Klachten ongepast gedrag Adriaan Van den Hoof

Uit het artikel:

Dus ik vermoed dat die contacten toch met toestemming en zonder die bestempelling initiëel ingegaan zijn, door beide partijen.
Of die bestempeling nu initieel er was of niet, maakt niks uit. Anders bestond verkrachting in het huwelijk ook niet, hé. Iets kan ongewenst en eenzijdig zijn binnen een relatie.
 
Of die bestempeling nu initieel er was of niet, maakt niks uit. Anders bestond verkrachting in het huwelijk ook niet, hé. Iets kan ongewenst en eenzijdig zijn binnen een relatie.
Akkoord, maar totaal naast de kwestie. Ik antwoordde hierop. Zie vette stuk.
Keer om keer hetzelfde probleem. Mannen die niet begrijpen dat je geen romantische of sexuele contacten kan opstarten met vrouwen waarmee je een huidige werkrelatie hebt, of een (gepercipieerde) machtpositie over houdt.
 
Of die bestempeling nu initieel er was of niet, maakt niks uit. Anders bestond verkrachting in het huwelijk ook niet, hé. Iets kan ongewenst en eenzijdig zijn binnen een relatie.
Ik vind dit altijd zo'n beetje de laatste strohalm die in dit soort discussies aangegrepen wordt waarbij men in een ogenschijnlijk perfect normale relatie toch nog ergens een 'kans op verkrachting&misbruik' probeert te zien.

In het gros van dit soort aantijgingen is samen met de waarschijnlijkheid ook de geloofwaardigheid ver zoek. Daarom bestaat de voornaamste bewijsvoering uit het construeren van denkkronkels waarom de personen die zichzelf slachtoffer noemen van feiten (soms in een zeer ver verleden) zich op dat moment nooit als een slachtoffer geuit of gedragen hebben.
Ik zie dat even goed in mijn prive leven als bij Depp - Amber.
 
Ik vind dit altijd zo'n beetje de laatste strohalm die in dit soort discussies aangegrepen wordt waarbij men in een ogenschijnlijk perfect normale relatie toch nog ergens een 'kans op verkrachting&misbruik' probeert te zien.

In het gros van dit soort aantijgingen is samen met de waarschijnlijkheid ook de geloofwaardigheid ver zoek. Daarom bestaat de voornaamste bewijsvoering uit het construeren van denkkronkels waarom de personen die zichzelf slachtoffer noemen van feiten (soms in een zeer ver verleden) zich op dat moment nooit als een slachtoffer geuit of gedragen hebben.
Ik zie dat even goed in mijn prive leven als bij Depp - Amber.
Slachtoffers van huiselijk geweld verbergen dat heel vaak zoveel mogelijk. Meer nog er is vaak zo veel schaamte dat die dat pas later durven toegeven. Die lopen daar niet mee te koop.

Anderzijds zijn er inderdaad wel mensen die na een misgelopen relatie/huwelijk hun huidige gevoelens gaan projecteren op situaties die in het verleden plaats hebben gevonden. Dan wordt slapen met iemand plots een verkrachting, daar moeten we ook niet blind voor zijn.

In het geval van Adriaan, kans dat hij schuldig is lijkt mij vrij groot. 5 vrouwen onafhankelijk van elkaar begint op een patroon te lijken... . Hem nu al ontslaan/cancelen is niet OK, aangezien alles in de privésfeer gebeurde. Dan moet je afwachten tot er een proces heeft plaatsgevonden. Anders kunnen we gaan beginnen met mensen te kloten met allerlei valse aantijgingen: kan ik mijn buurman gaan aangeven op zijn werk omdat hij "zogezegd" gisteren een pets in mijn gezicht heeft gegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Verbaast met niks als je hoort hoe Van den Hoof in't verleden al omging met vrouwen. Verschillende relaties tegelijk met verschillende vrouwen enzo. Straf dat zoiets nu maar naar boven komt :]
 
Zolang je geen tv figuur bent is er niet veel veranderd.
Als je twijfelt of een compliment nog kan, ben je ofwel aan het trollen, ofwel ben je totaal sociaal onaangepast.

Edit: en eigenlijk vind ik het erg voos om wat die ‘bv’s’ hebben gedaan, te minimaliseren tot iemand eens een complimentje geven. Dan ben je met een agenda bezig.
 
Laatst bewerkt:
Als je twijfelt of een compliment nog kan, ben je ofwel aan het trollen, ofwel ben je totaal sociaal onaangepast.

Edit: en eigenlijk vind ik het erg voos om wat die ‘bv’s’ hebben gedaan, te minimaliseren tot iemand eens een complimentje geven. Dan ben je met een agenda bezig.
Yes and no. BDP heeft totaal verkeerde dingen gedaan.
Adriaan, weten we weinig over.
Vandaag de dag is zo’n beschuldiging ook wel echt een wapen, ik zou daar angst van hebben moest ik BV zijn. Ik ben zelf al eens geconfronteerd geweest met een volstrekt valse beschuldiging op dit vlak. Als niet bv, is de absolute last daarvan vrij klein.
 
In het geval van Adriaan, kans dat hij schuldig is lijkt mij vrij groot. 5 vrouwen onafhankelijk van elkaar begint op een patroon te lijken... .
Hangt er vanaf of die vrouwen samen afgesproken hebben om ieder apart naar de politie /ombudsman te stappen met hun verhaal of niet ...

Als nu blijkt dat dit nu het zoveelste incident op x aantal jaar tijd zou zijn, komt dat inderdaad nogal BDP achtig over.
 
Yes and no. BDP heeft totaal verkeerde dingen gedaan.
Adriaan, weten we weinig over.
Vandaag de dag is zo’n beschuldiging ook wel echt een wapen, ik zou daar angst van hebben moest ik BV zijn. Ik ben zelf al eens geconfronteerd geweest met een volstrekt valse beschuldiging op dit vlak. Als niet bv, is de absolute last daarvan vrij klein.
Dus eigenlijk gewoon yes. Niet yes and no.
 
Dus eigenlijk gewoon yes. Niet yes and no.
Yes and probably ... Op basis van wat in enkele artikels staat kan je het proces niet maken. De media kan al 's de bal misslaan dus altijd voorzichtig zijn:

https://radio1.be/magalie-werd-onterecht-beschuldigd-van-kindermisbruik-de-ouders-wilden-me-lynchen

Die kleuterjuf is door de hel gegaan op basis van valse beschuldigingen. En hoewel de vermeende 'slachtoffers' toen uitgebreid aandacht kregen door de media zijn die artikels nu verdwenen van HLN, GVA, ....

Enkel de lokale zender ATV heeft de footage nog online staan:

Enfin, om maar te zeggen. Het is een moeilijke oefening om respectvol voor de mogelijke slachtoffers toch voorwaardelijk te blijven spreken over de mogelijke dader, tot er een bekentenis of bewijs is.
 
Dus eigenlijk gewoon yes. Niet yes and no.
Toch wel yes and no. De klepel slaat te ver door en mensen worden geschaad door geruchten. Dat is even verkeerd dan seksueel overschrijdend gedrag.

Als Adriaan blijkt niets misdaan te hebben dan is dit soort artikels verschrikkelijk.
 
Hangt er vanaf of die vrouwen samen afgesproken hebben om ieder apart naar de politie /ombudsman te stappen met hun verhaal of niet ...

Als nu blijkt dat dit nu het zoveelste incident op x aantal jaar tijd zou zijn, komt dat inderdaad nogal BDP achtig over.
Ja kan natuurlijk ook, moet je uiteraard goed nagaan en het is al gebeurd dat er soms groepen zijn die samenspannen om iemand het leven zuur te maken. 5 exen (zijn niet zomaar willekeurige vrouwen) die dat beweren is natuurlijk echt wel veel. Tenzij Adriaan een zwak heeft voor knettergekke vrouwen, dat kan uiteraard ook natuurlijk. Ik ga eerlijk zijn, ik neig er naar om -met wat ik weet- die vrouwen te geloven, zonder de mogelijkheid uit te sluiten dat hij onschuldig kan zijn. Hij verdient in elk geval nog niet om gecancelled te worden. Wachten tot een veroordeling.
 
Yes and no. BDP heeft totaal verkeerde dingen gedaan.
Adriaan, weten we weinig over.
Vandaag de dag is zo’n beschuldiging ook wel echt een wapen, ik zou daar angst van hebben moest ik BV zijn. Ik ben zelf al eens geconfronteerd geweest met een volstrekt valse beschuldiging op dit vlak. Als niet bv, is de absolute last daarvan vrij klein.
Je zal niet de eerste zijn die zo een valse beschuldiging aangesmeerd heeft gehad: http://www.prosecutorintegrity.org/pr/survey-over-20-million-have-been-falsely-accused-of-abuse/ .
 
Yes and probably ... Op basis van wat in enkele artikels staat kan je het proces niet maken. De media kan al 's de bal misslaan dus altijd voorzichtig zijn:

https://radio1.be/magalie-werd-onterecht-beschuldigd-van-kindermisbruik-de-ouders-wilden-me-lynchen

Die kleuterjuf is door de hel gegaan op basis van valse beschuldigingen. En hoewel de vermeende 'slachtoffers' toen uitgebreid aandacht kregen door de media zijn die artikels nu verdwenen van HLN, GVA, ....

Enkel de lokale zender ATV heeft de footage nog online staan:

Enfin, om maar te zeggen. Het is een moeilijke oefening om respectvol voor de mogelijke slachtoffers toch voorwaardelijk te blijven spreken over de mogelijke dader, tot er een bekentenis of bewijs is.
Kingjulie zegt eerst dat je gewoon geen bv moet zijn, voor je zeker kunt zijn of een gewoon compliment geven nog kan. En zijn verdediging daarvoor is dat hij ooit eens valselijk beschuldigd is? Dat gaat niet op.

BDP wordt aangehaald. Dat gaat niet om ‘een complimentje’ en het minimaliseren tot dat vind ik om te kotsen.

Nee, een complimentje is geen probleem, en wie doet alsof dat wel is, is aan het trollen of heeft problemen met de meest fundamentele sociale gedragsregels.
 
Kingjulie zegt eerst dat je gewoon geen bv moet zijn, voor je zeker kunt zijn of een gewoon compliment geven nog kan. En zijn verdediging daarvoor is dat hij ooit eens valselijk beschuldigd is? Dat gaat niet op.

BDP wordt aangehaald. Dat gaat niet om ‘een complimentje’ en het minimaliseren tot dat vind ik om te kotsen.

Nee, een complimentje is geen probleem, en wie doet alsof dat wel is, is aan het trollen of heeft problemen met de meest fundamentele sociale gedragsregels.
Ik heb nochtans iemand effectief gewoon een compliment gegeven (iets super onschuldig over dat ze goeie smaak had met metal muziek) en daarna is er klacht ingediend tegen mij en ben ik beschimpt met roddels etc etc.
Als ik een bv was en ze was daarmee naar hln gegaan en daar volstrekte leugens vertelt, ben ik misschien mijn job kwijt. Zotte mensen kunnen anderen aansteken een zelfde verhaal te vertellen. Imagine dat het er dan ineens 5 zijn waarvan er 4 uit sympathie soortgelijke verhalen vertellen. Je kan namelijk nooit bewijzen dat iets niet gebeurd is.
Als niet bv had ik direct zoiets van “bitch be crazy”, geen big deal van maken en het waait wel over. Als er iemand zich moeilijk kan voorstellen waarom mensen zoiets doen, lees eens een boek over persoonlijkheidsstoornissen.

Loser on a personal note, jij lijkt ook echt elke keer de slechts mogelijke interpretatie te kiezen van wat mensen zeggen. Mellow out a bit please.
 
Kingjulie zegt eerst dat je gewoon geen bv moet zijn, voor je zeker kunt zijn of een gewoon compliment geven nog kan. En zijn verdediging daarvoor is dat hij ooit eens valselijk beschuldigd is? Dat gaat niet op.

BDP wordt aangehaald. Dat gaat niet om ‘een complimentje’ en het minimaliseren tot dat vind ik om te kotsen.

Nee, een complimentje is geen probleem, en wie doet alsof dat wel is, is aan het trollen of heeft problemen met de meest fundamentele sociale gedragsregels.
Waar precies minimaliseer ik iets?
 
Jij niet, maar Antwerpenaar88 en Kingjulie wel, op wie ik reageerde.
 
Je zal niet de eerste zijn die zo een valse beschuldiging aangesmeerd heeft gehad: http://www.prosecutorintegrity.org/pr/survey-over-20-million-have-been-falsely-accused-of-abuse/ .
Effe serieus... Amerika is een compleet fucked up land waar mensen van alles en nog wat doen omdat ze volledig zot gedraaid worden door advocaten die ze voor van alles en nog wat onder de arm nemen en dat allemaal voor één ding: The American Dream! (Of anders gezegd: geld!)

Er is ook nog een groot verschil tussen 1 melding en 5 meldingen natuurlijk... moesten het er 2 of 3 zijn zou je nog kunnen denken "misschien een paar crazies" maar 5? Rook en vuur gaan vaak hand in hand.
 
Terug
Bovenaan