Kleine Beursfeiten

Crowdstrike shorts met 3/4 verminderd. In de guidance wordt er enkel vermeld dat er wat (peanuts) geld aan de kant gezet wordt om klanten te paaien. Niets lawsuits, niets serieuze impact op toekomstige deals, niets kostenverhoging om zulke fiasco's in de toekomst te vermijden.
Dus ofwel is er effectief geen shit, ofwel wordt de shit nog goed verborgen. In either case veel te positief verhaal om die shorts te blijven aanhouden.

1/4e aanhouden richting Q3, maar als ik heel eerlijk ben is dat meer een emotional hedge om mijzelf niet voor de kop te slaan als het dan toch het slop in geraakt bij Q3 earnings.
CRWD vandaag nieuw ATH gehaald.

BABA 🚀: https://nl.investing.com/news/stock...ndeel-stijgt-na-buzz-rond-aimodel-93CH-421673
“Het bedrijf maakte de indrukwekkende prestatieresultaten van het model bekend en de beschikbaarheid van de API via Alibaba Cloud, een zet die de aandacht heeft getrokken van zowel branche-insiders als investeerders.”
“In een concurrerend veld presteerde Qwen2.5-Max beter dan DeepSeek V3 in verschillende benchmarks, waaronder Arena-Hard en LiveCodeBench, terwijl het competitieve resultaten liet zien in andere zoals MMLU-Pro.”
“De release van Qwen2.5-Max via Alibaba Cloud zou het concurrentievoordeel van het bedrijf in de cloudcomputingmarkt kunnen vergroten, een sector die steeds meer afhankelijk is van AI-mogelijkheden.”

Laatst bewerkt:
Zelfs los van bovenstaande was BABA altijd al een risk/reward no brainer in de 80$ zone voor swing trades. Paar keer vermeld hier waarom, evenveel keer van tafel geveegd. Maar nu houd ik wel wat langer bij.

Zelfs los van bovenstaande was BABA altijd al een risk/reward no brainer in de 80$ zone voor swing trades. Paar keer vermeld hier waarom, evenveel keer van tafel geveegd. Maar nu houd ik wel wat langer bij.
Zelf ook al enkele keren uitgelachen mbt BABA, zelfs toen het aan 70$ stond. Mja, OXY was toen de hype 🤷‍♂️.

Lijkt hier wel wallstreetbets laatste tijd
Zelfs het conservatieve BeyondGaming begint te bezwijken onder de druk van FOMO in de "age of full retard" (bedankt voor de uitdrukking Janus)

Dit is ook weer zoiets:

Niet dat Nvidia per se een slechte investering is (ik heb geen flauw idee), maar toch weer het zoveelste signaal dat "buy the dip" standaard is geworden bij retail beleggers. Tijd nemen om zich in te lezen zit er niet meer in. Gewoon kopen, kopen, kopen.

Retail investors sprang into turbo-buying mode, resulting in net purchases of $562.2M of Nvidia (NVDA) shares, the highest amount since records running back to 2014, according to reports citing Vanda Research.
“It is obvious that our customers were aggressively buying NVDA, along with #14’s 2X leveraged NVDL,” Sosnick said, referring to the GraniteShares 2x Long NVDA Daily ETF (NASDAQ:NVDL).

Hoe lang gaat dit circus nog duren?

Ben je in jouw analyse van NU ook op Inter & Co gestoten?
Zo ja, heb je hier een mening over?

Ze zijn een stuk kleiner qua omzet (1/6) en market cap (1/27), maar volgens wat ik lees leggen zij meer de focus op de hogere middenklasse terwijl Nu veelal de onderste laag bedient.
Zijn ook een stuk gediversifieerder ivgl met Nu die vooral credit card loans doet.
Hun aanwezigheid in de VS, met intussen 2 miljoen klanten, is ook een plus.

Heb nog geen diepgaande analyse gedaan, maar het aandeel intrigeert me wel.
Net zoals NU uiteraard, hoewel ik toch wat vragen heb bij de upside gezien de market cap van $55 miljard.
Cheap af

Denk wel dat NU sneller zal blijven groeien.
INTR is wel een wat veiliger segment. Meer exposure in secured lending, waar NU vooral unsecured heeft (wat wel het $$$ segment is).
Is veel gegroeid sinds STNE zijn deel hierin heeft verkocht paar jaar terug. En hun costs zijn vrij stabiel gebleven.

Had op 15/11/2024 gedeelte JET (met winst) verkocht aan 14,39€. Met de verkoop van JET heb ik BABA op 18/11/2024 aan 88,12$ teruggekocht (en dit na eerdere verkoop (met winst) aan 103,58$). Als BABA nu weer even doorstijgt, en JET blijft stabiel of daalt verder, maak ik mogelijk weer voor het BABA gedeelte de switch naar JET (hetgeen ik reeds weer gedeeltelijk bezit). Mijn excelleke zal wel zeggen wanneer dat moment aangebroken is.

TMSC gekocht aan 190, ik hoop even mee te rijden tot 225 en dan koop ik nog wat XFAB
Waarom gekocht? Ze zitten toch in de hoek waar de klappen vallen met nvidia? Ik verbaas me erover dat er vandaag al weer zoveel in de plus geboekt wordt. De markt heeft heeft opportunistisch verkocht en koopt opportunitisch bij?

Niet dat Nvidia per se een slechte investering is (ik heb geen flauw idee), maar toch weer het zoveelste signaal dat "buy the dip" standaard is geworden bij retail beleggers. Tijd nemen om zich in te lezen zit er niet meer in. Gewoon kopen, kopen, kopen

Werkt in beide richtingen. Massif sell off omdat men niet de tijd heeft genomen om het juist te analyseren. Lees maar eens terug wat hier en in andere media tijdens het WE en maandag voor onzin is neergepend. Unieke swing trade kans ja.

Terug
Bovenaan