Ik zei "Dreamland heeft geen toekomst meer want ze hebben een niet-competitief business model". Case in point, ik ga er af en toe om prijzen te checken en die zijn nogal hoog. Er is hier letterlijk een Dreamland 200m van mijn deur, ik zie het dak van de winkel terwijl ik dit typ. Ik drop daar af en toe eens binnen om rond te neuzen. Ik heb daar nog nooit een competitieve prijs gezien.
Als Colruyt dan de boel herstructureert en verkoopt omdat de omzet het laagst is in 10y, de omzet al jaren systematisch zakt en ze zeggen dat ze er 0 euro winst mee maken, dan moet je toch kunnen dat de anekdote symptomatisch is voor het business model. Namelijk, minder en minder mensen gaan naar de Dreamland (omdat ze dus duurder zijn).
Een andere reden waarom ik zo weinig mogelijk in de Dreamland koop, is omdat het een klotewinkels is om gerief te gaan halen met kinderen. Onze kinderen mochten een nieuw rugzakje kiezen voor school. Die rugzakken staan strategisch helemaal achteraan de hoek. Na een half uur eenhoorn, vosje en lieverheesbeestje passen, uiteindelijk 2 rugzakken gekocht. Een half uur (!) om buiten te raken uit die winkel. Ahja, krijg maar eens 2 peuters uit een winkel die vol met speelgoed zit. Ik heb die krijsend uit die winkel mogen dragen. Volgende keer mogen ze op bol.com iets kiezen...