Kleine Beursfeiten

Dus hoe meer herverdeling/relatieve gelijkheid, hoe meer welvaart. Klinkt logisch, heb ik nog al gehoord...

Beide extremen zijn niet goed voor de economie. In België zitten we zo'n beetje in het ander uiterste, wat evenmin gezond is.
Maar toestanden waarbij 0,1% van de bevolking pakweg 99% van de rijkdom bezit, wil zeggen dat je als land geen noemenswaardige economie hebt.

Alé dan, ik zal bijten.

Waarom Gimv?

Voor de historiek van enorme waardecreatie (-30% of zo op 22 jaar)?

De doorgaans ondermaats presterende en ontransparante Europese private equity?

Of als kers op de taart omdat het een vehikel bij uitstek is om politiek geïnspireerde snul investeringen te doen, vanwege de overheidsparticipatie?

Misschien staat het heel goedkoop momenteel, heb het niet in detail bekeken.
Ik hoop het alleszins voor de kopers.

Beide extremen zijn niet goed voor de economie. In België zitten we zo'n beetje in het ander uiterste, wat evenmin gezond is.
Maar toestanden waarbij 0,1% van de bevolking pakweg 99% van de rijkdom bezit, wil zeggen dat je als land geen noemenswaardige economie hebt.
Alé dan, ik zal bijten.

De rijkste 1% van de Belgische huishoudens bezitten 25% van het total netto vermogen in Belgie.
Kijk de cijfers maar na.

'In België zitten we zo'n beetje in het ander uiterste, wat evenmin gezond is.'
Dus jij denkt dat dit 'gezond' is en OK dat 1% ongeveer 25% van de welvaart heeft in Belgie?

Rare conclusie....

Alé dan, ik zal bijten.

De rijkste 1% van de Belgische huishoudens bezitten 25% van het total netto vermogen in Belgie.
Kijk de cijfers maar na.

'In België zitten we zo'n beetje in het ander uiterste, wat evenmin gezond is.'
Dus jij denkt dat dit 'gezond' is en OK dat 1% ongeveer 25% van de welvaart heeft in Belgie?

Rare conclusie....

*Bijt terug* :)

Op vlak van die statistiek zal het in andere landen niet beter zijn, integendeel.
Waar we wel koploper zijn, is in het ontmoedigen van werken en iedereen die zijn kop boven het maaiveld steekt, plat te belasten en dat is allesbehalve gezond - behalve de écht rijken natuurlijk, want inkomsten uit kapitaal en vastgoed worden hier dan weer minder belast dan in veel andere landen.

*Bijt terug* :)

Op vlak van die statistiek zal het in andere landen niet beter zijn, integendeel.
Waar we wel koploper zijn, is in het ontmoedigen van werken en iedereen die zijn kop boven het maaiveld steekt, plat te belasten en dat is allesbehalve gezond - behalve de écht rijken natuurlijk, want inkomsten uit kapitaal en vastgoed worden hier dan weer minder belast dan in veel andere landen.
Dat is inderdaad ook correct.

Het ontmoedigen van werken is omwille van het feit dat de 'echt rijken' en dingen zoals huurinkomsten, verouderde ki, fiscale achterpoortjes, geen belasting op meerwaarde aandelen,etc... de reden is van het feit dat werken zo duur belast is. Het geld moet ergens vandaan komen (voor de sociale zekerheid, onderwijs, cultuur,...).

De kbc belde me onlangs op voor een stuk vh spaargeld over te brengen naar een tak21 fonds.
100 procent kapitaalgarantie '- lang parkeren wel

Is dat de moeite ?

Ben zo gene beurs man - te weinig kennis en lef

Laatst bewerkt:
De kbc belde me onlangs op voor een stuk vh spaargeld over te brengen naar een tak21 fonds.

Is dat de moeite ?

vooral de moeite voor KBC, die maken goed winst op hun fondsen.

steek gewoon zelf in all world tracker genre VWCE of zo, veel minder kosten en meer opbrengsten voor jou!

Is dat de moeite ?

Niet doen. Doe zoals hierboven gezegd. Kijk eens in de ETF thread en maak beursaccount aan bij Bolero. Vergeet vooral niet gespreid in te stappen in die ETF (dus maandelijks, tweemaandelijks of driemaandelijks).

Beleg in iShares S&P500 accumulating of IWDA.

Daad bij het woord gevoegd, 100 stuks Ageas bijgekocht. Hopelijk geen Chinese overheids -uitspattingen die hun activiteiten treffen, steeds een mogelijkheid. Mss ook nog wat WEHB toevoegen - update was geruststellend, weinig schulden - geen groeier uiteraard.

Is al wat goedkoper maar waar zitten we momenteel P/FCF - zal nog rond de 17 ofzo zijn zeker?

Goedkoop is dat nog steeds niet, en bovendien te koop met dure dollars - anderzijds ook mogelijk dat het nooit goedkoop zal worden natuurlijk.

30% goedkoper als een jaar geleden en duidelijke winststromen, voor mij is dit toch kans.

vooral de moeite voor KBC, die maken goed winst op hun fondsen.

steek gewoon zelf in all world tracker genre VWCE of zo, veel minder kosten en meer opbrengsten voor jou!

"Investeer gewoon in een etf bro"
Ytd -23%

Tak21 is goed om te diversifiëren en zeker als je geen verlies aankunt

Nee lol, hou uw geld dan maar gewoon op de spaarrekening i.p.v. mottige 1,5% rendement op TAK 21. Enige die ge plezier doet is uw bank, anders zouden ze u al niet opbellen.

Hij vroeg of die TAK een goed idee was om zijn geld te laten opbrengen. Enige juiste antwoord is nee.

Terug
Bovenaan