Kleine Beursfeiten

Kan zijn dat je "BEST" routing voor je order hebt. In dat geval houdt de broker (in dit geval Saxo) je order voor zich tot het moment dat er een match is in het boek. Pas dan kiest de broker de effectieve beurs (bv. euronext) waarop hij het order plaatst.
Voordeel = je order kan uitgevoerd worden op meerdere beurzen.
Nadeel = je vist vaak achter het net omdat orders die rechtstreeks geplaatst zijn op 1 specifieke beurs voorrang hebben

Veel brokers werken standaard met "BEST" execution.

Wat je zou kunnen doen is de order books van specifieke beurzen te checken waarop je aandeel verhandelt. En die via je broker specifiek instellen (ik weet niet waar of hoe bij Saxo).

Niet zeker dat bij jou dit effectief het probleem is, maar 't is een piste.

Zoniet: broker contacteren voor meer info.
Ik vind dat dus nergens terug..

CPI is ook een serieuze verliespost in mijn port, maar komen morgen met resultaten. Ook Xior staat in de min, ik denk dat ik alle GVV's aankocht die in de min staan YTD :D. Montea nog interessant? Wat verwachten ze van de cijfers morgen?

Joenge XFAB, wat zijn we aan't doen
De kwartaalresultaten waren niet van die aard dat deze daling te verklaren valt, ik vermoed dus eerder dat de vervanging van de CEO voor onzekerheid zorgt?
Ook resultaten van hun grootste klant, Melexis, waren meer dan ok, dus redelijk eigenaardig deze afstraffing.
Nog even afwachten of nog iets speelt dat we niet weten alvorens aankoop te overwegen.

Short op tech -aandelen, ik heb er mijn gat al eens aan verbrand, een lastige stiel om dat te timen, zeker in tijden waar een gerucht van een mogelijke vonk al genoeg is om bepaalde aandelen het universum in te schieten.

1 miljard aan aandeel blootstelling neem ik aan, niet aan effectieve prijs van de puts.
Hij heeft dit enkele jaren geleden ook met Tesla gedaan, heeft toen met zwaar verlies verkocht.
Die gast heeft 1 goede call gedaan in 2007 en dat was het. :)

Met QT ten einde, mogelijks QE komende, verdere rate cuts en mogelijks een trump puppet om het hoofd van de FED binnenkort... lijkt het me nu niet de moment om speculatieve shorts te gaan doen. Binnen 1-2j daarentegen...

1 miljard aan aandeel blootstelling neem ik aan, niet aan effectieve prijs van de puts.
Hij heeft dit enkele jaren geleden ook met Tesla gedaan, heeft toen met zwaar verlies verkocht.
Die gast heeft 1 goede call gedaan in 2007 en dat was het. :)

Met QT ten einde, mogelijks QE komende, verdere rate cuts en mogelijks een trump puppet om het hoofd van de FED binnenkort... lijkt het me nu niet de moment om speculatieve shorts te gaan doen.
Even nog wat retail eruit jagen en een (kleine) correctie veroorzaken, en dan de ultieme blowoff.

De kwartaalresultaten waren niet van die aard dat deze daling te verklaren valt, ik vermoed dus eerder dat de vervanging van de CEO voor onzekerheid zorgt?
Ook resultaten van hun grootste klant, Melexis, waren meer dan ok, dus redelijk eigenaardig deze afstraffing.
Nog even afwachten of nog iets speelt dat we niet weten alvorens aankoop te overwegen.
Blijkbaar gewoon een downgrade van Deutsche Bank: https://www.investing.com/news/stoc...n-weak-auto-bookings-shares-sink-93CH-4329471

Nee, 1 miljard aan waarde van de onderliggende aandelen. Palantir staat rond de 200$, dus hij heeft put opties gekocht op +- 5M Palantir aandelen. Geen idee welke strike en vervaldatum hij daar op heeft, maar de reële waarde van die puts is vele malen kleiner dan de prijs van het aandeel zelf. 175$ op 18/06/26 staat bv. rond de 20 dus in dat vb. is het 100M short, niet 1B.

Het is wel een statement daar niet van. Maar weinig waardevol want hij zit er even vaak naast dan op.

Nee, 1 miljard aan waarde van de onderliggende aandelen. Palantir staat rond de 200$, dus hij heeft put opties gekocht op +- 5M Palantir aandelen. Geen idee welke strike en vervaldatum hij daar op heeft, maar de reële waarde van die puts is vele malen kleiner dan de prijs van het aandeel zelf. 175$ op 18/06/26 staat bv. rond de 20 dus in dat vb. is het 100M short, niet 1B.

Het is wel een statement daar niet van. Maar weinig waardevol want hij zit er even vaak naast dan op.
Hij zit er wel vaker op dan naast want hij blijft wel positief performen uiteindelijk.

Het is gewoon zo dat hij ook elke twee jaar een catastrofe voorspelt.

Terug
Bovenaan