Kleine Beursfeiten

En bij de eerstvolgende echte bear markt zijn die nergens meer te bespeuren. Net zoals ik er ook verschillende heb gezien die in 2022 plots verdwenen, omdat al hun picks -90% gingen, en niet meer zijn teruggekomen.

Jij bent toch terug gekomen na '22. ;)
Het is precies de gold rush voor crypto bedrijven. Ik verwacht nog meer IPO's..

BTC treasuries springen idd als champignonnen uit de grond.
Al enkelen serieus gestegen ook, zoals sharplinkgaming en digi asia, al zijn ze stilletjes aan het terug zakken.
Ik blijf er zelfs af tot ik een duidelijk toekomstplan zie (zoals bij ALTBG en 3350).

LULU beats earnings maar cut guidance, obviously voor tariffs. Drop naar quasi mijn entry point. Ik had nu niet echt verwacht dat men zo fel zou reageren op zelfs een miss + guidance cut.

Die tariffs zijn niet houdbaar en gaan uiteindelijk niet door kunnen gaan/aanhouden. En ze hebben earnings kunnen beaten in het hectische Q1. In Europa zie ik meer dan genoeg groeimarge voor hen. Veel te dure luxe yoga/pilates vieren hoogtij hier in de buurt en mijn vriendin rapporteert dat Nike wordt vervangen door Lululemon in deze kringen. En eerlijk gezegd, ze hebben net bewezen dat ze blijven verkopen tegen het huidige verwachtte tempo, zelfs in een tariffs dominated kwartaal. Ze smashen imo de volgende earnings die ze zelf hebben bijgesteld

Ik heb mijn positie verdubbeld. 50/50 gokje. Het is een heel cyclisch aandeel en ze verwachten nog steeds 7% groei in earnings. Ik ga het wel verkopen als het weer 320-330 haalt deze keer. Ik zie dit op lange termijn geen Nike worden.

De helft van mijn ELF verkocht met 50% winst op enkele maanden tijd. Schaapjes op het droge. Die overname van Rhode zint me niets tbh. Al heb ik er beter oog op dan iets zoals Kylie Jenner cosmetics. Vanaf zo een hypenaam in elk facet is verbonden met het merk is het een kwestie van tijd voor de stekker er uit gaat.

Met ULTA hangt mn vinger ook aan de trekker. 500 hitten en byebye denk ik.
Heb voor LULU al heel lang mijn alert op 180$ staan dus ik wacht nog af.

Ook schaamtelijk dat de nationale media een platform bieden aan zo'n charlatan -> van HLN verschiet ik natuurlijk niet, maar dat een zogezegde 'kwaliteitskrant' als De Tijd ook dweept met deze kerel snap ik echt niet
Da's mee doen om relevant te blijven. Ze zullen waarschijnlijk er hun eigen mening ook wel over hebben, maar tegelijkertijd is het ook gemakkelijke content, want laat ons eerlijk zijn, hoeveel "bekende" belgen, kan je vragen om tien geldvragen te beantwoorden?

Ten slotte, je merkt wel dat zelfs De Tijd met focus op finance, wel degelijk een bepaalde voorkeur heeft. Ik zag vaak hoe Tesla bijna nooit iets verkeerd kon doen waarbij ze Elon Musk steeds weer op zijn woorden geloofden, zoals recent nog in met zijn cybercab: https://www.tijd.be/ondernemen/auto...r-wanneer-zal-hij-kunnen-rijden/10568368.html

Laatst bewerkt:
Da's mee doen om relevant te blijven. Ze zullen waarschijnlijk er hun eigen mening ook wel over hebben, maar tegelijkertijd is het ook gemakkelijke content, want laat ons eerlijk zijn, hoeveel "bekende" belgen, kan je vragen om tien geldvragen te beantwoorden?

Ten slotte, je merkt wel dat zelfs De Tijd met focus op finance, wel degelijk een bepaalde voorkeur heeft. Ik zag vaak hoe Tesla bijna nooit iets verkeerd kon doen waarbij ze Elon Musk steeds weer op zijn woorden geloofden, zoals recent nog in met zijn cybercab: https://www.tijd.be/ondernemen/auto...r-wanneer-zal-hij-kunnen-rijden/10568368.html

Gewoon de hype wagon rijden. Ik ben ooit eens naar zo'n event van de Tijd gegaan. Meer dan de helft van het volk dat daar aan de beurs artikels werkt, zit zelf niet op de beurs. Van wie gewoon de economie of bedrijfs artikels schrijft is het 3/4 of zo.

Tenzij het dramatisch veranderd is de laatste 5-10y, is het heel weinig skin in the game en basically gewoon ziel verkopen om kliks te genereren.

Iemand die een nieuwe kom op tegen kanker weddenschap wil doen? :devilish:
Maar liefst tegenover een ander aandeel deze keer.
Ik stort sowieso al voor kom op tegen kanker, heb daar geen BG deal voor nodig 😉. En als je 40€ stort ipv 30€ is het ook nog eens fiscaal aftrekbaar. Komt je goedkoper uit 😉. Dus vind dat bedrag van 30€ hier toch niet doordacht gekozen 🤔.

Dat kom op tegen kanker 30 euro heeft verdiend aan dat aandeel dankzij mij, terwijl de rest tijdens die zelfde periode daarop verlies heeft gemaakt, ja daar denk ik met plezier terug aan en ben ik zelf trots op. :cool:

Trouwens er zijn er zijn er nog 2 die meegedaan hebben aan de weddenschap en moeten storten

Iemand die een nieuwe kom op tegen kanker weddenschap wil doen? :devilish:
Maar liefst tegenover een ander aandeel deze keer.
Ik was dit al helemaal vergeten, overgeschreven!

Gisteren CNQ.TO gekocht.
Super lange reserves.

Ook beetje dividend.

Normaal gezien volgende week meer info over kino.l buyout.
Mss dat ik dan verkoop en meer Solvay en Azelis koop. En ook met PBR.A

Ik verwacht belangrijk nieuws dit weekend: S&P500 de week gesloten op 5999,48$ 😅. Wordt het een make or break volgende week?

Zijn er hier nog leden waar Saxo bank maar blijft vragen stellen - nu vragen ze al bewijs van huurinkomsten- dat lijkt me toch te ver te gaan?

Zijn er hier nog leden waar Saxo bank maar blijft vragen stellen - nu vragen ze al bewijs van huurinkomsten- dat lijkt me toch te ver te gaan?
Gaat niet te ver, antiwitwaswetgeving.

Heb hier al eens ruimer geantwoord op gelijkaardige vraag:

Bij mij vroegen ze naar akten van eigendom van (2) verhuurde panden.
Wat moet een mens dan antwoorden, die heb ik niet - ik verhuur panden van iemand anders ofzo? Huurders huren niet maar geven me geld uit sympathie?

Vind het straf dat men hier zo ver in gaat voor, in mijn geval, drinkgeld - denk dat men beter wat meer tijd zou steken in andere types van constructies.

Wat moet een mens dan antwoorden, die heb ik niet - ik verhuur panden van iemand anders ofzo? Huurders huren niet maar geven me geld uit sympathie?

Vind het straf dat men hier zo ver in gaat voor, in mijn geval, drinkgeld - denk dat men beter wat meer tijd zou steken in andere types van constructies.
Als dat huurgelden zijn, dan heb je toch gewoon het huurcontract waar men dat kan verifiëren. Waardoor hun verantwoordelijkheid is ingedekt?
Bij mijn grootouders staat op de betaling van de huurder gewoon : huur maand x.

Terug
Bovenaan