Kleine Beursfeiten

Tja, merger arbitrage lijkt me toch wel net 1 van de zaken waar de kans heel klein is dat je meer weet dan de markt..
risk/reward hé -> je krijgt een 20% premie maar dat leek en lijkt me nog steeds zeer aanvaardbaar als je ziet hoeveel moeite MSFT doet om deze deal te doen lukken.

En het is niet alsof je je geld kwijt bent ... ATVI is geen lege doos die naar $0 gaat als deze deal niet doorgaat natuurlijk

risk/reward hé -> je krijgt een 20% premie maar dat leek en lijkt me nog steeds zeer aanvaardbaar als je ziet hoeveel moeite MSFT doet om deze deal te doen lukken.

En het is niet alsof je je geld kwijt bent ... ATVI is geen lege doos die naar $0 gaat als deze deal niet doorgaat natuurlijk
Tijdsaspect/opportuniteitskost ook in rekening brengen he... Kan misschien dead money zijn voor nog een jaar... Tegen dan heb je misschien andere screaming buys gemist.
De hele insteek was 20-25% verdienen op een paar maanden. Dat is nu wel gone.

Geen goed nieuws dit. Snel stukjes verkopen bij opening.

Edit : of ook niet. Al -10% voorbeurs.

Toen ik het las dacht ik, had Janus dat een tijdje geleden niet in portefeuille?

Ik heb ook even ATVI gehad, en denk ook dat de deal wel zou doorgaan.

Langs de andere kant maakte ik me de bedenking: welke expertise heb ik ten opzichte van de gemiddelde marktparticipant inzake antitrust regulering en de huidige toepassing daarvan door de autoriteiten wereldwijd?

Het antwoord was: niet genoeg om met zelfvertrouwen te weten dat ik het 'beter weet' en dus geld in te zetten.
Positie dus weg.

Zie eens wat een slimme mens.

De easy money, op die moment nog onder de 80, is wel gone hé.
yep, ben nu aan het twijfelen om te verkopen of niet ... nog steeds ietsepietsie winst, maar dat maakt natuurlijk niet uit voor de beslissing.

Zou me wel durven wagen aan enkele bankaandelen die nu nogal laag staan en volgens mij niet impacted zijn door FRC-debacle in US

any thoughts als je in mijn plaats zou zijn?

yep, ben nu aan het twijfelen om te verkopen of niet ... nog steeds ietsepietsie winst, maar dat maakt natuurlijk niet uit voor de beslissing.

Zou me wel durven wagen aan enkele bankaandelen die nu nogal laag staan en volgens mij niet impacted zijn door FRC-debacle in US

any thoughts als je in mijn plaats zou zijn?
too late ... heb verkocht, toch wel de volle $58 winst na kosten :biglaugh: :clap:

Alphabetjes gekocht. 🥳

Iemand een idee wat er aan de hand is met ADP?
Zakt vandaag, maar had goeie resultaten. 🤷‍♂️

Staat ook op bijkooplijst hier als defensief aandeel.

too late ... heb verkocht, toch wel de volle $58 winst na kosten :biglaugh: :clap:
$19 verlies hier dankzij de beurstaksen en broker kosten. Maar nog eens extra 370 euro dankzij de wisselkoers.
Had dit beter in het oog moeten houden en gewoon in dollars verkocht hebben.

Terug
Bovenaan