Kleine Beursfeiten

Novo Nordisk lijkt mij op dit moment koopwaarding, het blijft gewoon een goed bedrijf, resultaten van hun orale weight loss oplossing bijna in phase 3 en de P/E is gewoon laag nu.. Ik heb daar nog altijd mijn stuk van GAK 60 euro wel :) dus stevig op verlies.
Ik ga bijkopen maandag. Hun resultaten dit zijn ook gewoon goed.. veel lager dan dit kan het nu ook niet meer zakken (famous last words)

Novo Nordisk lijkt mij op dit moment koopwaarding, het blijft gewoon een goed bedrijf, resultaten van hun orale weight loss oplossing bijna in phase 3 en de P/E is gewoon laag nu.. Ik heb daar nog altijd mijn stuk van GAK 60 euro wel :) dus stevig op verlies.
Ik ga bijkopen maandag. Hun resultaten dit zijn ook gewoon goed.. veel lager dan dit kan het nu ook niet meer zakken (famous last words)
36$ om te beginnen?

Welkom bij de beurs 🙂
Bwa beter dat het op de beurs zit dan te niksen op mijn rekening tis toch geld dat ik niet nodig heb. En tis met het oog op lange termijn
True, eerlijk ik was ook aan het denken om nog wat aan te kopen.

Als jullie NOVO aankopen ... Kopen jullie dan in dollar aan of in Deense Kroon?
Ik heb in DK gekocht altijd.

Ah Novo, dat is dat bedrijf dat al maanden een generational buying opportunity is volgens het forum, elke dip moet je daar kopen want alles zit al in de prijs. Contrair moet je zijn, de markt beseft niet hoe goedkoop het wel is. Allemaal sentiment, kopen die handel. Trump die morgen de prijs van Ozempic -90% maakt? GLP1 market share die blijft dalen? Compounders niet kunnen aanpakken? Zit allemaal in de prijs. En opportuniteitskosten, maakt niet uit e, we wachten gerust nog een jaar.

Ah Novo, dat is dat bedrijf dat al maanden een generational buying opportunity is volgens het forum, elke dip moet je daar kopen want alles zit al in de prijs. Contrair moet je zijn, de markt beseft niet hoe goedkoop het wel is. Allemaal sentiment, kopen die handel. Trump die morgen de prijs van Ozempic -90% maakt? GLP1 market share die blijft dalen? Compounders niet kunnen aanpakken? Zit allemaal in de prijs. En opportuniteitskosten, maakt niet uit e, we wachten gerust nog een jaar.
Inderdaad. Ben zelf nog nooit ingestapt geweest 🤷‍♂️. Gelukkig heb je het op een bepaald moment ook ingezien.
Healthcare staat inderdaad (te) cheap. Deftige posities in Novo en UNH opgebouwd ondertussen.
Voor NOVO is mijn stoploss afgegaan na hun neerwaartse guidance en heb voorlopig geen intentie om terug in te stappen na het doorlezen van hun earnings. Optisch nog altijd dirt cheap, maar ik ga niet koppig vasthouden aan mijn eigen overtuiging, de markt ziet het duidelijk niet en er zijn toch wel wat risico's die ik klaarblijkelijk heb onderschat. Verkeerde call en 10% verlies slikken op een 10% positie, dat hoort erbij.
En verder: Chinese concurrentie https://businessam.be/chinees-bedrijf-innovent-eigen-medicatie-gewichtsverlies/
“Patiënten die mazdutide innamen, verloren meer gewicht (gemiddeld 10,29 procent) dan patiënten die semaglutide innamen (gemiddeld 6 procent).”
Tik-tok-tik-tok-…

Laatst bewerkt:
Berkshire q3 rapport: geen buybacks, 360 B cash, 7B netto aandelen verkocht.
Die verkoop van hun tech stocks begint nu toch ook zuur op te breken, weer al heel wat miljarden aan winst als ze gewoon long waren gebleven. Allé, mij niet gelaten als ze dat geld nu zouden gebruiken om iets te kopen dat ze beter vinden dan AAPL, maar nu wordt het gewoon in T-bill gestoken ...

Iemand al een problemen gehad met Saxo orders die niet getriggerd worden?
Ik had een sell order staan aan de bid prijs, aantal bids was hoger dan aantal sells. Is met veiling dus om 11u30 zou dat moeten getriggerd worden. Ik zie dat 95% van de sells doorgegaan zijn. Nu is de hooste bid price lager en staan enkel mijne + nog een paar aandelen op ask van voorheen. Alsof iemand zijn aandelen op die van mij geplaatst heeft in de verkoopstapel.. Hoe kan iemand voorsteken op deze manier?

Iemand al een problemen gehad met Saxo orders die niet getriggerd worden?
Ik had een sell order staan aan de bid prijs, aantal bids was hoger dan aantal sells. Is met veiling dus om 11u30 zou dat moeten getriggerd worden. Ik zie dat 95% van de sells doorgegaan zijn. Nu is de hooste bid price lager en staan enkel mijne + nog een paar aandelen op ask van voorheen. Alsof iemand zijn aandelen op die van mij geplaatst heeft in de verkoopstapel.. Hoe kan iemand voorsteken op deze manier?
Kan zijn dat je "BEST" routing voor je order hebt. In dat geval houdt de broker (in dit geval Saxo) je order voor zich tot het moment dat er een match is in het boek. Pas dan kiest de broker de effectieve beurs (bv. euronext) waarop hij het order plaatst.
Voordeel = je order kan uitgevoerd worden op meerdere beurzen.
Nadeel = je vist vaak achter het net omdat orders die rechtstreeks geplaatst zijn op 1 specifieke beurs voorrang hebben

Veel brokers werken standaard met "BEST" execution.

Wat je zou kunnen doen is de order books van specifieke beurzen te checken waarop je aandeel verhandelt. En die via je broker specifiek instellen (ik weet niet waar of hoe bij Saxo).

Niet zeker dat bij jou dit effectief het probleem is, maar 't is een piste.

Zoniet: broker contacteren voor meer info.

XIOR ook wat aan de lage kant. Iemand die dit wat opvolgt?
Zou voornamelijk voor gezamenlijk(conservatief dividend) portfolio zijn

Vooral het feit dat ze hun vrij hoge schuldratio van +50% hebben doen zakken naar -50% zonder te moeten inboeten aan EPS is wel mooi. Ik verwacht terug groei volgend jaar. Interessante sector ook met veel vraag en stijgende prijzen.
Discount momenteel +-25% op NAV ...

Ik heb de laatste maanden al wat opgebouwd rond deze niveaus - ik denk dat het ergste achter de rug is, schulden nog hoog maar onder controle - hopend op een minder turbulente periode en dan zie ik dat wel goedkomen. Een 2,5% van portefeuille hier en overweeg nog wat toe te voegen.

Terug
Bovenaan