Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Een buitenkoertje met wat bloemetjes enz, niet te héél groot, is ideale buitenluchtplaats voor de binnenkat.
De dikzak kan toch niet genoeg klimmen om weg te lopen. MAAR helaas wordt bloemenperkje bij momenten omgetoverd tot kattebak.

Is een buitenkattebak maken (met zand?) een goed idee? Of bestaat een soort kippenhok kattebak voor buiten?
Kwestie van geurhinder te beperken

Een buitenkoertje met wat bloemetjes enz, niet te héél groot, is ideale buitenluchtplaats voor de binnenkat.
De dikzak kan toch niet genoeg klimmen om weg te lopen. MAAR helaas wordt bloemenperkje bij momenten omgetoverd tot kattebak.

Is een buitenkattebak maken (met zand?) een goed idee? Of bestaat een soort kippenhok kattebak voor buiten?
Kwestie van geurhinder te beperken

Lijkt mij het slimst om voor een kattenbak met dezelfde vulling als die binnen te gaan. Dan gaat die normaal wel direct de link leggen waarvoor dat dient. Als de kat geen probleem heeft met een afgesloten bak, kan je die dan eventueel in een soort van kippen/konijnenhok steken, zodat dat beschut staat.

Onze kittens zijn gisteren toegekomen, natuurlijk blij mee maar toch ook geambeteerd.
't Zijn boerderijkatjes uit Friesland en die mensen vertrekken binnen 2 weken op vakantie, dus wouden ze alle kittens weg tegen dan.
Ze zouden dan 8 weken oud zijn, ik had liefst 12 weken gehad maar dat ging niet.
Nu stond die hier gisteren ineens. Hij was op bezoek geweest bij de ouders en had ze direct meegenomen.. ocharme 6 weken oud. :eek:

Ze eten goed, zijn super speels en zindelijk dus het is geen ramp. Maar 6 weken is toch verdomd vroeg.
2 pics vers uit de auto en 2 een paar uur later.:love2:
ApplicationFrameHost_Sg8pOOX1kq.png

photo_2024-01-07_08-12-21.jpg

photo_2024-01-07_15-23-44.jpg
photo_2024-01-07_15-23-49.jpg

Onze kittens zijn gisteren toegekomen, natuurlijk blij mee maar toch ook geambeteerd.
't Zijn boerderijkatjes uit Friesland en die mensen vertrekken binnen 2 weken op vakantie, dus wouden ze alle kittens weg tegen dan.
Ze zouden dan 8 weken oud zijn, ik had liefst 12 weken gehad maar dat ging niet.
Nu stond die hier gisteren ineens. Hij was op bezoek geweest bij de ouders en had ze direct meegenomen.. ocharme 6 weken oud. :eek:

Ze eten goed, zijn super speels en zindelijk dus het is geen ramp. Maar 6 weken is toch verdomd vroeg.
2 pics vers uit de auto en 2 een paar uur later.:love2:Bekijk bijlage 26161
Bekijk bijlage 26157

Bekijk bijlage 26159Bekijk bijlage 26160
Die zwart/witte heeft een betere snor dan mij :headshake:

Welke en wat zijn je bevindingen?
Petkit Purax + Petkit litter.

Pos: Minder geurhinder omdat de brokken worden opgevangen in een zak onder de kattenbak en er een "deodorizer" in zit ook.
Gemakkelijk opruimen omdat je gewoon de zak eruit moet nemen en vervangen wanneer hij vol, 2x per week voor ons met 3 katten.
Hij meet het gewicht van je kat ook, is interessant om te zien als ze bijkomen of zijn aan het afvallen. Te raadplegen via de petkit app.
Herkent je kat ook (maar is op basis van gewicht, wij hebben chance dat we drie katten hebben die allemaal een ander gewicht hebben, ik weet dus niet of het ook werkt als je stel 2 katten hebt met hetzelfde gewicht.

Neg:
Je zit wel een beetje vast aan petkit, grind van petkit werkt het beste, de zakken van petkit werken het beste, de deodorizer van petkit werkt het beste ... Voor mij in Vietnam geen probleem want is een populair merk en gemakkelijk verkrijgbaar maar weet niet of dit ook zo is in België.
Heeft wat gewenning door de katten nodig omdat de opening van de kattenbak iets kleiner en hoger is dan de "normale" kattenbak.
Wij hebben de automatische cleaning afgezet omdat onze katten graag allemaal meteen na elkaar de kattenbak gebruiken en de cleaning cycle toch wel een minuut of 2 kan duren. Ik druk dus manueel op de clean knop of via de app, 2 keer per dag.

Zolang je in de gaten houd dat de opvangbak / zak niet vol is, en je geregeld de sensoren eens schoonmaakt werkt het goed vind ik. Ben in ieder geval content dat ik niet meer iedere dag met mijn schepje moet gaan graven.

Allez hier is na nieuwjaar weer een kat toegekomen in de tuin. Het moet hier wel paradise on cat earth zijn precies. Het helpt ook wel niet dat onze buurvrouw eten buiten zet voor haar 2 straatkatten en wij de enige in de buurt zijn zonder hond.

Hebben ze maar in de garage gelaten de afgelopen dagen met de koude maar zoeken dus weer een thuis voor dit beestje. Geen reactie op social media, beestje heeft geen chip en niet gecastreerd. :/ volgens de dierenarts is het nog een jonge kater maar amai tis al een uit de kluiten gewassen exemplaar.

Wel ENORM lief en aanhankelijk.

IMG-0850.jpg

@kinxton geen interesse ? 😁

We hebben gemerkt dat ie vol vlooien zit dus effe pipetje gegeven. Daarna merkten we wel een rare groffe vlek op de rug, veel wondjes op de kop en rond de keel. Vlek had wat weg v schurft dus vriendin is nu naar de dierenarts. We willen em effe laten opknappen voor we hem weg doen.

We hebben gemerkt dat ie vol vlooien zit dus effe pipetje gegeven. Daarna merkten we wel een rare groffe vlek op de rug, veel wondjes op de kop en rond de keel. Vlek had wat weg v schurft dus vriendin is nu naar de dierenarts. We willen em effe laten opknappen voor we hem weg doen.
Ondertussen meer nieuws. Plekje was gelukkig geen schurft maar wondjes van het krabben (wss tegen de vlooien). Ook de wondjes aan keel en kop waren van het krabben. Er zijn geen vlooien meer gevonden dus het pipetje had zijn effect al gehad. Poes heeft 2 puitjes gekregen (ontwormd en antibiotica voor de wondjes beter te laten genezen) en zou ook een kalmerend effect hebben tegen het krabben. Oortjes zijn ook behandeld tegen oormijt. Dat moeten we nu nog een tijdje 2x per dag in de oren doen. Maar voor de rest is ie gezond. De klitten zijn uit zijn vacht gehaald en nagels geknipt. Hij heeft het wel gemerkt van de inentingen want kroop meteen zijn mandje in en is er niet meer uit gekomen gisteren. Vanmorgen was ie weer zichzelf en heeft goed gegeten.

Hier is de moving day fase 1 vlot verlopen. Héél vlot zelfs. Na 2 uurtjes acclimatiseren ging de Maestro al op verkenning in zijn afzonderlijke ruimte. Bovenverdieping is van hem momenteel, benedenverdieping van de reeds inwonende kat.
Deze nacht was de Maestro overactief, heb geen deftige nachtrust gekregen. Kopjes geven, spinnen, aandacht vragen etc...
Zou het moment al aangebroken zijn om beide katten eens te swappen van habitat?

Hoe gaat het ermee?

Hij heeft wel een beetje mijn hart gestolen, eigenlijk.

Ik zit hier met een zeer oude kater van bijna 19, loopt echt een beetje op z'n einde. Verliest steeds vaker z'n evenwicht, is vandaag nog van de zetel gekletterd en zo een volledig rondje gedaan en dan nog ff blijven liggen ook. Ik weet niet hoe lang hij het nog volhoudt (of hoe lang ik het nog laat doorgaan). Zijn leventje wordt zo heel basaal: dorst, honger, ongemak. Soms ligt hij hier en miauwt hij gewoon. Precies een kindje dat huilt omdat het ergens ongemak heeft maar zelf niet goed weet waarom. Hij was een maand of twee geleden ziek en tot ieders verwondering is hij effectief beter geworden (bij het derde antibioticum dat we probeerden). Maar nog steeds wat snotterig, blijft vermageren terwijl bloed en zo wel OK is. Dierenarts vermoedt dat er vanbinnen iets woekert, want dat vermageren is al een jaar zo. 't Is mijn allerbeste vriend, mijn liefste Miko en net omdat hij me zo lief is, ben ik vrij realistisch in wat nog eerlijk is voor hem. Maar dat gaat ook van dag tot dag hé, de ene dag denk je "amai, hij is zo goed vandaag" en de dag erna denk je "oei, misschien deze week toch eens bellen..."

Dus misschien dat er binnenkort wel een cat-shaped hole in mijn leven is.

Hoe gaat het ermee?

Hij heeft wel een beetje mijn hart gestolen, eigenlijk.

Ik zit hier met een zeer oude kater van bijna 19, loopt echt een beetje op z'n einde. Verliest steeds vaker z'n evenwicht, is vandaag nog van de zetel gekletterd en zo een volledig rondje gedaan en dan nog ff blijven liggen ook. Ik weet niet hoe lang hij het nog volhoudt (of hoe lang ik het nog laat doorgaan). Zijn leventje wordt zo heel basaal: dorst, honger, ongemak. Soms ligt hij hier en miauwt hij gewoon. Precies een kindje dat huilt omdat het ergens ongemak heeft maar zelf niet goed weet waarom. Hij was een maand of twee geleden ziek en tot ieders verwondering is hij effectief beter geworden (bij het derde antibioticum dat we probeerden). Maar nog steeds wat snotterig, blijft vermageren terwijl bloed en zo wel OK is. Dierenarts vermoedt dat er vanbinnen iets woekert, want dat vermageren is al een jaar zo. 't Is mijn allerbeste vriend, mijn liefste Miko en net omdat hij me zo lief is, ben ik vrij realistisch in wat nog eerlijk is voor hem. Maar dat gaat ook van dag tot dag hé, de ene dag denk je "amai, hij is zo goed vandaag" en de dag erna denk je "oei, misschien deze week toch eens bellen..."

Dus misschien dat er binnenkort wel een cat-shaped hole in mijn leven is.
Ocharme, ken het gevoel maar al te goed.

Hier is ie stilletjes aan het opknappen, hij krabt niet meer dus de wondjes genezen goed. Moeten nu tot donderdag de oortjes nog 2x daags smeren met een soort zalf/druppels. Daarna nog een behandeling met een pipet, combinatie tegen vlooien en wormen etc. Als dat achter de rug is dan mag ie af een toe eens binnen gaan snuffelen. Nu zit ie nog lange dagen in een mandje in een verwarmde garage.

Onze kat is nog steeds gestresseerd, weet niet goed wat er aan de hand is en eet minder dan gewoonlijk. En het was al geen grote eter. Misschien omdat ze wil vermijden dat ze buiten moet met het slechte weer, ze gaat niet graag op haar kattenbak. Maar mss komt het ook door de stress van de nieuwe kat ? Tis echt een bang konijn lol. Ik zou de nieuwkomer graag willen houden, mijn vriendin wil "de kat uit de boom kijken" en geeft de onze natuurlijk voorrang. Het hangt een beetje af hoe ze zich naar elkaar gaan gedragen. Ik zou willen dat ik nu al kon beslissen of we ze houden of een nieuwe thuis voor haar zoeken maar ik heb nog wat tijd nodig.

Status introductie van kat in nieuwe omgeving + bestaande kat:
Momenteel zitten ze nog gescheiden en er is een glazen deur tussen de 2 ruimtes. Maar als we ze aan de deur laten , dan is de reeds aanwezige kat nogal aan het 'janken'. Nog maar weinig geblazen en afaik, geen stare of death.

Is het tijd om ze bij elkaar te laten?

Status introductie van kat in nieuwe omgeving + bestaande kat:
Momenteel zitten ze nog gescheiden en er is een glazen deur tussen de 2 ruimtes. Maar als we ze aan de deur laten , dan is de reeds aanwezige kat nogal aan het 'janken'. Nog maar weinig geblazen en afaik, geen stare of death.

Is het tijd om ze bij elkaar te laten?
Ik denk van wel.

Het zal altijd even wennen zijn en er zullen ongetwijfeld nog wat schermutselingen volgen... maar zo leren ze elkaar kennen :p

Terug
Bovenaan