Pskonejott
Active member
Ik zit al een jaar te kakken op Meta maar weer geen puts gekocht, miljaarde toch.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hier vliegen alle China stocks toch buiten.
China begint meer en meer op de EU te lijken. Altijd wel ergens drama en gezeik.
Hong Kong, Taiwan, Evergrade, zotte Xi, US/EU bitchfight, zero covid beleid, oeigoeren, gatlikken bij Poetin.
Met Xi en een toekomstige krimpende bevolking zou het groei verhaal wel eens rap kunnen eindigen.
Ik blijf dat vreemd vinden, nu alles 80% naar beneden is, en het negatieve nieuws 'gekristalliseerd' is.
Welk element van uw opsomming is nieuw sinds afgelopen 10 tot 24 maanden, dat uw uitverkoop nu wél rechtvaardigt?
Geen enkele toch?
Ba nee, al die risico's waren allemaal al lang gekend. Velen zijn aan bod gekomen op het forum.Allemaal behalve de Oeigoeren.![]()

Heb je nog Meta? (dat was toch 10% van uw portefeuille op een bepaald moment?)User metrics en top line waren op zich niet zo slecht. We weten allemaal dat de ads business het niet makkelijk heeft/zal hebben de komende tijd.
Het probleem is vooral de kostenzijde, met naar verwachting een verdere double digit stijging in 2023.
Onbegrijpelijk dat ze daar niet (hard) snijden in het aantal werknemers. Intussen 85,000 werknemers voor wat apps en early stage Metaverse toestanden...![]()
Ba nee, al die risico's waren allemaal al lang gekend. Velen zijn aan bod gekomen op het forum.
Hong Kong, Taiwan, Evergrande, dictator Xi, zero covid, Oeigoeren, Rusland-China as: allemaal gekend van ten laatste 2021, de meeste al vroeger.
Toen BABA nog +100% hoger stond.

Wel, kon je dan ten laatste in 2021 verkocht hebben toch?Mijn china stocks dateren van voor 2021.![]()
Ik volg het van een afstand.
Ik zie veel zelfvertrouwen en handelen van opties in 1 bericht. Ziet er best gevaarlijk uit.
Heel mooi gedaan en goede winsten behaald, maar uw strategie heeft meer weg van gokken? Had even goed de compleet fout kunnen gaan?
mjah, uiteindelijk telt enkel uw resultaat op het einde van de rit![]()
Ik zie het misschien verkeerd op die screenshot maar met zo'n kleine posities ben jij toch immens veel rendement kwijt aan kosten, neen?
En hier, omdat het volgens Janus wel weer allemaal leugens zullen zijn, een deel van mijn optieposities op dit moment. En ja, daar is al een hoop uit verkocht ook zoals gezegd de laatste twee dagen. BABA zelf al grotendeels omdat het puur speculatief is (na 24u, shoot me), JOE een hoop ook, ... C bv niets en mag notioneel op 100-150k blijven hangen komende tijd, ik slaap goed. Mijn kortlopende posities die minst ITM zitten gaan er veelal snelst uit. Let er ook op dat huidig rendement veelal hoger ligt dan momenteel wordt aangegeven omdat niet alle opties even vaak verhandeld worden.
En nee, ik ga hier verder niet meer op in met bewijzen en de andere klucht voor mijn trading portefeuille. Mijn hele posthistorie is publiek, ga zelf na wat ik hierboven heb gezegd en wanneer. Maar ga vooral niet selectief te werk zoals Janus om er vervolgens gezever bij te verzinnen.
Bij mijn PB zit ik omdat ik a) niet altijd met de markten kan en wil bezig zijn b) ze weldegelijk meerwaarde kunnen bieden op vlak van prestatie vs markt én behavioral finance valkuilen voor mij persoonlijk (hoogmoed is a bitch). Ook naar successie bv een zekerheid als er onverwachts iets gebeurd.
Maar ja, volgens Janus is heel die markt dom en misschien zelf corrupt natuurlijk. Alle multi-miljonairs en miljardairs zijn idioten omdat ze niet alles in eigen beheer in ETF's pompen he.
Wel, kon je dan ten laatste in 2021 verkocht hebben toch?
Ze stonden toen 100% a 300% hoger dan vandaag.
Ik zie het misschien verkeerd op die screenshot maar met zo'n kleine posities ben jij toch immens veel rendement kwijt aan kosten, neen?
Klopt, ik had en heb nog altijd Meta in portefeuille.Heb je nog Meta? (dat was toch 10% van uw portefeuille op een bepaald moment?)
Koop je bij?
Say what?Ik had toen dikke winst, dan verkoop ik niet gemakkelijk.
Heb in heel mijn "beurscarreire" maar 2 aandelen verkocht met dikke winst.
Al mijn andere verkopen zijn neutraal (klein winst of verlies) of verlies.
Opties op Saxo kosten maar 2,5 euro.
Say what?
yep, je zal zomaar eens Amazon aan $1 gekocht hebben en nu nog steeds bijgehouden hebbenHet klinkt inderdaad heel verrassend als je die post voor het eerst leest, maar misschien volgt @Lulplayer een "keep the winners" principe?

Het klinkt inderdaad heel verrassend als je die post voor het eerst leest, maar misschien volgt @Lulplayer een "keep the winners" principe?
Hoe kan je ook een Product Manager zijn voor Meta op 23 jarige leeftijd. Moet dan een genie zijn ofzo. Is imo geen entry level jobMETA nog eens -11%
Omzet YoY -4% terwijl de headcount met ongeveer 30% is gestegen. Met als gevolg dat de operating margin daalt van 36% naar 20%.
En hard wordt er ook al niet gewerkt bij META, ze kunnen daar 50% ontslaan en ze zouden het niet eens merken:
Ja ik heb mijn Coca Cola & JNJ aandelen laten lopen sinds 1930yep, je zal zomaar eens Amazon aan $1 gekocht hebben en nu nog steeds bijgehouden hebben
yep, je zal zomaar eens Amazon aan $1 gekocht hebben en nu nog steeds bijgehouden hebben![]()
Het klinkt inderdaad heel verrassend als je die post voor het eerst leest, maar misschien volgt @Lulplayer een "keep the winners" principe?

Ik hoop dat hij META niet laat lopen. -22% momenteel. Jammer dat die Facebook coin ook niet gelanceerd is geweest![]()