Ongeveer 170x LTM FCFWelk multiple als je personeelskosten (zoals aandelencompensatie) meetelt?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ongeveer 170x LTM FCFWelk multiple als je personeelskosten (zoals aandelencompensatie) meetelt?
Is dat de norm voor crazy tech? Of aan de hoge kant?Ongeveer 170x LTM FCF
Crowdstrike staat nu aan 25x de FCF van volgend jaar (pre-market koers). Leider in Cybersecurity, >98% gross retention rates, recurring revenue, heel hoge margins, 40% groei volgend jaar,....
Stalwarts / staples die 5% per jaar groeien staan aan 30x de FCF.
Ofwel gaan al die ''veilige stocks'' ook nog een heel serieuze tik krijgen en moet de berenmarkt feitelijk nog starten daar, zoals we bijvoorbeeld zagen in 2001 toen de berenmarkt in tech gedaan was en de berenmarkt in ''veilige'' stocks nog maar net begon, ofwel gaat tech op een gegeven moment toch eens serieus rebounden.
Stocks aan 30X fcf zijn toch geen veilige stocks?Veilige stocks staan belachelijk hoog.
Maar CRWD is amper fcf positief als ge sbcin rekening brengt.
Bijna gans hun fcf komt van sbc.
"Crazy" tech heeft meestal nog geen FCF en al zeker niet als je SBC meeteltIs dat de norm voor crazy tech? Of aan de hoge kant?

Wel al meer als ze ook aan 30%+ groeienStocks aan 30X fcf zijn toch geen veilige stocks?

Toch worden ze als dat beschouwd.Stocks aan 30X fcf zijn toch geen veilige stocks?
Een groot deel van de private equity zijn dan ook dikke prutsers die spelen met geld van anderen hé...Wat ik hierboven beschreef is trouwens ook gewoon het private equity playbook.
Private Equity heeft al heel wat software bedrijven overgenomen dit jaar aan 6-10x de revenue, Toch zien zij daar een goede risk/reward in. Waarom?
Een groot deel van de private equity zijn dan ook dikke prutsers die spelen met geld van anderen hé...
Ik vind dat persoonlijk niet echt een ankerpunt om
Intrinsieke waarde uit af te leiden.
Je kan 50% ontslaan bij Crowdstrike en het enigste wat er gebeurd is dat het groeitempo zal zakken wegens minder sales reps en de innovatie afneemt wegens minder software devs. Want het grootste deel van het personeel bij Crowdstrike zit er uiteindelijk om te zorgen voor meer groei & meer innovatie. Je hebt dan wel plots een extreem winstgevend bedrijf met hoge FCF marges (including SBC, exclusief SBC is al heel hoog) en die klanten gaan ook niet opeens gaan lopen.
75% Gross margins
15% R&D
20% S&M
10% G&A
30% marges na SBC mee te verrekenen. Echter is er gewoon geen enkele reden voor management om dat nu te doen. Enkel om analysten en beleggers te pleasen omdat die nu even obsessief bezig zijn met marges is geen valabele reden.
@Brt Gaat om bedrijven die beschouwd worden als veilig, maar dat daarom inderdaad niet per se zijn gezien de huidige disconnect in waardering.
Ik denk dat je het beter omdraait.Op welke manier proberen jullie je portfolio te diversifiëren?
Ik ben sinds enkele maanden een kleine portfolio aan het opbouwen met de focus op dividend (bv Ageas, VFC, Altria, ING en enkele REITS vanwege het maandelijks dividend). Voorlopig heb ik dus nog niks op vlak van healthcare, energie of consumer.
De bedoeling is ook dat ik vanaf volgend jaar maandelijks de VWCE ETF ga aanschaffen.
Tips voor een beginner zijn zeker welkom.
Momenteel volg ik enkele beleggingsgroepen via Facebook, de podcast ‘jong beleggen’ te beluisteren en probeer ik ook extra info te vergaren op Seeking Alpha.
Tips voor een beginner zijn zeker welkom.
Met gigantische economische schade en risico voor het regime tot gevolg.is dat zo? ik dacht dat vaccin maar voor 50% effectief was en dat dat het grote probleem wasEn wetende dat de chinese vaccins pas goede efficiëntie hebben na de 3de shot, zal dit een groot verschil maken.
Na 3 shots was het iets beter, +80% tegen hospitalisatie dacht ik.is dat zo? ik dacht dat vaccin maar voor 50% effectief was en dat dat het grote probleem was
nu ja, ze gaan sowieso te groot ego hebben om overstag te gaan en deftige vaccins van Pfizer/Biontech of Moderna te kopen
Voldoende om nu nog bij te kopen, mocht je nog cash op overschot hebben?(dit gezegd zijnde: uberbullish voor olie op 6-12 maanden, want die chinese incompetentie heeft er zeer zwaar op gewogen het afgelopen half jaar)
Ik zou 50/50 willen doen.Ik denk dat je het beter omdraait.
Eerst je geld in VWCE steken en dan kijken of je zelf ook apart aandelen wilt selecteren.
Getekend: Een 100% indexbelegger.