Een gemiddeld gezin heeft geen 2 kinderen. Als je kinderen hebt, zal dat gemiddeld meer zijn dan dat getalletje.
Tjah. Geld uitgeven is geen kunst. Nochtans zal een gemiddeld gezin 10 % sparen, en dat is na de uitgaven voor een reis.
Zoals hierboven in mijn eigen post gezet. Ga eens wat minder met de vlieger op reis en je kunt sparen voor je kinderen. We hebben hier geen frank te weinig, maar in de 8y dat ik met de madam samen ben, zijn we 1x transatlantisch gevlogen en 2x citytrip van 50 euro vliegtickets als vakantie. Voor de rest zijn het autoreizen van 1-2 weken of "low life" Centerparks or Intersoc reizen.
Ik ben vroeger als jongeling paar keer op all-in reis geweest met vliegtuig. Kostelijk en je hebt er geen fluit aan. Beetje tussen kolonnes toeristen de hitparade events afchecken en vooral veel foto's nemen zodat iedereen ziet dat je centen uitgegeven hebt...
Ik heb ook vrienden en collega's die elk jaar Canarische eilanden, Costa Rica, Sri Lanka of whatever doen met heel het gezin en daarnaast nog "een kleine reisje" (dat is dan 3 weken zweden of zoiets). Ja, dan zijn je centen rap op... En dan kun je je 12 jarige later op de foto's tonen hoe hij mee was naar Sri Lanka of zoiets. Dan kun je die centen beter in een ETF ploffen, kan hij als hij 18 is 4x zoveel reizen maken en zal hij het wel nog herinneren en beseffen