Kleine Beursfeiten

By the way: Facebook, de eerste van de famous tech darlings die op een P/E van minder dan 10 staat.

Dat werd vorig jaar door velen als onmogelijk en onrealistisch geacht.
En zou dan een 'easy buy' zijn.

Wie durft vandaag kopen als lange termijn investering? :)

Hier vliegen alle China stocks toch buiten.

China begint meer en meer op de EU te lijken. Altijd wel ergens drama en gezeik.

Hong Kong, Taiwan, Evergrade, zotte Xi, US/EU bitchfight, zero covid beleid, oeigoeren, gatlikken bij Poetin. 😓

Met Xi en een toekomstige krimpende bevolking zou het groei verhaal wel eens rap kunnen eindigen.
Ik blijf dat vreemd vinden, nu alles 80% naar beneden is, en het negatieve nieuws 'gekristalliseerd' is.

Welk element van uw opsomming is nieuw sinds afgelopen 10 tot 24 maanden, dat uw uitverkoop nu wél rechtvaardigt?
Geen enkele toch?
Allemaal behalve de Oeigoeren. 🤷‍♂️
Ba nee, al die risico's waren allemaal al lang gekend. Velen zijn aan bod gekomen op het forum.

Hong Kong, Taiwan, Evergrande, dictator Xi, zero covid, Oeigoeren, Rusland-China as: allemaal gekend van ten laatste 2021, de meeste al vroeger.
Toen BABA nog +100% hoger stond.

User metrics en top line waren op zich niet zo slecht. We weten allemaal dat de ads business het niet makkelijk heeft/zal hebben de komende tijd.
Het probleem is vooral de kostenzijde, met naar verwachting een verdere double digit stijging in 2023.
Onbegrijpelijk dat ze daar niet (hard) snijden in het aantal werknemers. Intussen 85,000 werknemers voor wat apps en early stage Metaverse toestanden... :crazy:

User metrics en top line waren op zich niet zo slecht. We weten allemaal dat de ads business het niet makkelijk heeft/zal hebben de komende tijd.
Het probleem is vooral de kostenzijde, met naar verwachting een verdere double digit stijging in 2023.
Onbegrijpelijk dat ze daar niet (hard) snijden in het aantal werknemers. Intussen 85,000 werknemers voor wat apps en early stage Metaverse toestanden... :crazy:
Heb je nog Meta? (dat was toch 10% van uw portefeuille op een bepaald moment?)

Koop je bij?

Ba nee, al die risico's waren allemaal al lang gekend. Velen zijn aan bod gekomen op het forum.

Hong Kong, Taiwan, Evergrande, dictator Xi, zero covid, Oeigoeren, Rusland-China as: allemaal gekend van ten laatste 2021, de meeste al vroeger.
Toen BABA nog +100% hoger stond.

Mijn china stocks dateren van voor 2021. :thinking:

Ik volg het van een afstand.
Ik zie veel zelfvertrouwen en handelen van opties in 1 bericht. Ziet er best gevaarlijk uit.

Heel mooi gedaan en goede winsten behaald, maar uw strategie heeft meer weg van gokken? Had even goed de compleet fout kunnen gaan?

mjah, uiteindelijk telt enkel uw resultaat op het einde van de rit🤑

Bedankt voor de bezorgheid maar dit is slechts een deel van mijn liquide vermogen dat ik aanwend om net in te spelen op extremen in de markt qua waardering en sentiment.

Oxy aan $10 kopen leek misschien minder gevaarlijk dan leaps in C, maar dat is het helemaal niet. Oxy was extreem leveraged (en is dat nog steeds wat als commodity bedrijf) vanuit een business standpunt, C is dat veel minder en bijzonder goedkoop historisch gezien met een extreem negatief sentiment. Leaps zijn dan niet zo gek. Goed, de kortlopende wel, maar dat is puur sentiment spelen, net zoals die andere opties. En daarin geld altijd dat je soms iets wint en soms verliest. Merendeel van deze ptf zit ook gewoon in de gewone aandelen, op adidas na dan.

Ik heb hier trouwens enkele weken geleden heel duidelijk gezegd dat mijn gedeeltelijke switch naar Joe opties zeker niet nagedaan moeten worden en ze grote risico's inhouden. Ieder maakt daar zelf zijn rekening in natuurlijk.

En hier, omdat het volgens Janus wel weer allemaal leugens zullen zijn, een deel van mijn optieposities op dit moment. En ja, daar is al een hoop uit verkocht ook zoals gezegd de laatste twee dagen. BABA zelf al grotendeels omdat het puur speculatief is (na 24u, shoot me), JOE een hoop ook, ... C bv niets en mag notioneel op 100-150k blijven hangen komende tijd, ik slaap goed. Mijn kortlopende posities die minst ITM zitten gaan er veelal snelst uit. Let er ook op dat huidig rendement veelal hoger ligt dan momenteel wordt aangegeven omdat niet alle opties even vaak verhandeld worden.

En nee, ik ga hier verder niet meer op in met bewijzen en de andere klucht voor mijn trading portefeuille. Mijn hele posthistorie is publiek, ga zelf na wat ik hierboven heb gezegd en wanneer. Maar ga vooral niet selectief te werk zoals Janus om er vervolgens gezever bij te verzinnen.

Bij mijn PB zit ik omdat ik a) niet altijd met de markten kan en wil bezig zijn b) ze weldegelijk meerwaarde kunnen bieden op vlak van prestatie vs markt én behavioral finance valkuilen voor mij persoonlijk (hoogmoed is a bitch). Ook naar successie bv een zekerheid als er onverwachts iets gebeurd.

Maar ja, volgens Janus is heel die markt dom en misschien zelf corrupt natuurlijk. Alle multi-miljonairs en miljardairs zijn idioten omdat ze niet alles in eigen beheer in ETF's pompen he.
Ik zie het misschien verkeerd op die screenshot maar met zo'n kleine posities ben jij toch immens veel rendement kwijt aan kosten, neen?

Wel, kon je dan ten laatste in 2021 verkocht hebben toch?
Ze stonden toen 100% a 300% hoger dan vandaag.

Ik had toen dikke winst, dan verkoop ik niet gemakkelijk.

Heb in heel mijn "beurscarreire" maar 2 aandelen verkocht met dikke winst.
Al mijn andere verkopen zijn neutraal (klein winst of verlies) of verlies.

Ik zie het misschien verkeerd op die screenshot maar met zo'n kleine posities ben jij toch immens veel rendement kwijt aan kosten, neen?

Opties op Saxo kosten maar 2,5 euro.

Heb je nog Meta? (dat was toch 10% van uw portefeuille op een bepaald moment?)

Koop je bij?
Klopt, ik had en heb nog altijd Meta in portefeuille.
Was ooit een 7-8% positie. Nu nog 3.4%, en straks wordt dat sub 3% met de koersdreun.

De laatste 6 maanden slechts een handvol aankopen gedaan. Momenteel koop ik even niets meer (bij).
Ook geen Meta dus. De combinatie van een dalende omzet en dubbelcijferige uitgavengroei , vind ik iets te link. Ik geloof in het concept van de Metaverse op langere termijn, maar Zuck moet in de huidige macro context de tering naar de nering beginnen zetten.

Het klinkt inderdaad heel verrassend als je die post voor het eerst leest, maar misschien volgt @Lulplayer een "keep the winners" principe?

Ik hoop dat hij META niet laat lopen. -22% momenteel. Jammer dat die Facebook coin ook niet gelanceerd is geweest :ROFLMAO:
META nog eens -11%

Omzet YoY -4% terwijl de headcount met ongeveer 30% is gestegen. Met als gevolg dat de operating margin daalt van 36% naar 20%. 🤡

En hard wordt er ook al niet gewerkt bij META, ze kunnen daar 50% ontslaan en ze zouden het niet eens merken:
Hoe kan je ook een Product Manager zijn voor Meta op 23 jarige leeftijd. Moet dan een genie zijn ofzo. Is imo geen entry level job

yep, je zal zomaar eens Amazon aan $1 gekocht hebben en nu nog steeds bijgehouden hebben
Ja ik heb mijn Coca Cola & JNJ aandelen laten lopen sinds 1930

yep, je zal zomaar eens Amazon aan $1 gekocht hebben en nu nog steeds bijgehouden hebben :biglaugh:

Een anekdote in die lijn: ooit geweten van iemand die in 2000 bij de IPO van het bedrijf waar hij voor werkte, daar serieus wat aandelen van kocht aan €10. Tien jaar lang steeds massaal bijgekocht terwijl zijn bankier hem voor gek verklaarde van niet te diversifiëren. Op die 10 jaar tijd gingen die maal 5, nu 20 jaar later staan ze op maal 25... Het is geen amazon aan $1 maar toch een serieus rendement naar niet-BG normen 😋

Very risky natuurlijk maar die geloofde volledig in het model en de sector van dat bedrijf.

Het klinkt inderdaad heel verrassend als je die post voor het eerst leest, maar misschien volgt @Lulplayer een "keep the winners" principe?

Inderdaad 🤓

Mijn "oudste aandeel" zit bv al van 2014 in de portefeuille, gekocht met jobstudentcentjes en blijft er ook in zitten zolang het op winst staat.

Ik hoop dat hij META niet laat lopen. -22% momenteel. Jammer dat die Facebook coin ook niet gelanceerd is geweest :ROFLMAO:

Heb geen Meta, moest ik het hebben gekocht in 2017/18 (en nooit bijgekocht) zou ik het wrs hebben verkocht rond deze zomer.

Terug
Bovenaan