Kleine Beursfeiten

AI/data etf volledig verkocht en in AMD gestoken. Kverwacht een hopelijk stevige stijging na earnings vanavond als de markt wat normaal doet...

SOFI en Shopify zijn ook down na goeie cijfers, dus tkan alle kanten op :sop:

De kwartaalresultaten waren niet van die aard dat deze daling te verklaren valt, ik vermoed dus eerder dat de vervanging van de CEO voor onzekerheid zorgt?
Ook resultaten van hun grootste klant, Melexis, waren meer dan ok, dus redelijk eigenaardig deze afstraffing.
Nog even afwachten of nog iets speelt dat we niet weten alvorens aankoop te overwegen.
Orders -25% op een moment dat je zwaar hebt geïnvesteerd in extra productiecapaciteit en ze zeggen erbij dat visibiliteit heel laag is, dus ja...
Was gewoon ook belachelijk veel gestegen tussen april en augustus.
Denk niet dat De Winter er veel mee te maken heeft. Zijn opvolger is trouwens al jarenlang de COO.

De trigger die het spel op de wagen zet, is uiteindelijk altijd iets wat niemand ziet aankomen. Burry zal het dus wel niet zijn want zoals hier al gezegd werd, is het niet zijn eerste bear call.
Dit gezegd zijnde, hij was in 2005 ook 2j. te vroeg met zijn short housing call.
Als je het maar lang genoeg kunt uitzingen mag je te vroeg zijn. Als ik me goed herinner was zijn "redding" de clausule dat hij redemptions uit zijn fonds kon blokkeren (wat hij ook deed).

Meta is al 25% gezakt van zijn piek, kzal er toch ook een stukske in moeten steken
Succes! Kan lukken, maar door de negatieve divergentie op maandbasis, denk ik eerder dat het weer even richting de onderkant van de bollingerband kan, maar kan mis zijn. Ik blijf er alvast vanaf. Geen advies.

Fwd p/e in olie & gas.

image.png

OXY is echt heel duur.

The Chinese Ministry of Commerce said Wednesday that it is going to lift the existing import ban on Illumina sequencers. The decision follows the framework agreement the US and China reached last week as a result of their latest trade talks in Malaysia’s capital Kuala Lumpur.

Stonks up 🚀

Syensqo verlaagt prognose, +3%
Solvay handhaaft prognose: -3%

Men kan zelf kijken hoe beide bedrijven gewaardeerd staan of vergelijken met andere sectorgenoten. 6,8% netto dividend nu. Efficiënt markets :crazy:
Ziet er naar uit dat eindejaarspremie en bonus toch niet naar de autolening gaan.

Einhorn moet ook zitten vloeken, want zijn Sohn pitch van dit jaar (Lanxess) krijgt ook een pak rammel.

Syensqo verlaagt prognose, +3%
Solvay handhaaft prognose: -3%

Men kan zelf kijken hoe beide bedrijven gewaardeerd staan of vergelijken met andere sectorgenoten. 6,8% netto dividend nu. Efficiënt markets :crazy:
Ziet er naar uit dat eindejaarspremie en bonus toch niet naar de autolening gaan.

Einhorn moet ook zitten vloeken, want zijn Sohn pitch van dit jaar (Lanxess) krijgt ook een pak rammel.
De vraag is dan: Wie zit er momenteel fout?

@cege Wat vind je van Solvay cijfers?

Ik kijk niet elk kwartaal in detail naar de cijfers van al mijn posities.

Ik moet de cijfers niet bekijken om te weten dat ze niet denderend zijn. Heel de sector ligt op zijn gat.

Ik heb ook geen glazen bol wat de toekomst brengt, maar het dividend lijkt veilig. Cheap valuation. As usual blijf ik zitten.

Terug
Bovenaan