Kleine Beursfeiten

Wat moet een mens dan antwoorden, die heb ik niet - ik verhuur panden van iemand anders ofzo? Huurders huren niet maar geven me geld uit sympathie?

Vind het straf dat men hier zo ver in gaat voor, in mijn geval, drinkgeld - denk dat men beter wat meer tijd zou steken in andere types van constructies.
Bezorg eigendomsoverzicht van myminfin als je de aktes zelf liever niet wilt bezorgen?

Wat moet een mens dan antwoorden, die heb ik niet - ik verhuur panden van iemand anders ofzo? Huurders huren niet maar geven me geld uit sympathie?

Vind het straf dat men hier zo ver in gaat voor, in mijn geval, drinkgeld - denk dat men beter wat meer tijd zou steken in andere types van constructies.

Ik snap je fuzz niet, hoor. Ze vragen herkomst van vermogen. Jij zegt "verhuur". Ze vragen een huurovereenkomst of zo. Lijkt me allemaal weinig verregaand.

Wat is het probleem met ze te bezorgen?

Is het legit en wit geld of niet? Is de oorsprong proper of niet?

Administratie- zijn de huurinkomsten van ouders, die contracten zijn blijkbaar spoorloos want al meer dan 20 jaar zelfde huurders, ze hebben nu gewoon de uittreksels doorgegeven - daar staat wel de vermelding huur bij.

Administratie- zijn de huurinkomsten van ouders, die contracten zijn blijkbaar spoorloos want al meer dan 20 jaar zelfde huurders, ze hebben nu gewoon de uittreksels doorgegeven - daar staat wel de vermelding huur bij.
Dat is niet wettelijk volgens mij, je moet huurcontracten registreren op my minfin. Of het nu gaat om nieuwe huurders of al 20 jaar dezelfde huurders maakt geen verschil.

Zijn er wel contracten?

En plots is Saxo ipv lastig, mss wel illegaal verhuur op het spoor. 🧐

Elk jaar moeten ze toch ook indexering aanvragen, zijn er daar dan geen papieren van?

Dat is niet wettelijk volgens mij, je moet huurcontracten registreren op my minfin. Of het nu gaat om nieuwe huurders of al 20 jaar dezelfde huurders maakt geen verschil.
Is niet verplicht- maar wel in je nadeel want minder rechten voor verhuurder.
Zijn er wel contracten?

En plots is Saxo ipv lastig, mss wel illegaal verhuur op het spoor. 🧐

Elk jaar moeten ze toch ook indexering aanvragen, zijn er daar dan geen papieren van?
Is niets illegaals aan, wordt ook aangegeven in belastingen via KI, huur is nooit geïndexeerd.

Ik vermoed dat die contracten wel ergens liggen - maar waar, ik heb enkel de plaatsbeschrijving gevonden in hun papieren.

Metaplanet +15%, ALTBG +20%... aah weer een mooie dag!
Nu hopen dat MSTR nog een schone aankoop aankondigt zonder ATM inkomsten.

En om het toch over de 'value investing' aandelen te hebben want niemand interesseert bovenstaande, ik plan om geleidelijk aan terug een leap positie in te nemen in LULU.

Ik vermoed dat die contracten wel ergens liggen - maar waar, ik heb enkel de plaatsbeschrijving gevonden in hun papieren.
Als aan Saxo communiceert dat je huurinkomsten hebt is het niet zo verbazingwekkend dat één van hun interne auditors die contract (steekproefgewijs) gaat opvragen. Ik zie het nut nu ook niet om je broker op de hoogte te stellen van die inkomsten.

En om het toch over de 'value investing' aandelen te hebben want niemand interesseert bovenstaande, ik plan om geleidelijk aan terug een leap positie in te nemen in LULU.

Het is opvallend dat de enorme koopwoede van "Bitcoin treasuries" zoals (Micro)Strategy en Metaplanet niet zorgt voor een hogere BTC prijs. Dat kan toch geen goed teken zijn?
Dat ding trappelt nu al maandenlang onbegrijpelijk ter plaatse, maar beleggers stuwen de koersen van bovenstaande bedrijven intussen wel naar ongekende hoogtes. Die mismatch kan onmogelijk blijven duren...

Het is opvallend dat de enorme koopwoede van "Bitcoin treasuries" zoals (Micro)Strategy en Metaplanet niet zorgt voor een hogere BTC prijs. Dat kan toch geen goed teken zijn?
Dat ding trappelt nu al maandenlang onbegrijpelijk ter plaatse, maar beleggers stuwen de koersen van bovenstaande bedrijven intussen wel naar ongekende hoogtes. Die mismatch kan onmogelijk blijven duren...
Dat is rotatie van whales naar instituties. Je ziet vooral de grote BTC holders verkopen die hun Bitcoin al van pre 2017 hebben. Die beginnen rond de symbolische 100k winsten te pakken.
Maar ook daar komt een eind aan... Veel van die transacties hebben trouwens geen impact op de prijs want die gaan OTC. Op exchanges blijft de beschikbare hoeveelheid BTC continu zakken, ligt op 2M nu. BTC treasuries zijn een goede manier om retail geld of bond market geld of dividend portfolio geld in Bitcoin te krijgen.

Merk ook op dat er geen mismatch is waar je over spreekt. Beleggers duwen de aandelen omhoog en de treasuries profiteren hiervan om direct meer BTC te kopen waardoor hun waardering terecht hoger staat. MSTR staat aan een lage premium tov mNAV momenteel. Ook Metaplanet staat aan 4x-6x wat voor hun niet hoog is.

Ik vind het interessant om te volgen op zich, aangezien de helft van mijn PF roulette plays zijn. Ik probeer het telkens wat te doorgronden maar ik heb het al vaak aangehaald : ik bots op de waarde en bruikbaarheid van de onderliggende asset, zijnde BTC.

Al kan het zijn dat ik misschien snel eens 1-2k in iets dergelijks steek. Mijn NVDA staat weer op barsten... :)

Gekocht op 8.36 of 8.32, iig tevreden. :)

Gewoon een kei solide bedrijf op elk vlak. En hun batterijdivise kan nog steeds iets opleveren. Als die tierelier aanslaat is het moeilijk in te schatten waar het naartoe gaat.

Ik overweeg om Illumina op te pikken (ILMN) .... Zijn er nog mensen die dit volgen ?

Wachten op Godot. En China/US tensions die relaxen. En NIH funding die terug loopt. En capex bij biotech die terug loopt. Kunt niet veel mis doen aan de huidige prijs. Upside kan groot zijn als de markt terug aantrekt. Enkel is de vraag... Wanneer.

Veel hangt af van de US policy die - as we know - totaal onvoorspelbaar is.

Refresh cycle zal er ooit wel komen. De vraag is of er geen permanente schade opgelopen is qua market share. Te vroeg om te zeggen.

That being said. Ik begin me meer en meer vragen te stellen bij de diagnostiek/biotech tools market in het algemeen. Ze liggen allemaal in de lappenmand en velen noteren aan pre-covid valuering. Velen zitten ook met een pre-covid revenu, maar wel allemaal marges uitgeperst dus hogere EPS. Maar qua innovatie en toekomst begin zelfs ik te twijfelen. Komende 12-18mnd gaan cruciaal zijn.

Gisteren nog Solvay en Azelis bijgekocht. Denk dat ik er nu genoeg van heb.
En iets nieuw beginnen kopen waarvan ik hoop dat het 20%+ dividend zal uitkeren.

Terug
Bovenaan