Kleine Beursfeiten

Want YTD is natuulijk hetgene waar we naar kijken voor een langetermijn ETF :wtf:

het gaat erom dat men appelen met peren aan het vergelijken als je tak21 (met kapitaalsbescherming) vergelijkt met een ETF die de markt volgt.

Waarom steek je trouwens uw geld in een gewone ETF terwijl je TQQQ of bitcoins kan aankopen?
YTD is niet hetgene naar waar we kijken, toch?

uw ETF wordt kapotgemaakt op basis van de vorige 5y: https://www.google.com/finance/quote/VWCE:FRA?comparison=NASDAQ:TQQQ,BTC-USD&window=5Y

TQQQ: Sure, als ge tegen grote schommelingen kunt. Heel populair in US, hier wat minder. Ik zit er soms in.

BTC: useless currency. Zit geen waarde achter.

"Investeer gewoon in een etf bro"
Ytd -23%

Tak21 is goed om te diversifiëren en zeker als je geen verlies aankunt
over een langere periode ga je altijd meer winst halen uit zo'n worldwide etf da'n een spaarboekje of om het even welk fonds.

Warren Buffett heeft eens een miljoen $ uitgeloofd aan een fondsmanager die de S&P 500 kon verslaan over een langere periode -> ... heeft niet hoeven uit te betalen :wink: (maar aangezien de poster risico avers is, is een S&P500 mss te veel focus op US, vandaar de VWCE)

Haha schitterend. Ik ben hier een tijdje niet en Janus denkt dat ik in de touwen lig.

Op mijn JOE opties heb ik al op een groot stuk 60-70% winst, op Citigroup leaps tot 30%, MSGE opties 20-40%, Charter opties 50%, BABA gisteren opties gekocht en 50% winst op al. Ja, Adidas heeft zotte klappen gehad en heb ik de laatste twee weken opties op zitten kopen door verkoop van m'n common. Die van gisteren staan al heel mooi in de plus maar ook de andere zullen de komende maanden hopelijk het tij doen keren.

Ik heb de voorbije maanden:

- Op een dag na de bodem gecalled in juni.
- De zomertop op enkele dagen na gecalled in augustus.
- De bodem op enkele dagen na gecalled enkele weken terug.
- EPSN op de top verkocht voor 40k euro positie en dan werd het weggelachen door Janus. Dat was mijn gas play waarvan hij beweert dat ik niets heb gezegd??? (Dik 7k euro rendement op een paar weken tijd maar volgens Janus was dat belachelijk omdat ik zo snel verkocht. Tja, dat ik 30% rendement heb op zo'n kort timeframe met een gasprijs die op korte termijn onhoudbaar was (9+, staat nu 40% lager btw...), daar kan ik niet aan doen.)
- Colruyt is de enige fout die je mij kan toewijzen waar ik tot inkeer kwam na een daling van gem 10% en waarbij de koers de maanden erna nog 30% daalde. Daar zou een ander lof mee krijgen om dat inzicht toe te geven en om te draaien ondanks ownership bias, hier krijg je Janus zijn apenkuren.
- Blijven aanhouden dat je kan blijven wachten op lagere koersen maar dat BAC aan 30 en Citi aan 40-45 al ongelooflijk goedkoop zijn. Ik heb optieposities in mijn grootste overtuigingen aangenomen en heb nu al zeer schone winsten. Kleine stukken heb ik de laatste twee dagen afgeroomd en dat zal ik verder door en terug omzetten naar gewone aandelen.
- Ik heb hier weken terug op tafel zitten kloppen met onderbouwing dat sentiment vreselijk negatief is en daar heb ik nu de vruchten van.

Ondertussen heeft Janus... al 4-5 maanden zijdelings in OXY beleefd en wordt hij hier als grote guru gezien door sommigen. Die gast heeft nog geen origineel idee gehad dat niet uit het gat van Buffett kwam, laat staan dat hij marktfundamenten begrijpt of sentiment kan lezen, maar een grote mond doet blijkbaar veel.

Maar blijf vooral geloven dat ik verder aanmodder, Janus. Ik zag je berichten toevallig gezien ik blijkbaar was uitgelogd, maar verder blijf je gewoon geblokkeerd voor mij.

Laatst bewerkt:

En hier, omdat het volgens Janus wel weer allemaal leugens zullen zijn, een deel van mijn optieposities op dit moment. En ja, daar is al een hoop uit verkocht ook zoals gezegd de laatste twee dagen. BABA zelf al grotendeels omdat het puur speculatief is (na 24u, shoot me), JOE een hoop ook, ... C bv niets en mag notioneel op 100-150k blijven hangen komende tijd, ik slaap goed. Mijn kortlopende posities die minst ITM zitten gaan er veelal snelst uit. Let er ook op dat huidig rendement veelal hoger ligt dan momenteel wordt aangegeven omdat niet alle opties even vaak verhandeld worden.

En nee, ik ga hier verder niet meer op in met bewijzen en de andere klucht voor mijn trading portefeuille. Mijn hele posthistorie is publiek, ga zelf na wat ik hierboven heb gezegd en wanneer. Maar ga vooral niet selectief te werk zoals Janus om er vervolgens gezever bij te verzinnen.

Bij mijn PB zit ik omdat ik a) niet altijd met de markten kan en wil bezig zijn b) ze weldegelijk meerwaarde kunnen bieden op vlak van prestatie vs markt én behavioral finance valkuilen voor mij persoonlijk (hoogmoed is a bitch). Ook naar successie bv een zekerheid als er onverwachts iets gebeurd.

Maar ja, volgens Janus is heel die markt dom en misschien zelf corrupt natuurlijk. Alle multi-miljonairs en miljardairs zijn idioten omdat ze niet alles in eigen beheer in ETF's pompen he.

Laatst bewerkt:
...
...

Heel mooi gedaan en goede winsten behaald, maar uw strategie heeft meer weg van gokken? Had even goed de compleet fout kunnen gaan?

mjah, uiteindelijk telt enkel uw resultaat op het einde van de rit🤑

laat staan dat hij marktfundamenten begrijpt of sentiment kan lezen, maar een grote mond doet blijkbaar veel.
Jij kan investeren op basis van 'sentiment lezen'?
Wel, dan had ik graag van jou een succesvol fonds of individu gezien dat consistent daarmee de markt klopte over de jaren heen.

Hint: er zijn er geen.
Maar veloke kan dat.

Maar blijf vooral geloven dat ik verder aanmodder, Janus. Ik zag je berichten toevallig gezien ik blijkbaar was uitgelogd, maar verder blijf je gewoon geblokkeerd voor mij.
Rustig blijven veloke, en niet vergeten de wekker te zetten voor morgenochtend want anders zal de baas niet content zijn.

En hier, omdat het volgens Janus wel weer allemaal leugens zullen zijn, een deel van mijn optieposities op dit moment.
Ik vroeg niet om te bewijzen, je kan perfect wat gokken met opties en winst maken.

Het enige wat ik zeg, is dat je daar op termijn waarschijnlijk mee zal verliezen.

En nogmaals: aangezien je tot 6 maand geleden niet eens aan het beleggen was (enkel een private banking portefeuille), is de kans nihil dat je genoeg kennis en ervaring zou hebben.

Bij mijn PB zit ik omdat ik a) niet altijd met de markten kan en wil bezig zijn
Opmerkelijk toch, met zo'n prestaties en zo'n interesse.
b) ze weldegelijk meerwaarde kunnen bieden op vlak van prestatie vs markt én behavioral finance valkuilen voor mij persoonlijk (hoogmoed is a bitch). Ook naar successie bv een zekerheid als er onverwachts iets gebeurd.

Maar ja, volgens Janus is heel die markt dom en misschien zelf corrupt natuurlijk. Alle multi-miljonairs en miljardairs zijn idioten omdat ze niet alles in eigen beheer in ETF's pompen he.
Klopt als een bus.

Ik heb >200 multimiljonairs bezocht in een vorig beroep dat asset management deed voor mensen veel rijker dan jij.
Die kennen doorgaans geen fluit van investeringen, en worden wat naar de mond gepraat.
En tjakkaa, commissie binnen!

Waarvoor dank, het was immers een deel van mijn startkapitaal.

Gasten zoals Ballmer van Microsoft, hebben dan ook alles in index ETF's.

Haha schitterend. Ik ben hier een tijdje niet en Janus denkt dat ik in de touwen lig.

Op mijn JOE opties heb ik al op een groot stuk 60-70% winst, op Citigroup leaps tot 30%, MSGE opties 20-40%, Charter opties 50%, BABA gisteren opties gekocht en 50% winst op al. Ja, Adidas heeft zotte klappen gehad en heb ik de laatste twee weken opties op zitten kopen door verkoop van m'n common. Die van gisteren staan al heel mooi in de plus maar ook de andere zullen de komende maanden hopelijk het tij doen keren.

Ik heb de voorbije maanden:

- EPSN op de top verkocht voor 40k euro positie en dan werd het weggelachen door Janus. Dat was mijn gas play waarvan hij beweert dat ik niets heb gezegd??? (Dik 7k euro rendement op een paar weken tijd maar volgens Janus was dat belachelijk omdat ik zo snel verkocht. Tja, dat ik 30% rendement heb op zo'n kort timeframe met een gasprijs die op korte termijn onhoudbaar was (9+, staat nu 40% lager btw...), daar kan ik niet aan doen.)
- Colruyt is de enige fout die je mij kan toewijzen waar ik tot inkeer kwam na een daling van gem 10% en waarbij de koers de maanden erna nog 30% daalde. Daar zou een ander lof mee krijgen om dat inzicht toe te geven en om te draaien ondanks ownership bias, hier krijg je Janus zijn apenkuren.
- Blijven aanhouden dat je kan blijven wachten op lagere koersen maar dat BAC aan 30 en Citi aan 40-45 al ongelooflijk goedkoop zijn. Ik heb optieposities in mijn grootste overtuigingen aangenomen en heb nu al zeer schone winsten. Kleine stukken heb ik de laatste twee dagen afgeroomd en dat zal ik verder door en terug omzetten naar gewone aandelen.
- Ik heb hier weken terug op tafel zitten kloppen met onderbouwing dat sentiment vreselijk negatief is en daar heb ik nu de vruchten van.

Ondertussen heeft Janus... al 4-5 maanden zijdelings in OXY beleefd en wordt hij hier als grote guru gezien door sommigen. Die gast heeft nog geen origineel idee gehad dat niet uit het gat van Buffett kwam, laat staan dat hij marktfundamenten begrijpt of sentiment kan lezen, maar een grote mond doet blijkbaar veel.

Ik volg het van een afstand.
Ik zie veel zelfvertrouwen en handelen van opties in 1 bericht. Ziet er best gevaarlijk uit.

2de Q negatief yoy voor Meta.
Aandeel is tops $65 waard met deze resultaten.
Het krimpt en smijt zijn geld weg aan metaverse dat niemand wil.

1. What Happened: Meta's vice president of Metaverse, Vishal Shah, said in an internal memo, dated Sept. 15, that people working on building the app are not using it a lot, reported The Verge. “Why is that? Why don’t we love the product we’ve built so much that we use it all the time? The simple truth is, if we don’t love it, how can we expect our users to love it?" he wrote.
    the developers hate it
  2. In yet another memo, this time dated Sept. 30, he said a plan was underway to “hold managers accountable” for “having their teams use Horizon Worlds at least once a week." “Everyone in this organization should make it their mission to fall in love with Horizon Worlds.”

Niemand hoeft hun Metaverse en hun andere producten zijn stilaan irrelevant of niet te monetizen (Whatsapp). Dit is geen Big Techfirma meer. Brolaandeel dat langzaam maar zeker richting 20 gaat om nadien op te splitsen en overgenomen te worden.

Niemand hoeft hun Metaverse en hun andere producten zijn stilaan irrelevant of niet te monetizen (Whatsapp). Dit is geen Big Techfirma meer. Brolaandeel dat langzaam maar zeker richting 20 gaat om nadien op te splitsen en overgenomen te worden.

Gelukkig maar paar miljard per jaar dat ze eraan spenderen :ROFLMAO:

En hard wordt er ook al niet gewerkt bij META, ze kunnen daar 50% ontslaan en ze zouden het niet eens merken:

Verbaasd me niets.

Ooit de kantoren van Meta eens bezocht in Londen en je moest moeite doen om de (lege) bureaus te vinden.

De meeste ruimte werd ingenomen door een gratis restaurant, snoepautomaten, fancy zeteltjes, gezelligheidsruimtes, biljarttafels en grote planten.

Verbaasd me niets.

Ooit de kantoren van Meta eens bezocht in Londen en je moest moeite doen om de (lege) bureaus te vinden.

De meeste ruimte werd ingenomen door een gratis restaurant, snoepautomaten, fancy zeteltjes, gezelligheidsruimtes, biljarttafels en grote planten.
Ingericht door de Senior Interior Manager.

Terug
Bovenaan