Is er een specifieke reden waarom je je die vraag stelt?
Ja ze zijn goed gezakt vandaag en ik wil dat aandeel al jaren kopen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is er een specifieke reden waarom je je die vraag stelt?
Waarom wil je het kopen? Ik hoor toch vaak negatief nieuws over de kwaliteit en andere autobouwers zijn ook serieus aan het omschakelen naar elektrische auto’s - wat trekt jou aan in Tesla?Ja ze zijn goed gezakt vandaag en ik wil dat aandeel al jaren kopen.
Waarom niet in het begin van het jaar gekocht dan?Ja ze zijn goed gezakt vandaag en ik wil dat aandeel al jaren kopen.
Blijf er wel in geloven en zeker in combinatie met hun zonnepanelen en thuisbatterijen.Waarom wil je het kopen? Ik hoor toch vaak negatief nieuws over de kwaliteit en andere autobouwers zijn ook serieus aan het omschakelen naar elektrische auto’s - wat trekt jou aan in Tesla?
Waarom niet in het begin van het jaar gekocht dan?

Vergeet de koningen van het langetermijn investeren niet, nl. de crypto-analisten die iedereen naar huis investeerden over een 10 jaar periode.Tesla doet het YTD, op 3 jaar en 5 jaar in elk geval beter dan Oxy. Enkel op 1 jaar niet. Dus 3/4 kans dat Tesla het beter gaat doen (*) Kopen dus!
(*) But then again, de spaarrente ook.
#statistiek #quantspakkendepoen
Blijf er wel in geloven en zeker in combinatie met hun zonnepanelen en thuisbatterijen.
Goede zeverquote. Jij haalde 1 anekdote aan, ik counterde met een andere anekdote.Aged like milk...
Omdat Elon zijn geloofwaardigheid toen een enorme deuk gekregen had. Zat vol in zijn twitter-debacle en onzin quotes. Ondertussen is hij gekalmeerd en wint hij terug vertrouwen in recente interviews. Misschien heeft hij zijn lesje geleerd. Tesla blijft wel voorloper qua EV dat bovendien een veel grotere winstmarge op elke auto pakt dan elke concurrent. Blijft wel een moeilijke want andere merken benen wel heel snel bij en doen dat met veel meer modellen dan het handvol gedateerde modellen van Tesla. In het batterijverhaal geloof ik ook iets minder maar vroeg of laat zal dat toch een standaard gaan worden vrees ik, gepaard met de elektrische wagens dan. De gok op full auto drive durf ik ook niet maken maar als dat ooit zal mogen, lopen ze ook mijlenver voor.Waarom niet in het begin van het jaar gekocht dan?
Tesla heeft nog een technische voorsprong, die eigenlijk best significant is - maar daartegenover staan wel een aantal uitgesproken keuzes, bijkomend kunnen ze die technische voorsprong niet ten volle promoten - de vraag is dan ook of die grote winstmarges zullen blijven - in die sector zie ik dat eerder als tijdelijk - zeker voor een mainstream wagen. Mocht bvb. de EU een fiscaliteit opstellen i.f.v. het werkelijk verbruik...Omdat Elon zijn geloofwaardigheid toen een enorme deuk gekregen had. Zat vol in zijn twitter-debacle en onzin quotes. Ondertussen is hij gekalmeerd en wint hij terug vertrouwen in recente interviews. Misschien heeft hij zijn lesje geleerd. Tesla blijft wel voorloper qua EV dat bovendien een veel grotere winstmarge op elke auto pakt dan elke concurrent. Blijft wel een moeilijke want andere merken benen wel heel snel bij en doen dat met veel meer modellen dan het handvol gedateerde modellen van Tesla. In het batterijverhaal geloof ik ook iets minder maar vroeg of laat zal dat toch een standaard gaan worden vrees ik, gepaard met de elektrische wagens dan.
Thuisbatterijen zijn cost/return compleet onzinnig als je aangesloten bent op het net.
Voor afgelegen gebieden wel ok. Maar of dat nu zo'n gigantische markt is om daarvoor het aandeel te kopen...
De winstmarge is groter, akkoord, alleen staat die niet in verhouding tot de beurskoers -> VW staat aan 4x de winst... en Tesla???Omdat Elon zijn geloofwaardigheid toen een enorme deuk gekregen had. Zat vol in zijn twitter-debacle en onzin quotes. Ondertussen is hij gekalmeerd en wint hij terug vertrouwen in recente interviews. Misschien heeft hij zijn lesje geleerd. Tesla blijft wel voorloper qua EV dat bovendien een veel grotere winstmarge op elke auto pakt dan elke concurrent. Blijft wel een moeilijke want andere merken benen wel heel snel bij en doen dat met veel meer modellen dan het handvol gedateerde modellen van Tesla. In het batterijverhaal geloof ik ook iets minder maar vroeg of laat zal dat toch een standaard gaan worden vrees ik, gepaard met de elektrische wagens dan. De gok op full auto drive durf ik ook niet maken maar als dat ooit zal mogen, lopen ze ook mijlenver voor.
Hun marge blijft zakken, ze hebben al 6 keer hun prijzen verlaagd dit jaar om concurrentieel te blijven. Is toch ook niet wat je wil horen als aandeelhouderTesla heeft nog een technische voorsprong, die eigenlijk best significant is - maar daartegenover staan wel een aantal uitgesproken keuzes, bijkomend kunnen ze die technische voorsprong niet ten volle promoten - de vraag is dan ook of die grote winstmarges zullen blijven - in die sector zie ik dat eerder als tijdelijk - zeker voor een mainstream wagen. Mocht bvb. de EU een fiscaliteit opstellen i.f.v. het werkelijk verbruik...
Tesla koop je imo niet voor de wagens, de koers is daarvoor gewoon te hoog - het zal dus van andere zaken afhangen.

De reden van de hogere PE is natuurlijk de groei, VW groeit nauwelijks terwijl TSLA aan 20% groeit.De winstmarge is groter, akkoord, alleen staat die niet in verhouding tot de beurskoers -> VW staat aan 4x de winst... en Tesla???
again, akkoord... maar is niet in verhouding met de beurskoers ... Tesla is gewoon aandeel waar waanzinnig veel fantasie inzit.De reden van de hogere PE is natuurlijk de groei, VW groeit nauwelijks terwijl TSLA aan 20% groeit.
Nee dat klopt niet. Ze verlagen de prijzen om meer volume te draaien en niet met inventory te blijven zitten.Hun marge blijft zakken, ze hebben al 6 keer hun prijzen verlaagd dit jaar om concurrentieel te blijven. Is toch ook niet wat je wil horen als aandeelhouder![]()
Ik lees gewoon het nieuws dus ken de details niet maar dit lijkt me toch anders te zijn:Nee dat klopt niet. Ze verlagen de prijzen om meer volume te draaien en niet met inventory te blijven zitten.
Hun winstmarge is superieur en ze groeien in tegenstelling tot de status quo. Ze doen de concurrentie pijn, niet andersom.
Tesla had cut prices on both versions of the Model S and Model X by $5,000 earlier this month, days after reporting deliveries of these vehicles slumped by 38% in January to March.
Tesla Chief Executive Elon Musk on Wednesday doubled down on the price war he started at the end of last year, saying the EV maker would prioritize sales growth ahead of profit in a weak economy.
The company posted its lowest quarterly gross margin in two years, missing market estimates, as it slashed prices aggressively in markets including the United States and China to spur demand and fend off rising competition.
Ford Chief Executive Jim Farley said on Thursday that Tesla was pioneering a more dynamic way of pricing electric vehicles that other manufacturers would have to follow.
Goede zeverquote. Jij haalde 1 anekdote aan, ik counterde met een andere anekdote.
Zegt verder niets over de waarde van een bedrijf. Anekdotes zijn geen causiliteit.