Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mja en dan? Het is -50% tot -80% voor allen die dit in portefeuille hadden.Zware negatieve koersreacties, zoals nu met BABA, worden ook wel weer hard gebroken eens het sentiment wat is gaan liggen. Eén van de volgende dagen zien we waarschijnlijk wel ergens een +10%.
Welke zot kocht nu oxy 5 jaar geleden op 70Hmm was er maar een voorbeeld van iets gelijkaardigeOh wacht, OXY de afgelopen 5 jaar.

Sorry, maar ik ga weeral eens direct zijn: Belgische vastgoedbedrijven in portefeuille houden de laatste 6-7 maand, dat is er gewoon om vragen vanuit een onverklaarbare allergie aan geld.
Harder kon ik het niet roepen de afgelopen 6 maand.
Ok, maar Baba en Prosus kon ik echt wel niet harder roepen dan...JAWEL
Niemand die er wat van kende, raadde dat destijds aan, maar goed.Ik heb wat EMIM omdat destijds werd aangeraden om 80-88% IWDA te nemen en de rest EMIM om wereldwijde coverage te hebben, maar voorlopig koop ik niet bij omwille van de situatie in China.

'Het sentiment'Alle Chinese aandelen gaan door het putje, omdat het sentiment rond China negatief is, niet omdat de bedrijven op zich niet goed zijn.
Kan goed zijn dat binnen een jaar of twee de rollen weer gedraaid zijn en iedereen roept dat je in Chinese aandelen moet beleggen.

Niet spce en neen, want ik heb geld opzij moeten zetten voor appartement en zelfstandige activiteit.Welke zot kocht nu oxy 5 jaar geleden op 70
En alle cijfers in het jaarrapport bij oxy zijn duidelijk, bij Baba niet.
En quasi geen overheidsrisico.
Allemaal zaken die hier aan bod gekomen zijn hé ivm Baba en prosus
En daarbij, had je oxy gekocht de voorbije 2 jaar?
Neen, wel Baba, palantir, spce, rkt etc.
Allemaal -50% tot -80%, hoewel 1 miljoen keer gezegd dat deze brolprut waren.
Voor de echt 30ste keer afgelopen jaren: allergie aan geld, iets anders kan dit echt niet meer zijn op dit forum.
Een investeringsappartement gekocht?want ik heb geld opzij moeten zetten voor appartement
De verhouding is nu 88/12 IWDA/EMIM. Dus ik heb wat exposure maar niet overdreven veel. Nu staat mijn EMIM op -19%, niet goed maar ook nog geen reden tot paniek. Stel dat ik BABA kocht op de piek dan stond ik op -80%.Niemand die er wat van kende, raadde dat destijds aan, maar goed.
Je kocht dus hoog aan, maar nu alles gecrasht is, zet je de aankopen stop...
Al deze posts zijn eigenlijk reclame voor pensioensparen, want met ETF's zijn er teveel die toch proberen market timen![]()
Nr. 1 aandeelhouder is Softbank, die voor geen haar te vertrouwen zijn, dat schept wel vertrouwen(Voor de liefhebbers, zie hun rol in de huidige saga van het failliete Greensill waar ze zitten foefelen hebben dat het geen naam heeft).
Maar zoals ik zei, Alibaba is een legitieme winstgevende business en ik snap de appeal van Chinese aandelen wel.
Maar ik zie teveel potentiële rode lichten, dus dat sluit een positie van 20% of meer uit, dus koop ik ze niet. Heel simpel eigenlijk...
Lefttail event BABA: check.Maar momenteel staan die gemiddeld niet eens echt goedkoper dan een Berkshire aan 240 of zo.
Dus zou ik goed zot moeten zijn om meer risico te gaan nemen voor hetzelfde potentieel rendement.
Een mooi voorbeeld is bv. Wirecard.
Dat was al in 2015-2016 duidelijk dat dit fraude was.
COO was een charlatan met een groot publiciteitsbord op zijn kop "charlatan".
Maar blijkbaar is dit voor sommigen moeilijker te zien, ik blijf anderen soms moeilijk snappen hoe ze blijven in die oplichters hun zever trappen(zie Trump, ceo van Softbank, ceo van Nikola, CIO van Greensill, ...)
Toch blijft het aandeel stijgen tot 2020 of zo, waarna het plots compleet crasht en je eigenlijk alles kwijt bent.
Dat soort left-tail aandelen probeer ik te vermijden, vandaar geen rode lichten toegelaten als ik een aandeel koop.

Dat kan allemaal zijn, maar waarom geen 100% iwda of S&P500 zoals Jack Bogle en Buffett zeggen?De verhouding is nu 88/12 IWDA/EMIM. Dus ik heb wat exposure maar niet overdreven veel. Nu staat mijn EMIM op -19%, niet goed maar ook nog geen reden tot paniek. Stel dat ik BABA kocht op de piek dan stond ik op -80%.
Dat het gecrasht is , is geen reden op zich om niet te investeren in EMIM, eerder het feit dat het veel van Xi afhangt wat de markten gaan doen.
Bogle en Buffet zijn patriotten. Als Europeaan moet je globaal niet op één paard willen wedden. Je kiest toch voor trackers net omwille van diversificatie? Het niét doen is discretionair. Historisch is het verschil in performance trouwens klein en de volatiliteit lager. Don’t try to pick the winning country. Buy them all.Dat kan allemaal zijn, maar waarom geen 100% iwda of S&P500 zoals Jack Bogle en Buffett zeggen?
De keuze voor emerging markets is discretionair.
Je maakt dus individuele asset keuzes, wat in theorie niet zou mogen als je kiest om passief te indexen.
www.bankeronwheels.com