Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Kan zijn dat de kitten misschien een allergie heeft aan het eiwit dat in de korrels zit dat je geeft. De onze is allergisch aan kipeiwit. Krijgt nu enkel als test viseiwit en heeft geen diaree meer.

In het begin kreeg hij altijd Opti-life kitten korrels. Bij Versele-Laga kan je normaal ook een Kittenpakket aanvragen, krijg je gratis opgestuurd. Enkel verzendkosten, dacht ik.
Bvb:
Ze kreeg bij de verkoper ook Royal Canin voor kittens. Bij ons is het de versie voor Britse Kortharen. Die samenstelling is wel licht anders heb ik gelezen.

Enkel droogvoer is not done!
Ieder doet ermee wat je wilt maar wees er je dan ook van bewust dat dat geen ideale voeding is voor een kat.

Bedankt om ook te duiden waarom. Ik zoek het wel eens op :thumb:

Beide katten drinken hier meer dan voldoende om op droogvoer (+ zo'n gel snoepje nu en dan) te staan.

Thanks voor het optilife idee. Zal ik eens proberen.

Ik dacht altijd dat natvoer voor een kat gelijk stond aan junkfood voor een mens, niet noodzakelijk maar eens een tussendoortje om te zondigen.

En inderdaad, vooral proberen om voldoende te laten drinken.

Ze kreeg bij de verkoper ook Royal Canin voor kittens. Bij ons is het de versie voor Britse Kortharen. Die samenstelling is wel licht anders heb ik gelezen.

Bedankt om ook te duiden waarom. Ik zoek het wel eens op :thumb:
Als je dit topic volgt zul je zien dat ik dat al eens uitgebreid heb uitgelegd. Ik ga het niet telkens opnieuw doen, een beetje zoeken kan je gerust zelf doen ;)
Youtube kanalen ook genoeg waarvan oa Jackson Galaxy de bekendste is.

Edit : zie deze 2 posten : 2183 en 2185
Beide katten drinken hier meer dan voldoende om op droogvoer (+ zo'n gel snoepje nu en dan) te staan.
Geen enkele kat drinkt voldoende! Ze halen hun grootste deel van hun vocht uit de voeding.
Dat is nu het eerste dat ik lees dat een kat niet enkel droogvoer mag hebben.
Een kat die enkel droogvoer eet moet genoeg drinken vooral.
Dat is niet abnormaal. De meeste mensen zijn zich daar gewoon niet van bewust, tot je zelf eens wat meer gaat beginnen informeren en opzoeken.
Een kat drinkt nooit genoeg!
Ik dacht altijd dat natvoer voor een kat gelijk stond aan junkfood voor een mens, niet noodzakelijk maar eens een tussendoortje om te zondigen.

Integendeel! Wel zien dat het kwaliteitsnatvoer is.
Als er iets junkfood is dan zijn het wel droge brokken!
Om die brok te maken hebben de fabrikanten koolhydraten nodig om die brok vast te maken. Katten hebben geen nood aan koolhydraten.
Op (langere) termijn zorgt dit voor nierproblemen en hogere kans op diabetes.

Laatst bewerkt:
Als je dit topic volgt zul je zien dat ik dat al eens uitgebreid heb uitgelegd. Ik ga het niet telkens opnieuw doen, een beetje zoeken kan je gerust zelf doen ;)
Youtube kanalen ook genoeg waarvan oa Jackson Galaxy de bekendste is.

Edit : zie deze 2 posten : 2183 en 2185
Ik had dan ook geen vraag gesteld.

Maar toch bedankt om het niet telkens opnieuw uit te leggen, maar het in dezelfde post alsnog te doen 😉

We zitten sinds kort met een nieuw kitten in huis. Zeer aanhankelijk, speels, actief enz….
Alleen: zeer kieskeurige eter.

Tips om dat beestje voorzichtig richting droogvoer te krijgen? En enkele tips voor speeltjes enz zijn ook welkom. Er zit veel te veel energie in dat klein spook
Was nog vergeten. Als de kitten niet zo graag droogvoer lust kan je die korrels altijd een beetje laten weken met lauw water, zodat die wat zachter worden. Kan soms wel helpen met de overgang om droogvoer te leren eten. Plus die krijgt dan ook nog vocht binnen.

Het natvoer met veel suikers e.d. is idd niet goed. Riverwood, Edgard Cooper, Grandorf, e.d. zijn wel goede keuzes qua natvoer, zonder additieven e.d.

Onze junior krijgt 3 keer per dag natvoer. Hij heeft ook een drinkfonteintje want hij is heel kieskeurig waar zijn water uitkomt.

Laatst bewerkt:

Hangt heel erg van het natvoer af. Kwalitatief natvoer is vooral vlees en dus eiwitten en daar zou je in principe je kat een volledig dieet van kunnen geven. Maar omdat korrels nu eenmaal makkelijk zijn, is een dagelijkse portie natvoer een goede aanvulling, alleen al omdat ze daar extra vocht mee binnen krijgen.

Whiskas en dergelijke bevatten meer granen dan vlees. Dus daar heb je hetzelfde probleem als met veel brokjes, veel koolhydraten, weinig eiwitten, dus voor een carnivoor meer maagvulling dan goede voedingsstoffen.

Vandaag onze poes gaan halen..eerst een hele tijd wennen, maar ze is daarnet bij ons in de zetel in slaap gevallen, dus komt wel goed.
Ze is wel nog niet aan haar eten gekomen. Hopelijk tegen morgenvroeg wel wat van gegeten!

IMG_2761.jpeg
Hier eerste bezoek vandaag. Kinderen al helemaal verliefd.

Jamaar dit is hoe het werkt.
Het is nu jouw kat, proficiat.

You have been chosen

:D
Bij die kat ga ik dat niet doen, ik heb een sterk vermoeden van welke buren die is. Afgelopen jaar kwam die geregeld op het gras zonnen, nu blijkbaar in de winter ook op zoek naar een droge, windvrije en sneeuwvrije slaapplaats overdag.

Heel af en toe zie ik wel een onverzorgde rosse kat, die zou ik wel een (nieuw) thuis geven als die zich dichter zou wagen. Wel al een paar maanden geleden dat ik die zag.

Terug
Bovenaan