Kleine Beursfeiten

50-70% upside, is dat niet genoeg? :)

En zowat de veiligste bank ter wereld, want 35B 5y lening gekregen van de FDIC aan 3,5% (lager dan de US treasuries :laugh:) die gewoon puur in cash zit ter korte termijn reserve.
Én loss sharing van 50% boven bepaalde potentiële verliezen
Én een liquidity facility on demand van de FDIC die ze maar moeten vragen als ze ze nodig hebben.
Én geen enkele underwater investment security (long term obligaties die nu ferm gezakt zijn door de renteverhogingen, de oorzaak van het faillissement) moeten overnemen van Silicon Valley Bank.

Grappig dat hier mensen in BABA, Prosus, en allerhande speculatieve tech zitten rond te roeien, terwijl hier een
- kwantitatief (want puur assets-liabilities winst)
- en kwalitatief (want CEO is een overname beest met tonnen ervaring en succesvol trackrecord in éxact dit)
- en quasi risicoloos (want downside bank risico afgedekt)
koopje staat rond te dartelen voor uw neus.
Janus,

Ik volg je in je analyse, maar wat ik nog niet goed snap is waarom er geen andere banken mee geboden hebben op SVB?
Weet jij hoe dit komt? Ik bedoel maar, de deal ziet er voor FCNCA inderdaad uit als quasi risk free money, maar waarom hebben geen andere banken hier een graantje van kunnen meepikken of tegen elkaar opgeboden?

Janus,

Ik volg je in je analyse, maar wat ik nog niet goed snap is waarom er geen andere banken mee geboden hebben op SVB?
Weet jij hoe dit komt? Ik bedoel maar, de deal ziet er voor FCNCA inderdaad uit als quasi risk free money, maar waarom hebben geen andere banken hier een graantje van kunnen meepikken of tegen elkaar opgeboden?
Een fantastische reden: grote banken mochten niet bieden.
Oa. JP Morgan wilde kopen.

En de andere regionale banken waren in hun broek aan het pissen en wilden nog meer overheidsgaranties en lagere prijs omdat hun financiële toestand en de toenmalige paniek niet toelieten om al die assets erbij te nemen.

Perfect scenario dus want markt ontwricht en kunnen kopen aan niet-marktprijzen, want oncompetitieve veiling wegens tijdsdruk en uitsluiting van grote banken.

Enige data om die stelling te onderbouwen? Op zich lijkt het me geen slecht idee om een kleine positie te hebben in beide (NVO & Lilly). Rising tide lifts all boats. Lijkt me te vroeg dag om zicht te hebben op 1 clear winner
Inschatting van mezelf van wat de markt is, en hoeveel men er wil voor betalen + maatschappelijk voordeel dus terugbetaling komt er alleszins deels.

Wie gaat er vandaag wat Bpost in solden kopen?

Een outdated business model (brieven sturen) voor een niet-competitieve speler (geen nachtelijke pakketjes) in een land met politieke inmenging. Yooo, goodbye.

Ongeveer elk pakket dat ik krijg tegenwoordig, zelfs van Belgische winkels, is van PostNL.

Dan... moet je nooit individuele aandelen kopen, want dan is de prijs allesverklarend voor de businessvooruitzichten?

We spreken hier niet over de prijs maar over de all time prijs, i.e. over een periode van bijna 10 jaar, waarvan dan volgens mij wel een zekere correlatie met de businessvooruitzichten verwacht kan worden. Bedrijven waarvan dermate specifieke informatie van nodig is om te kunnen zeggen ‘de markt prijst dit als absolute junk maar de markt is mis en ik weet beter’, die vallen inderdaad bij voorbaat buiten mijn risicoprofiel.

Hoe, ze gaan gewoon 20 miljard depositen bij FRC en that's it?

Jah, als dat werkt dan is dat een easy x2 van hier, want geen dilution.
Verbaasd over de marktreactie.

Misschien is het niet genoeg als steun.
Maar als de sterkste banken dat doen, is er een goede kans van wel.

2% in frc.
Ook een gokje geplaceerd 40 stuks aan 29,81
🫠
Die bank lijkt een wipe out.
Al hun cash lijkt geleend geld te zijn.

Die gaan nu hun balance sheet wellicht versneld moeten afbouwen en ofwel een mini bankje worden of opgaan in een andere bank (voor $1).

Laatste update van hen en hun balance sheet van earnings, lijkt mij dat ze negatief eigen vermogen hebben. Zelfs als ze hun HTM treasuries aan par verkopen.
En kostelijke leningen gaat dat nog verergeren.

Echt een aandeel voor de gokkers.
:eek2:

Terug
Bovenaan