Kleine Beursfeiten

Bron?

Cybersecurity aandelen staan vandaag wel stevig in het groen. Ik heb al wat Fortinet in mijn portefeuille, maar daar zou nog wat Palo Alto Networks bij mogen voor mijn part.
Was sarcastisch maar zoals RG zei kan deze oorlog positief zijn voor security aandelen aangezien dit nog eens extra in de verf wordt gezet.

Was sarcastisch maar zoals RG zei kan deze oorlog positief zijn voor security aandelen aangezien dit nog eens extra in de verf wordt gezet.
Geziens Ruslands reputatie op het vlak van cyberaanvallen ligt dat vrij voor de hand. Wel nog eerst het kaf van het koren scheiden en wat mij betreft dus liever bewezen kwaliteit als FTNT en PAWN.

:( Ik ben mijn turbo van 274 dus wel degelijk definitief kwijt door wat deze morgen gebeurde (turbo's bij Saxo/Binck zijn actief vanaf 8:00 tot 22:00).
Die turbo's van 214 en 237 heb ik uiteraard nog wel. What to do? Houden? Verkopen? Zeggen jullie het maar eens, ik ken duidelijk niks van de markt, ik geloof alleen rotsvast in de achterliggende firma.

:( Ik ben mijn turbo van 274 dus wel degelijk definitief kwijt door wat deze morgen gebeurde (turbo's bij Saxo/Binck zijn actief vanaf 8:00 tot 22:00).
Die turbo's van 214 en 237 heb ik uiteraard nog wel. What to do? Houden? Verkopen? Zeggen jullie het maar eens, ik ken duidelijk niks van de markt, ik geloof alleen rotsvast in de achterliggende firma.
Koop dan gewoon aandelen van MSFT, loop je geen risico :)

Zelfde als wat ik de vorige keer zei toen het zo close was.
Verkoop die shit en koop gewoon fucking MSFT aandelen.
Is een soliede bedrijf. Waarom uzelf zo volatiliteit en tijd gevoelig maken?

Laatst bewerkt:
Koop dan gewoon aandelen van MSFT, loop je geen risico :)
Zelfde als wat ik de vorige keer zei toen het zo close was.
Verkoop die shit en koop gewoon fucking MSFT aandelen.
Is een soliede bedrijf. Waarom uzelf zo volatiliteit en tijd gevoelig maken?
Da's een zeer goede raad in deze instabiele tijd.

Ik had dat begin deze maand al moeten doen, toen ik dit overzicht 2022 van KBC Private Banking bekeek:
. Hun conclusie (aan hun klanten): "aandelen blijven het belangrijkste onderdeel van de portefeuille, maar leg de focus op winstgevende kwaliteitsaandelen en verwacht je aan flink wat onzekerheid en volatiliteit in 2022.

Dat laatste advies had ik verdrongen, wellicht omdat ik mijn weggevaagde ongerealiseerde winst (> 40.000 euro) niet wou erkennen. Ik wou het niet geloven, "hoopte" eigenlijk maar dat de hemel snel zou opklaren, dat de onzekere dagen voorbij zouden gaan zonder permanente schade aan mijn turboportefeuille en dat de focus terug naar de Microsoft-business zelf kon gaan, waardoor die 40.000 euro over een half jaar wel terug op mijn schermpje zou verschijnen.
"Het mag gewoon niet helemáál fout gaan met Covid/inflatie/rente/energie/grondstoffen/Rusland/politieke instabiliteit/China/..." Het feit dat het lijstje van donderwolken zo lang geworden was, maakt wel duidelijk dat we in een storm zitten. Ik had moeten gaan schuilen ipv te hopen dat er geen tak op mijn hoofd viel, ook al is die kans zelfs in een storm nog vrij klein.

Een gratis les voor iedereen hier, een dure voor mij.

(En toch was 't fijn om mijn Porsche Turbo met nummerplaat MSFT al te beginnen uitkiezen op de website! :ROFLMAO:

Bijna heel de technologie sector staat in het groen in de USA en dat terwijl alles aan het begin van de handelsdag bloedrood kleurde.

Heb het al vaak gezegd, maar Amerikanen zijn rasoptimisten.

Tussen al dat geweld toch even meegeven dat Ascencio, Cofinimmo, Ageas, VGP, ABI, HOMI en zelfs Bpost goede resultaten konden meedelen.

Niet de meest sexy bedrijven maar goed

Bij het openen van de beurs in de US mij op het werk uit pure spanning (margin calls, bloedrode koersen) zodanig zitten volproppen met milky ways en chocolade paaseieren dat ik er bijna van moest overgeven.

Ondertussen al vlot een maandloon in het groen. 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan