D
Deleted member 658
Guest
Een bank of 3 afgaan voor de beste rentevoet is iets dat je eenmalig voor de komende 30 jaar in je leven doet. Veel tijd neemt dat niet in beslag en iedereen kan het. Maar op de beurs aandelen kopen en er winst uit halen? Dat is toch niet voor de doorsnee persoon weggelegd. Je moet om te beginnen eerst geld hebben dat je kan missen, wat bij een huis niet uitmaakt.Easy money bestaat niet. Als je de research die mensen steken in leuren voor leningen, zoeken naar een huis etc etc steekt in de beurs te begrijpen, dan heb je daar behoorlijk voor gewerkt. Als je er daarna een halftijdse job van maakt nog een stuk meer.
Er is niets gemakkelijker dan de huisbaas te bellen als er iets kapot is and gemakkelijk van locatie te kunnen veranderen.
Je moet maar eens een huis in Zwijndrecht of Verviers gekocht hebben he. Er zit echt een soort bizarre logica dat er met een huis niets kan misgaan. Verhuren is leuk tot het misloopt, ik hoorde toen ik werkte wekelijks van iemand wel een verhuur horror verhaal.
Iemand hierboven haalde geleend geld aan als hefboom, je kan met geleend geld ook investeren In aandelen.
Verhalen over horrorhuurders ... ik ken er ook zo over beurscrashes, L&H en Dexia aandelen, wat is het verschil?
1 ding klopt en dat is dat easy money niet bestaat. Maar een huis is gewoon een prima investering. De stijging in waarde, potentiele verhuurinkomsten en de mogelijkheid om met renovaties meerwaarde te creeren is niet iets dat je voorbij wil laten gaan.
Momenteel ben ik bv. 80 m2 zolderruimte aan het ombouwen tot leefruimte. Dat kost mij pakweg 10k aan bouwmateriaal en een goeie 300 uren aan vrijetijd maar ons huis wordt er wel 80k meer mee waard. En intussen hebben onze verhuurpanden na 10 jaar 200k waardestijging en 200k verhuurinkomsten gegenereerd. Op 20 jaar zal dat iets van een 600k zijn. In mijn ogen is dat slapend rijk worden.
. Als je handig bent en een verbouwing doet die veel manuren kost, maar die manuren zelf doet, dan kan je effectief een mooie winst behalen (80k lijkt me wel héél uitzonderlijk). Je steekt er dan natuurlijk ook veel tijd in.