Goeie cijfers + hard gezakt = verscheurend dilemma om het te kopen.en Meta ?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goeie cijfers + hard gezakt = verscheurend dilemma om het te kopen.en Meta ?

Ik heb een put genomen met het oog op de kwartaalresultaten van 5/11Ik zou nu niet kopen... Eventueel instappen in kleine positie rond die 72€. Analisten hoef je niet teveel te geloven. Dat positivisme van de analisten wijst op een nog te positief sentiment in een dalende trend, dus de daling heeft nog verdere uitwerking nodig, opdat ook die analisten negatief worden.
Zelfde zal uiteindelijk ook volgens mij met Novo Nordisk gebeuren. Hier ook heel lang sterk positivisme. Ben benieuwd hoe het gaat zijn als we mogelijk +/- 36$ gaan zien binnenkort. Niemand die het destijds geloofde, maar nu lijkt het eventueel toch waarheid te gaan worden, zeker met een mogelijke tijdelijke daling van de beurzen in het verschiet. Tenzij dat de results over 5 dagen heeel goed meevallen natuurlijk, maar dat is gokken:
Jij hebt toch alles van big tech ?Goeie cijfers + hard gezakt = verscheurend dilemma om het te kopen.![]()
Een grote crash komt er niet. Waarschijnlijk wel 5-10% correctie. Ben wat QQQS aan het kopen. De rest van aandelen hou ik of trade ik mee.Het valt me hier op dat iedereen gretig blijft bijkopen terwijl er indicatoren/bronnen zeggen dat we waarschijnlijk voor een grote crash staan.
I know dat bronnen nogal gretig zijn met niet altijd even correcte informatie, maar de mediaan gezien is het precies toch niet allemaal zo rooskleurig op korte termijn.
Ikzelf blijf ook bijkopen en sta zelf 15% YTD met een grotendeels passief portfolio.
Toch vraag ik me af wat jullie plan zal zijn als de indicatoren plots op donkerrood zullen springen en we een échte correctie zullen zien.
Mijn fomo blijft voorlopig zitten al zie ik natuurlijk niet graag 50-60% van mijn portfolio verdampen in korte tijd en onder water zien staan voor de komende 10 jaar. Ik volg grotendeels het hangmatbelegprincipe dus mijn horizon is sowieso nog 20 jaar (en hopelijk meer) maar zonder tegenslagen op privé vlak weliswaar.
Maar again, ik vraag me af wat jullie strategie is voor de komende periode van spanning op de markt.
Als je passief belegt dan heb je al je antwoord. Passief beleggen.. Hoe de markt het ook doet, periodiek bijkopen. Op 20j of meer zal het wel goed moeten komen zeker?Het valt me hier op dat iedereen gretig blijft bijkopen terwijl er indicatoren/bronnen zeggen dat we waarschijnlijk voor een grote crash staan.
I know dat bronnen nogal gretig zijn met niet altijd even correcte informatie, maar de mediaan gezien is het precies toch niet allemaal zo rooskleurig op korte termijn.
Ikzelf blijf ook bijkopen en sta zelf 15% YTD met een grotendeels passief portfolio.
Toch vraag ik me af wat jullie plan zal zijn als de indicatoren plots op donkerrood zullen springen en we een échte correctie zullen zien.
Mijn fomo blijft voorlopig zitten al zie ik natuurlijk niet graag 50-60% van mijn portfolio verdampen in korte tijd en onder water zien staan voor de komende 10 jaar. Ik volg grotendeels het hangmatbelegprincipe dus mijn horizon is sowieso nog 20 jaar (en hopelijk meer) maar zonder tegenslagen op privé vlak weliswaar.
Maar again, ik vraag me af wat jullie strategie is voor de komende periode van spanning op de markt.

Komende periode van spanning?Het valt me hier op dat iedereen gretig blijft bijkopen terwijl er indicatoren/bronnen zeggen dat we waarschijnlijk voor een grote crash staan.

Inderdaad. Eerst kleine correctie om wat spelers af te schudden en dan 1,5 - 2 jaar met Nasdaq richting 40k.Komende periode van spanning?
De bubble is pas begonnen.
Mega fiscale stimulus (overheidstekorten) die ook economische groei voeden
Rentevoeten gaan overal naar beneden gaan en monetair beleid begint meer te stimuleren
![]()
Ik doe wat ik elke crisis doe. Bijkopen en met plezier naar mijn investeringen kijken twee jaar later.Het valt me hier op dat iedereen gretig blijft bijkopen terwijl er indicatoren/bronnen zeggen dat we waarschijnlijk voor een grote crash staan.
Tenzij het een corrupt Belgisch bedrijf is dat komt nooit goedIk doe wat ik elke crisis doe. Bijkopen en met plezier naar mijn investeringen kijken twee jaar later.
We zijn nu al twee jaar aan het slalommen tussen de berichten van beurscrashes, correcties en bubbels. En in AI is er effectief een huge bubbel. Maar met lange horizon : so what?
Dat is de dag dat alles naar beneden klettert uw anus toeknijpen en groen lachen "hehe het gaat straks weer stijgen" en dan met twijfel in je hart wachten tot het effectief herstelt. En dan doe je de solden aankopen en kan je jezelf Warren Buffet wanen terwijl je aandelen groen kleuren week na week omdat de gehele economie zich weer op gang slingert.
tl;dr : de crash voorspellen is moeilijk, maar het herstel is er steeds dus op lange termijn komt het allemaal weer goed either way
zeer veel geld verloren met MITHRA ondanks vele sterke koop adviezen van zowat elke beursexpert. Les geleerd gelukkig niet op het dieptepunt verkocht toenJe spreekt van "solden" en "bijkopen" dus dan hou je nu een grote cash positie aan?Ik doe wat ik elke crisis doe. Bijkopen en met plezier naar mijn investeringen kijken twee jaar later.
We zijn nu al twee jaar aan het slalommen tussen de berichten van beurscrashes, correcties en bubbels. En in AI is er effectief een huge bubbel. Maar met lange horizon : so what?
Dat is de dag dat alles naar beneden klettert uw anus toeknijpen en groen lachen "hehe het gaat straks weer stijgen" en dan met twijfel in je hart wachten tot het effectief herstelt. En dan doe je de solden aankopen en kan je jezelf Warren Buffet wanen terwijl je aandelen groen kleuren week na week omdat de gehele economie zich weer op gang slingert.
tl;dr : de crash voorspellen is moeilijk, maar het herstel is er steeds dus op lange termijn komt het allemaal weer goed either way
Ik heb al wat getrimd de laatste tijd, schaapjes op het droge, grote verkoop NVDA etc.Je spreekt van "solden" en "bijkopen" dus dan hou je nu een grote cash positie aan?
Want bijkopen met 5% cash of enkel de recurrente inkomende cash gaat de needle ook niet moven als je al een aanzienlijke portefeuille hebt.
Je ziet het langs de verkeerde kant.Ik ben blij dat ik tussen een bende positivo's zit!
@Nesjamag je kan toch niet ontkennen dat er spanningen zijn? De tarrifs van trump, de goldrush naar een monitaire reset. Doe daar een schep retailers bij die nog nooit een crash hebben meegemaakt en we zitten toch op losse schroeven?
Ik las hier dat iemand zei dat de beurs nog volatieler is dan crypto. De laatste tijd scheelt het inderdaad wel niet veel.
Nu ik hoop dat het allemaal niet zo vaart loopt! Ik zou graag netjes blijven zitten en hopelijk jaarlijks mijn porto zien groeien. Maar opnieuw, ik heb geen zin om mijn porto te zien verdampen voor het komend decennium.
Pacbio en Illumina schieten omhoog vandaag. Is dit gebaseerd op de earnings call van Illumina en kan iemand hier iets meer over zeggen?
Ik heb het nog niet bekeken.