Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    216
Een van mijn katten der dit ook. Nu passeren ze alleen eens snel (er zijn twee nestjes op de kast vlak naast mijn bureau).

Ik denk dat ze er op/voor gaan staan omdat jij zoveel aandacht geeft aan het toetsenbord en door hun zelf tussen jou en het toetsenbord te plaatsen, gaat die aandacht misschien naar hen gaan.
 
Mijn kater Loki heeft de laatste tijd de ideale manier gevonden om mijn aandacht te verkrijgen. Hij springt gewoon op mijn laptop. Echter gisteren is hij er in geslaagd tevens over de 'enter' key te wandelen.

Dat had bepaalde gevolgen lol dus ik ga mijn laptop beter moeten afschermen vanaf nu :D

Iemand een ideetje om hem dit af te leren want hij slaagde er vandaag alweer in om 'onzin / rommel te posten op beyondgaming' (wat ik dan moet verwijderen) en aldus tevens op enter te 'wandelen' :unsure:
Probeer eens een post te verzenden door enkel enter te drukken ;) Enter start gewoon een nieuwe lijn.
Dat je kat op je toetsenbord springt: plausibel.
Dat je kat iets op BG post: nu-uh.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Mijn schatjes delen tenminste graag hun kattenpaal. Die zijn vrij braaf.
De dikke zwarte legt zelfs altijd haar pootje rond de kleine.

Ja, de kleine mist een stuk van haar oor. Oorzaak onbekend, maar wellicht als kitten aangevallen geweest voor ze haar hadden gevonden.


IMG_3452.jpeg
 
Probeer eens een post te verzenden door enkel enter te drukken ;) Enter start gewoon een nieuwe lijn.
Dat je kat op je toetsenbord springt: plausibel.
Dat je kat iets op BG post: nu-uh.
Mmm je hebt gelijk. Toch slaagt hij erin ... mmm ...

Anyways als ik het in het oog houd gaat het niet meer gebeuren. En anders verwijder ik de post asap he.
 
@Mr.Fingers @glashelder

Even een update ivm met onze zwerver. Hij heeft de naam Harry (spreek uit: Hairy) gekregen voorlopig :) We hebben hem nu al een aantal weken binnen gehaald in de garage en daar heeft hij zijn plekje tijdens de nacht. Overdag mag hij binnen en ligt er vaak heel rustig te soezen op de vloerverwarming. Hij vind het heerlijk, maar onze kat kan hem niet accepteren. Is super bang en steekt zich in de verste uithoek van het huis weg. Ook al doet de nieuwe niet echt iets, als ie maar in de buurt komt gaan de oren plat en begint ze te blazen. Het zou misschien een beetje helpen als de nieuwe gecastreerd wordt, maar dan gaat het nog afwachten zijn of ze wel ooit overeen gaan komen, zeker na de slechte start heb ik er weinig vertrouwen in, mede ook door het karakter van onze poes. Als het al iets of wat hevig regent gaat ze al achter de zetel zich verstoppen :/

Duuuuuuus ... we zoeken een leuk nieuw nestje voor hem, met dikke pijn in mijn hart want het is echt een grote knuffelbeer en heeft mijn hart gestolen. Maar het welzijn van onze poes gaat natuurlijk voor. Ik schrijf jullie beiden even aan aangezien Mr. Fingers eerst al gereageerd had dat er eventueel wel interesse was.

Indien jullie nog een plaatsje voor hem hebben please let me know. Wij zijn van de regio Noord-Limburg. Poes moet nog gecastreerd en gechipt worden wat zou neerkomen op een 150/170 euro. We hebben hem zelf een basisbehandeling gegeven en daar is ie enorm van opgeknapt.

Harry doet niks liever als lekker tegen je aankruipen om dan zo al spinnend zijn dutjes te doen.

IMG-1044.jpg
 
Laatst bewerkt:
Poes moet nog gecastreerd en gechipt worden wat zou neerkomen op een 150/170 euro. We hebben hem zelf een basisbehandeling gegeven en daar is ie enorm van opgeknapt.

Redelijk wat gemeentes betalen dat of een deel.

En @Bjorn het kan wel zelfs een paar maanden duren eer je huidige kat de nieuwe zal accepteren.
Maar er is een kans dat het de beste vriendjes worden :p
 
Duuuuuuus ... we zoeken een leuk nieuw nestje voor hem, met dikke pijn in mijn hart want het is echt een grote knuffelbeer en heeft mijn hart gestolen. Maar het welzijn van onze poes gaat natuurlijk voor. Ik schrijf jullie beiden even aan aangezien Mr. Fingers eerst al gereageerd had dat er eventueel wel interesse was.
Och, ik kan me goed inbeelden hoe jammer jullie het vinden. Twee poezen die wel overeenkomen is wel heel fijn, maar als het niet klikt, is het voor iedereen meteen ook superveel spanning.

Ik geef graag voorrang aan Mr. Fingers hoor, mijn oudste leeft nog (maar waarschijnlijk ook geen maanden meer) én bij mij zou het puur een binnenkat worden (wat ik 100% snap als je dat niet ziet zitten). Mocht Mr. Fingers passen én je ziet het zitten om 'm nog wat langer in huis (/garage) te houden, hou ik mijn hart wel open!

Sowieso krijgt Harry een gouden mandje 🥰
 
  • Leuk
Waarderingen: Z3r0
Iemand die kan helpen?

Sinds een maand of 2 is mijn kattin van 10 jaar naast haar kattenbak beginnen plassen, 5 dagen op 7.

- Ze heeft er nochtans 2, ze zijn niet verplaatst en de vulling & geur is altijd hetzelfde gebleven.
- Ze doet het ook niet overdag knal in het midden van de living, dus het is niet dat de drang plots zo hoog is dat ze niet meer naar haar kattenbak geraakt. Nee, altijd 's nachts in haar kamer, knal ernaast...
- Zelfs bij net ververste kattenbakken mag ik hooguit 2 nachten later terug pis in de buurt opkuisen...
- En het toppunt: ze weet ze wel degelijk staan. Ze gebruikt ze om haar behoefte in te doen. Maar nauwelijks nog om in te plassen...

:confused2:
 
Iemand die kan helpen?

Sinds een maand of 2 is mijn kattin van 10 jaar naast haar kattenbak beginnen plassen, 5 dagen op 7.

- Ze heeft er nochtans 2, ze zijn niet verplaatst en de vulling & geur is altijd hetzelfde gebleven.
- Ze doet het ook niet overdag knal in het midden van de living, dus het is niet dat de drang plots zo hoog is dat ze niet meer naar haar kattenbak geraakt. Nee, altijd 's nachts in haar kamer, knal ernaast...
- Zelfs bij net ververste kattenbakken mag ik hooguit 2 nachten later terug pis in de buurt opkuisen...
- En het toppunt: ze weet ze wel degelijk staan. Ze gebruikt ze om haar behoefte in te doen. Maar nauwelijks nog om in te plassen...

:confused2:
Je zal sowieso eerst bij de dierenarts bloed en urine moeten laten onderzoeken. Meeste onzindelijkheidsproblemen bij katten worden veroorzaakt door medische problemen of pijn.
 
Domme vraag, heb je het al zien gebeuren? Sommige katten zijn zo dommig om de verkeerde kant uit te plassen, of net over de rand te plassen.
 
Het zijn geen open kattenbakken. Dus met een deurtje. Vaak is er een plas gewoon links/rechts van de bak of ergens een meter verder, dus niet vlak voor die deur. Morgen dierenarts. Maar voor de rest gedraagt ze haar volstrekt normaal & gezond eigenlijk :/
 
Buiten eventueel medische problemen zijn katten over het algemeen enorm gevoelig voor stress. De ene al wat meer als de andere. Dus toch ook even nagaan of er niets in je leven/routine/woning/... Veranderd is waarvan je mogelijk denkt dat het absoluut geen impact heeft op je kat terwijl dit mogelijk wel zo kan zijn.

Een van mijn katten is zo gevoelig aan stress dat hij er bv niet tegen kan dat ik ruzie maak met mijn man 😬 en dan bedoel ik niet roepen en tieren, maar gewoon een verhitte discussie. Mijn kat gaat zich dan verstoppen terwijl de andere er zich niets van aantrekken. Beestje heeft een peperkoeken hartje.

Eenzaamheid kan bv ook een stress factor zijn.
 
Allez hier is na nieuwjaar weer een kat toegekomen in de tuin. Het moet hier wel paradise on cat earth zijn precies. Het helpt ook wel niet dat onze buurvrouw eten buiten zet voor haar 2 straatkatten en wij de enige in de buurt zijn zonder hond.

Hebben ze maar in de garage gelaten de afgelopen dagen met de koude maar zoeken dus weer een thuis voor dit beestje. Geen reactie op social media, beestje heeft geen chip en niet gecastreerd. :/ volgens de dierenarts is het nog een jonge kater maar amai tis al een uit de kluiten gewassen exemplaar.

Wel ENORM lief en aanhankelijk.

IMG-0850.jpg


@kinxton geen interesse ? 😁
Ooooh ziet er een lieve uit hahaha, maar met eentje voorlopig al genoeg, ze doet nu eindelijk het merendeel van haar behoeften buiten, dus papa en mama blij dat ze de kattenbak minder moeten leegmaken...
Misschien komt er een opvangplaats vrij als we verhuisd zijn, maar ben er zeker van dat deze rakker wel een thuis zal vinden...
 
Mijn lapjes kat (met een redelijk wat oranje) zit soms ook zo.

Hoewel ik niet echt een voorkeur heb voor een bepaalde kleur bij katten, hebben oranje katten toch vaak een leuke persoonlijkheid 😍. Grappig, klungelig en zo lief.
 
Vrijdag moet onze kat geopereerd worden aan haar knie. Daarna moet ze 4 weken in een bench blijven wat me niet simpel lijkt.
Iemand tips hoe dit aan te pakken? Moet de kattenbak dan ook best in de bench staan? Dit lijkt me niet echt plezant voor de kat, een bench is nu ook weer niet zo groot.
 
Vrijdag moet onze kat geopereerd worden aan haar knie. Daarna moet ze 4 weken in een bench blijven wat me niet simpel lijkt.
Iemand tips hoe dit aan te pakken? Moet de kattenbak dan ook best in de bench staan? Dit lijkt me niet echt plezant voor de kat, een bench is nu ook weer niet zo groot.

Denk dat een kat meer last heeft van geen kattenbak vlakbij dan dat die er wel staat. Dus ik zou sowieso zorgen dat ze daar constant aan kan. Als ze een gesloten kattenbak heeft, is het misschien een optie om die aan het poortje van de bench te laten aansluiten?
En anders, proberen om zo veel mogelijk direct als ze geweest is die leeg te scheppen, dat die bak op z'n minst zo proper mogelijk is.
 
Terug
Bovenaan