Kleine Beursfeiten

Niet gezegd trouwens dat ik geen equivalent ben van Paul de octopus met wat meer tralala rond.

Dat moeten de toekomst, resultaten, en post-factum analyse van de beslissingen nog uitwijzen.
Ook kom je niet elke 4 uur van de dag af met een nieuwe tip waar we weer rijk mee zullen worden. Moesten opportuniteiten om de beurs echt zo dik gezaaid zijn was iedere belegger een multimiljonair.

Klopt. Om de X aantal tijd komt er eens een gigantische opportuniteit door markt irrationaliteit, maar zeker niet alledaags.

Oxy aan 10$ (Die Janus mooi gezien heeft)
Monday aan 80$ (was duidelijk voor de SaaS volgers)
Meta aan 100$

Daar telkens met 40-60% induiken, 3 keer herhalen en je kan op pensioen.

Makkelijker gezegd dan gedaan en grotendeels ook hindsight bias uiteraard. :)

Klopt. Om de X aantal tijd komt er eens een gigantische opportuniteit door markt irrationaliteit, maar zeker niet alledaags.

Meta aan 100$

Tijd voor nog zo eentje. 😁

Herinner mij daar eens niet telkens aan :mad:
In Acquired zegt Zuckerberg dat ze het platform willen wonen voor de volgende wave van technologie omdat ze nu tegen te veel restricties van google/apple lopen.

Ik was niet mee met de Oculus achtige brillen maar de AR glasses zou wel is de toekomst kunnen zijn, zeker in combinatie met AI.

Laatst bewerkt:

Meta aan 100$

SE aan 40 en nu aan 95 :cheer:
S aan 14 en nu aan 23
NVDA aan (post-split) 17 en nu aan 120 :cheer:
MELI aan 300 (ong.) en nu aan 2000

Die eerste drie effectief dik op ingezet met mijn gok-portefeuille op IBKR:whistle:
Dusja, ik volg hier een paar mensen (niet blindelings) en het heeft me alvast geen windeieren gelegd.

Afwachten wat Israel gaat doen : Analysts predict that a major strike could remove 1.5 million barrels per day of Iranian crude from the market, while disruptions in the Strait of Hormuz could increase oil prices by as much as $28/bbl.
Gaat misschien nog interessant worden om terug in te stappen in schalieolie....

Nog wat geklaag maar hoe stabiel/robuust is die fucking S&P500. Zelfs op dagen dat het “niet” goed is zakt dat ding amper. Frustrerend om daar tegen te moeten opboksen.

BEKE verkocht aan 23,7 premarket.

+60% op een week waardoor onderwaardering minder is, crashende retailbrokers, record inflows, etc.
We moeten niet overdrijven.

Fantastische tips altijd! Maar je stapt soms ook te vroeg uit - denk aan FCNCA of UBS. Is het geen idee om meer met position sizing te spelen? (E.g. de helft van de hand te doen of x% positie te houden voor een bedrag dat je niets uitmaakt?)

Fantastische tips altijd! Maar je stapt soms ook te vroeg uit
Dat heeft iedereen… op zich niet altijd slecht om iets “te vroeg” uit te stappen. Als je het vrijgekomen geld kunt herinvesteren in een aandeel dat op dat moment een betere risk/reward heeft, is dat dikwijls zelfs een fantastische keuze.

Terug
Bovenaan