf heel weinig van. Daarom volg ik liever een ander :)

Positie genomen in FCNCA

Van Buffett gesproken, heeft iemand een interessante vraag voor onzen dikken op de annual meeting van dit weekend?

Want ik ga er zijn, nadat mijn eerste pelgrimstocht uitgesteld werd door corona :)

Wat bedoel je met 'markten bepalen'?

Of AI nuttig is voor bedrijven en daardoor beurskoersen van die bedrijven doet stijgen?

Of investeringanalyse en trades die met behulp van AI gedaan worden?

Eerste, en eerder of het een revolutie is zoals internet.
Nu ja, AI is natuurlijk al een tijdje bezig, maar ik kan het mss niet goed verwoorden.

Je gaat er echt IRL zijn ?

Eerste, en eerder of het een revolutie is zoals internet.
Nu ja, AI is natuurlijk al een tijdje bezig, maar ik kan het mss niet goed verwoorden.
Voor zover het zorgt voor meer productiviteit: dat geldt dan voor alle bedrijven. (cfr Buffett quote: if everybody is standing on his toes, nobody has a better view).
Natuurlijk, als het bepaalde niches vervangt, dan zijn die specifieke niches gescheten. (graphic designers? Chatbots/callcenters? DJ's? )

Je gaat er echt IRL zijn ?
Op pilgrimage naar Omaha 😲
Ik moet toch eens checken of Berkshire Hathaway effectief bestaat hé, aangezien ik het hier regelmatig aanprijs :laugh:

Ik zou beleggen starten via een eft tracker gebruik maken vd app degiro.
Vanguard all world eam zou ik maandelijks wat kopen.

iemand zijn feedback?
Een goede manier om een gespreid portfolio te hebben, zonder veel risico te nemen en zonder veel tijd erin te steken.
Historisch gezien mag je rekenen op een rendement van +-7% per jaar over de laatste 30 jaar.
Doen dus.

Als je maandelijks bijkoopt kun je misschien overwegen om de broker Bux te gebruiken ipv Degiro. Bux heeft de "spaarplan" optie waarbij zij maandelijks voor een bedrag dat je zelf kiest in euro, in zelf gekozen trackers (en aandelen) te steken. Dit spaarplan is helemaal gratis (geen transactie of handlingskosten).
Bux rekent per maand wel een vaste fee van 3 euro om gewoon gebruik te maken van de app. Maar bereken het eens voor jezelf, in sommige gevallen kun je goedkoper uitkomen dan Degiro.

Een goede manier om een gespreid portfolio te hebben, zonder veel risico te nemen en zonder veel tijd erin te steken.
Historisch gezien mag je rekenen op een rendement van +-7% per jaar over de laatste 30 jaar.
Doen dus.

Als je maandelijks bijkoopt kun je misschien overwegen om de broker Bux te gebruiken ipv Degiro. Bux heeft de "spaarplan" optie waarbij zij maandelijks voor een bedrag dat je zelf kiest in euro, in zelf gekozen trackers (en aandelen) te steken. Dit spaarplan is helemaal gratis (geen transactie of handlingskosten).
Bux rekent per maand wel een vaste fee van 3 euro om gewoon gebruik te maken van de app. Maar bereken het eens voor jezelf, in sommige gevallen kun je goedkoper uitkomen dan Degiro.

Is een betere plaats voor zijn vraag.

Terug
Bovenaan