Kleine Beursfeiten

Voor de oxy fans: resultaten q4 vroegtijdig gelekt en staan reeds op hun site. Uitstekende resultaten met fcf 2.9B en schulden minus 2.2B.
Desondanks in het rood:clap:

Laatst bewerkt:
Voor de oxy fans: resultaten q4 vroegtijdig gelekt en staan reeds op hun site. Uitstekende resultaten met fcf 2.9B en schulden minus 2.2B.
Waarom verstopt Oxy steeds hun laatste presentation?
Steeds speurtocht

Staat deze online? Q4?

Eerst was het minder (snelle) rate hikes.
Maar na de Biden speed ging het door het dak -> onzekerheid mindert, er komen geen echte sancties, energielevering niet verstoord.

Laatst bewerkt:
SPX +1.5% en Nasdaq +3,3%

:rofl:

Akkoord dat er geen reden is voor een crash, maar dat beleggers uitgerekend vandaag wanneer Rusland Oekraïne binnenvalt massaal aan het kopen gaan, dan is dat toch op zijn minst bizar te noemen. Had je dit op voorhand gevraagd aan 100 professionele beleggers, dan had waarschijnlijk niemand dit zo ingeschat. Rusland rijdt met tanks Oekraïne binnen, beleggers schatten een aandeel meer waard dan de dag ervoor...🤔

Nu ja, voor mij geen probleem uiteraard. :hug:

De eindsprint op de beurs kwam na het persmoment van Biden waarin hij zei dat Amerika zeker geen soldaten naar Oekraïne gaat sturen. Geen dure oorlog, beurs omhoog.

Lijkt me eerder logisch te noemen als bizar.

Als je iets bizar wil noemen is het wel het feit dat de rest van de wereld Oekraïne massaal laat stikken waardoor Poetin vrije baan krijgt. Maar goed, dat is blijkbaar normaal aangezien ze niet bij Navo zitten.

De eindsprint op de beurs kwam na het persmoment van Biden waarin hij zei dat Amerika zeker geen soldaten naar Oekraïne gaat sturen. Geen dure oorlog, beurs omhoog.

Lijkt me eerder logisch te noemen als bizar.

Als je iets bizar wil noemen is het wel het feit dat de rest van de wereld Oekraïne massaal laat stikken waardoor Poetin vrije baan krijgt. Maar goed, dat is blijkbaar normaal aangezien ze niet bij Navo zitten.
Putin kan Oekraïne nooit permanent bezetten. Daar hebben ze simpelweg niet de mankracht en het geld voor. Het zijn nu barre tijden voor Oekraïne maar economisch zullen het ook barre tijden worden voor Rusland. Rusland bereikt hier helemaal niks mee, daarom laat men ze ook gewoon begaan, is de beste strategie.

Putin kan Oekraïne nooit permanent bezetten. Daar hebben ze simpelweg niet de mankracht en het geld voor. Het zijn nu barre tijden voor Oekraïne maar economisch zullen het ook barre tijden worden voor Rusland. Rusland bereikt hier helemaal niks mee, daarom laat men ze ook gewoon begaan, is de beste strategie.
Je had natuurlijk ook al troepen kunnen sturen de weken en maanden voor de bezetting, misschien om die proberen te vermijden?
Rusland wordt financieel verzwakt, de stijgende prijzen worden opgevangen door u en ik. Een jarenlange oorlog en duizenden doden komt de EU gewoon beter uit.

Van burgers onderling verwacht men solidariteit. Allemaal samen tegen corona en dat soort onzin. Als de agressor geen virus is maar een Rus dan mogen miljoenen mensen stikken. Proficiat EU 👍.

Je had natuurlijk ook al troepen kunnen sturen de weken en maanden voor de bezetting, misschien om die proberen te vermijden?
Rusland wordt financieel verzwakt, de stijgende prijzen worden opgevangen door u en ik. Een jarenlange oorlog en duizenden doden komt de EU gewoon beter uit.

Van burgers onderling verwacht men solidariteit. Allemaal samen tegen corona en dat soort onzin. Als de agressor geen virus is maar een Rus dan mogen miljoenen mensen stikken. Proficiat EU 👍.
We hebben toch ook geen sputnik vaccin gekocht?

Het werkt helaas omgekeerd vrees ik - Het zou direct aanleiding geven tot een escalatie wanneer een Navo lidstaat zich effectief op het veld zou bemoeien, alle menselijk leed ten spijt maar een alternatief met Navo inmenging zou potentieel een veelvoud aan o.a. menselijk leed veroorzaken.

Cijfers Bekaert / Recticel zien er trouwens ook goed uit, parcours van Bekaert - chapeau want die komen van best ver en zijn wonderwel geslaagd in het behalen/benaderen van hun doelstellingen.

Dan toch nog in het groen: klein dividendverhoging en share buyback....
Janus zal niet tevreden zijn:wink:

Navo troepen in Oekraine: crazy....jij wil een nieuwe wereldoorlog uitlokken ofzo...

Van burgers onderling verwacht men solidariteit. Allemaal samen tegen corona en dat soort onzin.

Was jij niet diegene voor privatisering van rusthuizen? Orpea? Over solidariteit gesproken...

Zscaler -15%, chance dat ik die heb buiten geshot vorig jaar...enkel nog sentinel kleine positie maar ik vraag mij af of het niet beter is wat verlies te nemen of effectief wachten op resultaten....

Dan toch nog in het groen: klein dividendverhoging en share buyback....
Janus zal niet tevreden zijn:wink:
Goh, een beetje vanalles voor iedereen gelukkig te maken: én schuld inkorten, én stock buyback, én verhoging dividend... zou me verbazen als we straks niet hoger starten, $40 lijkt me een koopje

met huidige olieprijzen en wegvallen hedge zal Q1 echt wel stevig zijn qua inkomsten

Eerst was het minder (snelle) rate hikes.
Maar na de Biden speed ging het door het dak -> onzekerheid mindert,
Zever hé, want dan zouden er toch weer snellere rate hikes komen, wat dan slecht zou moeten zijn aangezien die aandelen zogezegd eerst stegen omdat er minder rate hikes zouden komen :-D

Nikola, AMC, SPCE, Gamestop, etc allemaal keihard omhoog.
Dit was gewoon een classic retail trash buy the dip rally omdat ze allemaal gelezen hebben dat je moet kopen bij oorlog.
er komen geen echte sancties, energielevering niet verstoord.
Geen echte sancties zou ik niet echt zeggen.

Dat verbod op handel in dollars voor sberbank en vtb is ingrijpender dan swift blokkeren.

De EU moet hetzelfde doen voor euro, en dan zit rusland redelijk in de shit.
Maar ja, dat lukt natuurlijk niet als er unanimiteit nodig is en landen enkel aan hun korte termijn denken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan