Koop dan gewoon aandelen van MSFT, loop je geen risico
Zelfde als wat ik de vorige keer zei toen het zo close was.
Verkoop die shit en koop gewoon fucking MSFT aandelen.
Is een soliede bedrijf. Waarom uzelf zo volatiliteit en tijd gevoelig maken?
Da's een zeer goede raad in deze instabiele tijd.
Ik had dat begin deze maand al moeten doen, toen ik dit overzicht 2022 van KBC Private Banking bekeek:
. Hun conclusie (aan hun klanten): "aandelen blijven het belangrijkste onderdeel van de portefeuille, maar leg de focus op winstgevende kwaliteitsaandelen en
verwacht je aan flink wat onzekerheid en volatiliteit in 2022.
Dat laatste advies had ik verdrongen, wellicht omdat ik mijn weggevaagde ongerealiseerde winst (> 40.000 euro) niet wou erkennen. Ik wou het niet geloven, "hoopte" eigenlijk maar dat de hemel snel zou opklaren, dat de onzekere dagen voorbij zouden gaan zonder permanente schade aan mijn turboportefeuille en dat de focus terug naar de Microsoft-business zelf kon gaan, waardoor die 40.000 euro over een half jaar wel terug op mijn schermpje zou verschijnen.
"Het mag gewoon niet helemáál fout gaan met Covid/inflatie/rente/energie/grondstoffen/Rusland/politieke instabiliteit/China/..." Het feit dat het lijstje van donderwolken zo lang geworden was, maakt wel duidelijk dat we in een storm zitten
. Ik had moeten gaan schuilen ipv te hopen dat er geen tak op mijn hoofd viel, ook al is die kans zelfs in een storm nog vrij klein.
Een gratis les voor iedereen hier, een dure voor mij.
(En toch was 't fijn om mijn Porsche
Turbo met nummerplaat
MSFT al te beginnen uitkiezen op de website!