Kleine Beursfeiten

In 9 jaar tijd hebben institutionele beleggers nog nooit zoveel aandelen verkocht de afgelopen week. Een trend die al wat langer aan de gang is. Teken aan de wand?

@Forzaracing Nog altijd een positie in RBI? Wat is jouw zicht op de Q3 resultaten?

Ow, ben paar dagen weg geweest, resultaten en impact daarvan niet gezien. Ik heb momenteel geen positie meer, heb ergens verkocht boven 20 als ik mij goed herinner. Heb dan nog even terug gekocht op 15,8 en later weer verkocht aan 18 of 19. Momenteel ben ik aan het wachten op <16 euro om weer in te stappen.

Ik ga deze avond eens naar resultaten kijken.

Mooie dag voor biotech. Zowel PACB als ILMN krabbelen recht met hopelijk een mooie uptrend in het vooruitzicht met de komende rate cuts.

OXY lijkt echter een verzopen kalf te zijn. Ik zie daar niet echt meer iets mee gebeuren de komende jaren.

Mooie dag voor biotech. Zowel PACB als ILMN krabbelen recht met hopelijk een mooie uptrend in het vooruitzicht met de komende rate cuts.

OXY lijkt echter een verzopen kalf te zijn. Ik zie daar niet echt meer iets mee gebeuren de komende jaren.

Waters die q3 blowout heeft en fy forecast verhoogt, helpt uiteraard. Zeker in combi met rente die zakt.

Agilent, twist, tmo, qiagen, biorad, illumina, pacb, danaher, perkin ... allemaal gaan met de banaan

Kzou er bijna spijt beginnen van krijgen dat ik niet heel mijn portefeuille in PACB heb gestoken ipv een klein deeltje. +50% in oktober, jezus.

-75% YTD wel... :)

Hindsight 20/20 noemen ze dat, je kan ook zeggen, waarom heb ik 2 maand geleden niet alles in 3-maand PACB call opties gestoken.

Of gewoon waarom niet alles in MSTR? YTD +235%.
Achteraf altijd makkelijk.

Laatst bewerkt:
-75% YTD wel... :)

Hindsight 20/20 noemen ze dat, je kan ook zeggen, waarom heb ik 2 maand geleden niet alles in 3-maand PACB call opties gestoken.

Of gewoon waarom niet alles in MSTR? YTD +235%.
Achteraf altijd makkelijk.
Ja tuurlijk. YTD -75% is ook iets speciaals maar ik heb het gekocht aan 1,7. Het was maar gewoon eens zeggen als illustratie van de enorme stijgingen die de afgelopen weken gebeurd zijn. Als ik de tijd echt kon terugdraaien had ik alles eind 2022 in Meta gestoken 🤩 want toen had ik ook Meta, enkel opnieuw niet genoeg. Call opties of MSTR zijn voor mij nooit reële beleggingen geweest.

“Berkshire Hathaway cash pile reached record $325.2 billion in Q3.

Sold another 25% of their Apple stake.

They were a net seller in the quarter selling $34.6 billion of shares.

First quarter they didn’t buy back their own stock since 2018.”

Berkshire al bijna 70% Apple verkocht sinds eind 2023.

305 B cash, terwijl de beursgenoteerde aandelen nog slechts +- 300B zijn.
50% cash in de liquide portefeuille, niet meer gezien sinds 1986 of de ruil van Berkshire aandelen voor de obligatie-portefeuille van GenRe in 1998.

Terug
Bovenaan