Kleine Beursfeiten

Ik vind het interessant om te volgen op zich, aangezien de helft van mijn PF roulette plays zijn. Ik probeer het telkens wat te doorgronden maar ik heb het al vaak aangehaald : ik bots op de waarde en bruikbaarheid van de onderliggende asset, zijnde BTC.
Roulette plays zou ik het niet noemen, wel heel volatiel op korte termijn.

Zonder een overtuiging in BTC zou ik er ook nooit in investeren hoor. Heb je het grondig bestudeerd?

Met exit VTS & NVO terug 25% cash (all USD), enkel nog Solvay (bijgekocht), Google, Crocs en Hudson in port. Deze beursgekte is ongezien, ik zet mij in de wachtzaal naast het skelet van Janus voorlopig.
Op 2 dagen verdubbeld. Ik begrijp waarom mensen dit soort van beleggingen speculatief noemen. 😅
Ere wie ere toekomt, wat een monsterrendementen voor die "BTC-treasuries" holy fuck. Heb met de vinger boven de yolo-koopknop gehangen toen ik je post zag van KWM, toch niet gedaan. Verdoeme zeg.

Wat een markt...niets onder verwachtingen en dan toch een dreun
SaaS sentiment is weer slecht. Laatste 3 jaar wisselen bull & bear zich voortdurend af in SaaS.

Negativisme komt van onduidelijkheid AI op business model (winnen incumbents of nieuwe AI start-ups?) en groei die post-covid trager blijft (matuurdere markt en veel competitie).
En dan is er weer optimisme (incumbents zijn goed gepositioneerd om AI te verkopen via hun bestaande klantenbase & distributie) + de sterkte van voorspelbare/recurring revenue en hoge marges.

Ik koop bij pessimisme en verkoop bij optimisme..

Gouden tijden waren 2010-2018: weinig competitie, gigantische TAM en nog het begin van de S-curve. Ook 1 van de redenen dat ik wat naar Japan heb verschoven, daar zitten ze nog veel eerder in het "digitalisering & cloud" proces.

Laatst bewerkt:
SaaS sentiment is weer slecht. Laatste 3 jaar wisselen bull & bear zich voortdurend af in SaaS.

Negativisme komt van onduidelijkheid AI op business model (winnen incumbents of nieuwe AI start-ups?) en groei die post-covid trager blijft (matuurdere markt en veel competitie).
En dan is er weer optimisme (incumbents zijn goed gepositioneerd om AI te verkopen via hun bestaande klantenbase & distributie) + de sterkte van voorspelbare/recurring revenue en hoge marges.

Ik koop bij pessimisme en verkoop bij optimisme..

Gouden tijden waren 2010-2018: weinig competitie, gigantische TAM en nog het begin van de S-curve. Ook 1 van de redenen dat ik wat naar Japan heb verschoven, daar zitten ze nog veel eerder in het "digitalisering & cloud" proces.
Koop je Gitlab bij?

Anduril CEO sprak gisteren ook over een IPO plan (maar zeker nog niet dit jaar).

De volgende retail meme stock bij deze al geidentificeerd..

Terug
Bovenaan