Karton
Well-known member
ASML staat terug op dezelfde prijs als vorige week vrijdag. Als je een week niet naar de markt had gekeken is er effectief niets veranderd2025 verwachte netto omzet is in lijn met guidance in Q3. Toen werden ze ervoor afgestraft naar 630 range. Nu dat het orderboek plots goed is (maar netto omzet gelijk blijft) gaan ze naar 720. Ik vind het vreemd (maar dat is de markt natuurlijk).
In kort, voor mij is er niks concreet veranderd en gaan ze plots 10% omhoog.

Ik ben wel nog altijd heel bullish over de toekomst hoor. Het lijkt me net de mainstream opinie hier op dit forum dat het allemaal overpriced is, dat het een retard markt is en binnenkort wel moet gaan crashen etc etc (vandaar ook alle doemberichten eergisteren dat alles eindelijk in elkaar ging klappen). Maar ik geloof dat niet. AI komt eraan en zal resulteren in enerzijds een nieuwe afzetmarkt en inkomensstromen voor big tech (op dit moment al gaande met bv de copilot-licenties van microsoft of verbeterde advertentie-revenue van meta) en anderzijds verbeterde efficiëntie voor de rest; daarnaast is er nu ook Trump die met de "Golden age of America" alvast een positieve start heeft gemaakt en er tijdens zijn term alles aan zal doen om een aandelencrash/economische crash te vermijden; kortom: the future is shining bright.

.