Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Denk dat een kat meer last heeft van geen kattenbak vlakbij dan dat die er wel staat. Dus ik zou sowieso zorgen dat ze daar constant aan kan. Als ze een gesloten kattenbak heeft, is het misschien een optie om die aan het poortje van de bench te laten aansluiten?
En anders, proberen om zo veel mogelijk direct als ze geweest is die leeg te scheppen, dat die bak op z'n minst zo proper mogelijk is.
Ja ik heb ook eens naar de dierenarts gebeld en zij zei ook dat het best is om de kattenbak in de bench te plaatsen.

Onze kat (7 jaar oud) woensdag onder narcose geweest om tandsteen te laten verwijderen. Woensdagnamiddag bij thuiskomst was hij duidelijk nog onder de indruk hier van. (waggelde, maar al bij al OK). Gisterenavond dan (meer dan 24u na thuiskomst) was hij echt lam en ellendig (overgeven). En klagerig. (mijn hart breekt) Ik heb dit even opgezocht en blijkbaar kan dit wel zijn dat ze even last hebben van narcose. Misschien toch straks even bellen naar de dierenarts.

Onze kat (7 jaar oud) woensdag onder narcose geweest om tandsteen te laten verwijderen. Woensdagnamiddag bij thuiskomst was hij duidelijk nog onder de indruk hier van. (waggelde, maar al bij al OK). Gisterenavond dan (meer dan 24u na thuiskomst) was hij echt lam en ellendig (overgeven). En klagerig. (mijn hart breekt) Ik heb dit even opgezocht en blijkbaar kan dit wel zijn dat ze even last hebben van narcose. Misschien toch straks even bellen naar de dierenarts.
Ondertussen alles oké?

Ondertussen al 3 weken op PeeWee kattenbak. In de reviews gelezen dat geurhinder een pak minder aanwezig zou moeten zijn, maar niks is minder waar =(
Zou er een groot verschil zijn tussen de officiele PeeWee korrels en die van Intratuin bvb?
Of iemand een aanrader qua spray oid om geur te neutraliseren ?

Ondertussen al 3 weken op PeeWee kattenbak. In de reviews gelezen dat geurhinder een pak minder aanwezig zou moeten zijn, maar niks is minder waar =(
Zou er een groot verschil zijn tussen de officiele PeeWee korrels en die van Intratuin bvb?
Wij gebruiken die van de Aveve. Geen verschil met die van peewee denk ik. De geur komt bij ons na een tijdje. Ik schep hem elke dag leeg en dan 1x per week maak ik hem echt zuiver. Eens in de zoveel tijd, als hij echt stinkt, vervang ik de korrels volledig.

Wij gebruiken die van de Aveve. Geen verschil met die van peewee denk ik. De geur komt bij ons na een tijdje. Ik schep hem elke dag leeg en dan 1x per week maak ik hem echt zuiver. Eens in de zoveel tijd, als hij echt stinkt, vervang ik de korrels volledig.
Is het niet de bedoeling dat het bodemgruis wat kan uitdrogen? ipv dagelijks weg te nemen ?
Misschien ligt de geurhinder aan het dieet van de kat?
Enkel droge mainecoone voeding van RC & af en toe zo'n gelleke, al gans zijn leven

Enkel droge mainecoone voeding van RC & af en toe zo'n gelleke, al gans zijn leven

Dat zou wel aan de voeding kunnen liggen. Hoewel RC vaak wordt aangeraden en ook een heel groot assortiment heeft, is dit eigenlijk niet zo'n fantastische voeding. Een van mijn katten krijgt ook RC voor medische redenen.
Dierenarts adviseren vaak voer waar ze zelf voordeel uithalen en niet perse was kwalitatief het beste is.

Het beste voor een kat is vlees. Katten zouden eigenlijk enkel alleen vlees mogen eten. En toch zitten die brokken vol met rommel dat katten eigenlijk niet zo goed is voor katten. Er wordt vaak graan gebruik als bindmiddel.

Ik voer graanvrij aan drie van mijn vier katten en ze doen het daar heel goed op. Natuurlijk is dit ook niet de perfecte oplossing en zijn er ook kwaliteitsverschillen in graanvrij voer.

Als stinkende ontlasting iets is wat uw kat al langer last van heeft, kan eens iets anders van voeding wel helpen.

Is het niet de bedoeling dat het bodemgruis wat kan uitdrogen? ipv dagelijks weg te nemen ?

Ik was misschien niet duidelijk genoeg. Ik schep de drollen dagelijks eruit. Het onderste gedeelte 1x per week.

Ik lees in reviews wel dat de samenstelling precies is veranderd sinds een jaar ofzo? Waardoor ik niet de enige ben die last heeft van de geur terwijl andere users daar vroeger geen last van hadden :(

Wij gebruiken die van Peewee zelf. Nog nooit andere geprobeerd dus kan niet zeggen of het verschil is.
We scheppen alle dagen de drolletjes eruit en zorgen ook dat het meeste zaagsel er door valt.
Half de week kappen we de onderbak leeg en in het weekend maken we hem volledig proper.
De korrels zelf vervangen we eigenlijk zeer zelden, om de maand of 2 maand. wel vullen we regelmatig aan met verse.

Verder kan de geurhinder inderdaad aan de voeding liggen zoals @Aprella al vermeld had.
RC is imo overpriced commerciële voeding. Er is veel beter verkrijgbaar.

photo_2024-01-28_17-08-24.jpgphoto_2024-02-09_22-50-56.jpgphoto_2024-02-14_18-43-13.jpgphoto_2024-02-17_22-45-02.jpgphoto_2024-02-22_13-23-17.jpg

Mini monsters groeien als kool.
Ze hebben deze week hun 2e vaccinatie gehad en volgende maand ✂️✂️.
I'm in love. :love2:

Hier klonk het zonet alsof de derde wereldoorlog was uitgebroken.

Onze grote rosse kater had net een sneak attack uitgevoerd op de kleine trcolore kattin.

Het was een enorm kabaal.

Zij is de baas maar af en toe probeert hij.

🙄

Iemand ervaring met dit systeem?
https://pettadore.be/products/pettadore-air-eliminator
Ik snap het niet zo goed.

Als de kattenbak een stinkende en vieze plek is, zoals de omschrijving zegt, lijkt vaker scheppen mij de betere oplossing. Want zelfs als de stank weg is, blijven ze in hun eigen ontlasting graven. Ook goed grit helpt voor de geur. Gezien dat ding maar in gang schiet als de kat weg is, ga je die initiële geur van voor begraven nog steeds hebben.

En wat betreft zicht op wat ze doen.... bij de onze vind ik dagelijks van elk een kaske en een drietal piskes. Dus als dat plots meer of minder is, hou ik ze extra in de gaten om te zien wie het probleem is. De enige meerwaarde zou zijn dat je ziet welke kat wanneer gaat, maar dat zit niet in de omschrijving. Dus heb je niet meer info dan aantal bezoeken wat je ook weet door aantal hoopjes.

Maar mss mis ik iets? Waarom zou je dat kopen?

Terug
Bovenaan