Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Man een vriend van mij had dit jaar 4 grote positities.
1. NVIDIA (gehouden)
2. PLTR (blijven kopen sub 10$) (gehouden)
3. SMCI (Van 200 naar 800) (volledig weg)
4. Alles van SMCI in Tesla aan 190$
Die kerel zijn portefeuille is in 2 jaar tijd meer waard geworden dan mijn huis.
Ik gun het hem natuurlijk van harte, maar het steekt toch wel serieus de ogen uit.
Gevaar lijkt mij vooral dat-ie zich daardoor een superieure stockpicker waant en dit blijft herhalen tot het eens serieus fout loopt.Het is gewoon opvallend dat zijn 4 grote posities dit jaar echt boenk erop waren.
Correct, iedereen moet eens zo'n"humbling"-experience krijgen. Hoe vroeger in je beleggerscarrière hoe beterGevaar lijkt mij vooral dat-ie zich daardoor een superieure stockpicker waant en dit blijft herhalen tot het eens serieus fout loopt.
.Dat dacht ik ook al jaren, maar hij is er toch in geslaagd om een zeer mooi trackrecord neer te zetten sinds 2018. Puts op het juiste moment in 2020 en dan VOL in tech gegaan in Corona en blijven onvermoeid bijkopen in 2022.Gevaar lijkt mij vooral dat-ie zich daardoor een superieure stockpicker waant en dit blijft herhalen tot het eens serieus fout loopt.

Ik ga hier zowaar nog rood eindigen vandaag.
M.b.t. de acties van Berkshire - je zou haast denken dat die nog slechter beleggen dan mezelf:
Dancing Dimi na 2 bakken duvel en een blinddoek op zou 99/100 beter gedaan hebben op korte termijn.
- We verkopen Apple en mass terwijl het sinds eind 2023 niets anders doet dan stijgen
- We verkopen BAC terwijl het vandaag hoge toppen gaat scheren
- We kopen Oxy terwijl die in de hoek zitten waar klappen vallen
- We bouwen een berg cash op dat geen bal opbrengt terwijl alle beurzen al maanden op rij de hand uitsteken naar de maan
Ik ga hier zowaar nog rood eindigen vandaag.
M.b.t. de acties van Berkshire - je zou haast denken dat die nog slechter beleggen dan mezelf:
Dancing Dimi na 2 bakken duvel en een blinddoek op zou 99/100 beter gedaan hebben op korte termijn.
- We verkopen Apple en mass terwijl het sinds eind 2023 niets anders doet dan stijgen
- We verkopen BAC terwijl het vandaag hoge toppen gaat scheren
- We kopen Oxy terwijl die in de hoek zitten waar klappen vallen
- We bouwen een berg cash op dat geen bal opbrengt terwijl alle beurzen al maanden op rij de hand uitsteken naar de maan
Een wijs man zei ooit, "never confuse a bull market with brains"Gevaar lijkt mij vooral dat-ie zich daardoor een superieure stockpicker waant en dit blijft herhalen tot het eens serieus fout loopt.
Met de huidige stijging (vandaag 7,14% tot nu) komen we vroeg of laat wel weer aan mijn GAK van 5,3€ denk ikAls ik deze daling vergelijk met eerdere grote dalingen van XFAB, kunnen we in de buurt van een (tijdelijke?) bodem zitten, denk ik. Maar aan 3,37€ koop ik bij. GAK 5,3€.
.Bedoel het niet persoonlijk op jou, eerder in het algemeen. Mooi dat je ook je verliezen deelt. Ik zal erook één delen: ASML![]()
Zijn horizon is dan ook veel langer dan één jaar. Bovendien kan en mag hij ook niet zomaar ineens alles van de hand doen op een top, hij moet die echte top enigszins voor zijn.
Op Apple heeft hij dikke winst gepakt, BAC idem ditto. OXY is fundamenteel ondergewaardeerd dus past in zijn visie. Wat hij met SIRI van zin is, beats me
Dat komt wel weer goed als ze wat kwartalen positieve resultaten kunnen neerzetten, dan is de kans reëel dat ze weer +40% à +60% gaan in minder dan een jaar.
ASML is bij mij nog licht positief dankzij aankopen in 2022, maar mijn extra aankopen in juli dit jaar staan ook op -25%. Gewoon bijhouden denk ik, gezien de fundamentals, voor mij is dit geen korte termijn gokje.
ASML zou kunnen winnen bij Trumps protectionisme:ASML is bij mij nog licht positief dankzij aankopen in 2022, maar mijn extra aankopen in juli dit jaar staan ook op -25%. Gewoon bijhouden denk ik, gezien de fundamentals, voor mij is dit geen korte termijn gokje.
Het zou inderdaad kunnenASML zou kunnen winnen bij Trumps protectionisme:
ASML zou kunnen winnen bij Trumps protectionisme: