We weten allemaal dat bedrijven hun 'TAM' graag overdrijven, maar zo extreem als Grindr heb ik toch nog niet gezien.
De gehele GDP van LGBTQ+ populatie.![]()
En wat zou de correcte prijs zijn voor dat aandeel.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
We weten allemaal dat bedrijven hun 'TAM' graag overdrijven, maar zo extreem als Grindr heb ik toch nog niet gezien.
De gehele GDP van LGBTQ+ populatie.![]()

Waarom zou je de huidige spotprijs dan ook gebruiken nietwaar.Kleine denkoefening, maar aan de huidige spot price moet de PV10 voor een OXY zowat meer dan gehalveerd zijn ten opzichte van 6 maanden geleden.
Oliefutures zou ik vooral niet doen, april 2020 indachtig.Op dit niveau zou ik veel eerder long de commodity dan een OXY gaan, fwiw.
Ja, maar dat is uiteindelijk allemaal geen nieuws hé.![]()
Exclusive: Microsoft likely to offer EU concessions soon in Activision deal -sources
Microsoft is likely to offer remedies to EU antitrust regulators in the coming weeks to stave off formal objections to its $69 billion bid for "Call of Duty" maker Activision Blizzard , people familiar with the matter said.www.reuters.com
Zonder een mening te geven over de prijs van AMD en Micron: best deze bedrijven niet rechtstreeks vergelijken met elkaar. Micron produceert geheugenchips, wat typisch een erg high-volume, cyclisch product is, terwijl AMD meer high-end chips designed en verkoopt (en zelf niets produceert, maar outsourced naar bijvoorbeeld TSMC).Micron is heel goedkoop in vergelijking met amd enzo. Niemand in port? Overweeg om deze te kopen....
Ja, had het vergeleken met de 2 concurrenten: samsung en SK Hynix. En dan is micron zeer goedkoop.Zonder een mening te geven over de prijs van AMD en Micron: best deze bedrijven niet rechtstreeks vergelijken met elkaar. Micron produceert geheugenchips, wat typisch een erg high-volume, cyclisch product is, terwijl AMD meer high-end chips designed en verkoopt (en zelf niets produceert, maar outsourced naar bijvoorbeeld TSMC).
Als je toch Micron wil vergelijken met een ander bedrijf, probeer dan SK Hynix.

Crazytech (crowdstrike,S1,...) weer serieus onderuit...
Veilige stocks staan belachelijk hoog.Crowdstrike staat nu aan 25x de FCF van volgend jaar (pre-market koers). Leider in Cybersecurity, >98% gross retention rates, recurring revenue, heel hoge margins, 40% groei volgend jaar,....
Stalwarts / staples die 5% per jaar groeien staan aan 30x de FCF.
Ofwel gaan al die ''veilige stocks'' ook nog een heel serieuze tik krijgen en moet de berenmarkt feitelijk nog starten daar, zoals we bijvoorbeeld zagen in 2001 toen de berenmarkt in tech gedaan was en de berenmarkt in ''veilige'' stocks nog maar net begon, ofwel gaat tech op een gegeven moment toch eens serieus rebounden.
probleem bij zovele Amerikaanse groeiaandelen, maar veel beleggers die hier blind voor lijken.Veilige stocks staan belachelijk hoog.
Maar CRWD is amper fcf positief als ge sbcin rekening brengt.
Bijna gans hun fcf komt van sbc.
In een bull markt waarbij groei > al de rest werkt dat natuurlijk heel goed om talent aan te trekken. Al je FCF herinvesteer je in groei en daarboven geef je ook nog eens SBC om nog meer personeel aan te werven en dus nog meer te groeien. De multiples zijn hoog, revenue groei is hoog dus SBC is een efficiente en relatief goedkope manier om personeel te betalen. Je geeft in feite jaarlijks 2-3% van je belang op maar in return krijg je 50% groei per jaar, geen slechte deal lijkt me als de focus erop ligt om zo snel mogelijk te groeien.probleem bij zovele Amerikaanse groeiaandelen, maar veel beleggers die hier blind voor lijken.
is ongeveer het eerste dat ik bekijk bij Amerikaans bedrijf, en er al veel laten schieten als belegging gewoon door een belachelijk hoge SBC.
Welk multiple als je personeelskosten (zoals aandelencompensatie) meetelt?Crowdstrike staat nu aan 25x de FCF van volgend jaar (pre-market koers).