Het probleem is dat het geen groeibedrijf meer is, 10% groei laatste kwartaal.Wat is het probleem eigenlijk met baba (niet in port)? Gaat naar 100$, pe 15 voor groeibedrijf?? Waar zit het probleem?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het probleem is dat het geen groeibedrijf meer is, 10% groei laatste kwartaal.Wat is het probleem eigenlijk met baba (niet in port)? Gaat naar 100$, pe 15 voor groeibedrijf?? Waar zit het probleem?

Heb je eigenlijk wel de moeite gedaan om de kwartaalresultaten en earningscall te bekijken? Lijkt mij duidelijk van niet.Zscaler -15%, chance dat ik die heb buiten geshot vorig jaar...enkel nog sentinel kleine positie maar ik vraag mij af of het niet beter is wat verlies te nemen of effectief wachten op resultaten....
Het probleem is dat het geen groeibedrijf meer is, 10% groei laatste kwartaal.
Vanaf wanneer kopen jullie eigenlijk (bij)?
X% onder de year high? Men zegt vaak " als je de prijs goed vindt", maar wanneer is de prijs goed?
Kijken jullie naar de k/w? Of naar andere parameters?
Ik heb de neiging om maart 2020 als ijkpunt te nemen, maar dat is mss niet realistisch![]()
Mijn handjes zijn van papier geworden. 3/4 verkocht naar cash. Ik ga DCA'nd terug instappen.Stilte voor de storm? Al mijn aankopen van gisteren en eergisteren zijn groen... Ergens voelt dat niet comfortabel![]()
Heb je eigenlijk wel de moeite gedaan om de kwartaalresultaten en earningscall te bekijken? Lijkt mij duidelijk van niet.
Dat is zowat het standaard verloop van een groei aandeel waar de groei serieus inzakt en dan heb je nog de China factor.Maar het heeft dezelfde market cap als 5 jaar geleden.
Tuurlijk, ze hebben winst moeten afstaan aan de communistische partij, maar het is niet alsof de afgelopen 5 jaar nooit zijn gebeurt. Of zouden andere bedrijven die meer value worden dan growth ook met 50% crashen?
Verstandig om te kopen dan.Nope, ken er niets van maar wat ik wel weet:
Dat is zowat het standaard verloop van een groei aandeel waar de groei serieus inzakt en dan heb je nog de China factor.
PE BABA = 15 en 10% groei laatste kwartaal
PE GOOGL = 23 en 32% groei laatste kwartaal
Ik heb beide bedrijven niet in detail bekeken maar zelfs al is het laatste kwartaal van BABA een uitzondering dan lijkt me GOOGL veel interessanter.
Verstandig om te kopen dan.
Vanaf wanneer kopen jullie eigenlijk (bij)?
X% onder de year high? Men zegt vaak " als je de prijs goed vindt", maar wanneer is de prijs goed?
Kijken jullie naar de k/w? Of naar andere parameters?
Zscaler begin 2018: 30$Kleine positie was gokje voor de fun ( en rap verkocht aangezien het de slechte richting uitging) maar als je stevig gekocht hebt en er wel iets van afweet dan is je kennis blijkbaar niet zo correct...
Zscaler begin dec 2021: 350$
Zscaler vandaag : 228$
Beursblik: Jefferies zet koopadvies op Boskalis
Koersdoel van 35,00 euro.
(ABM FN-Dow Jones) Jefferies is vrijdag gestart met het volgen van Boskalis met een koopadvies en een koersdoel van 35,00 euro.
De groeiaanjagers van Boskalis zijn aan het herstellen, zo ziet analist David Kerstens, inclusief een herstel in de vraag naar maritieme infrastructuur en offshore olie en gas. De klimaatverandering zorgt bovendien voor stijgende investeringen in kustbescherming en offshore wind.
Het orderboek voor de sector is inmiddels verdubbeld tot twee keer de omzet, terwijl de pijplijn aan nieuwe projecten verder aandikt, aldus Jefferies.
De zakenbank denkt dat de EBIT van Boskalis met 18 procent per jaar kan stijgen. Voor 2023 liggen de ramingen van Jefferies 10 procent boven de consensus.
In een scenario waarin de winstgevendheid van de baggertak herstelt naar het oude piekniveau en offshore energy een EBIT-marge van circa 16 procent behaalt, kan de koers van het aandeel volgens Kerstens zelfs naar 45 euro.
Het aandeel Boskalis sloot donderdag op 23,78 euro.
Waarom BABA vergelijken met GOOGL? BABA is vergelijkbaar met AMZN. Het enigste gemeenschappelijke tussen GOOGL en BABA is cloud en daar zit BABA vooral in China.
![]()

Het zou mij verbazen dat de meeste hier dit in port hebben van 2018. Net zoals Monday, dat jij stevig gekocht hebt richting 400$ en bijgekocht 300$ dollar? Nu aan145 $... Alsof dat nog gaat goedkomen...ik geloof er de ballen van dat de komende jaren die high growth tech nog gaat renderen.Zscaler begin 2018: 30$
Dus stop met uw zever en cherry picking van datums.
Hier ook bijna al mijn cash weer aangewend de laatste dagen (na mijn Upstart verkopen zat ik met 7% cash). Vandaag redelijk wat Zscaler bijgekocht en klein beetje monday.com. Zscaler -9% vanwege een downgrade terwijl ze net hun snelste kwartaalgroei in bijna 3 jaar hebben geboekt, mooi cadeau. Indrukwekkend ook hoe Zscaler nu sneller groeit met een >1B ARR run rate vs 300 mil run rate enkele jaren geleden. We horen het management van deze bedrijven vaak zeggen dat ze nog in de 'early innings' zijn, hier is het bewijs..![]()
Het zou mij verbazen dat de meeste hier dit in port hebben van 2018. Net zoals Monday, dat jij stevig gekocht hebt richting 400$ en bijgekocht 300$ dollar? Nu aan145 $... Alsof dat nog gaat goedkomen...Al die winsten die hier gepost worden van sommige....ik geloof er de ballen van....

1. Zscaler stond op 274 USD op 6/12Post van 6 dec 2021.
Zscaler gekocht aan 30$ in december 2021? Ze stonden toen aan 350$... Denk jij echt dat je hier nog winst mee gaat hebben komende 1-2 jaar??
1. Zscaler stond op 274 USD op 6/12
2. Zelfs al zou hij geen winst meer maken op Zscaler, wat doet dat ertoe? Je moet focussen op de volledige portefeuille, niet op 1 aandeel... Soms zit je timing verkeerd, bouw je te snel op aan hoge koersen... Maar dat is allemaal Captain Hindsight die spreekt. Zolang de rest van je portefeuille die tegenvallers maar compenseren...
3. Wat is je punt eigenlijk? Behalve wat gratuiet schieten op iemand die hier al zijn inzichten met ons deelt en die een track record heeft waar 99% (om toch maar niet 100% te zeggen) van de posters hier alleen maar kan dromen.