Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Sowieso gaan ze nu eerst een aantal weken op dat dieetvoer en enkel dat moeten blijven, zodat we hopelijk neutraal kunnen starten.

Maar voor rauwvoer zouden ze ook op vaste tijdstippen moeten kunnen eten krijgen en door beide in ploegen te werken is dat nu net iets wat wij hen niet kunnen bieden. Dus een kwalitatieve brok, die gans de dag ter beschikking staat is hier veel praktischer.
Begrijpelijk.

Laatst bewerkt:
Waarom niet als ik vragen mag?

Het lekte vanachter in de bak urine als Pomme op de kattenbak ging.

Vandaag naar de dierenarts geweest voor jaarlijkse checkup en vaccinaties. Ik heb ineens gevraagd of ze een seniorencheckup kunnen doen, gezien hun leeftijd. Pittige rekening. Maar goed, ze zijn heel gezond voor hun leeftijd, dus ik ben tevreden. 🙂

Vriend is zijn nieuwe smartphone-camera aan het testen en gebruikt de poes als model 🥰

20231202_105754.jpg

20231202_111446.jpg

20231202_110028.jpg

Britse korthaar een hele brave krabt nooit aan de zetel.
Nog nooit iets kapot gedaan, ondertussen toch al 14j oud, word goed gesoigneerd ook.
Ik hoop dat ik ze nog lang mag hebben.

Langharige katten hun vacht vereisen wat meer aandacht aangezien de haren gemakkelijker kunnen klitten, wat heel pijnlijk kan zijn voor de kat.

Moet je dat met elke kat doen?
Nee, hangt van de vacht van de kat af en hoe goed ze die zelf onderhouden. Soms hebben oudere katten, die zich minder goed beginnen wassen plots wel nood aan hulp bv. Net zoals je de ene kat 2 keer per week moet kammen om klitten te vermijden, en andere in hun leven geen kam te zien krijgen en een perfecte vacht hebben.

Op zich was het nu nog niet nodig, maar jonge katten hebben minder onderwol dan oudere en het is die onderwol die kan vervilten zonder onderhoud. Momenteel lukt het ons eigenlijk nog perfect zelf.
Filou heeft nu al een redelijk dikke ondervacht, dus die gaat waarschijnlijk toch wel 1 à 2 keer per jaar een trimbeurt nodig hebben als hij ouder is, om vachtproblemen te vermijden. Gelukkig is ook Filou degene die geniet van een kambeurt. Pixel heeft veel minder ondervacht, dus daarvoor gaat dat waarschijnlijk niet nodig zijn of toch minder vaak. De trimster heeft voor haar nu ook maar de prijs van een kittengewenning gerekend ipv van een trimbeurt.

De reden waarom we nu gegaan zijn waren er eigenlijk 4:
1. gewenning, hoe jonger ze dat leren kennen, hoe makkelijker dat nadien gaat lopen.
2. Voor onszelf, eens van een professional uitleg krijgen hoe we hun vacht best onderhouden
3. We vertrekken woensdag voor 2,5 week op reis. De oppas gaat het niet lukken hen te kammen. Dus hoe beter het startpunt van hun vacht bij vertrek, hoe minder kans dat er in die periode klitten komen.
4. Ze hebben allebei nogal een wollige en langharige broek waar al eens kattenbakkorrels en ontlasting in blijft kleven. Ik kam die daar bij Filou vlot uit en bij Pixel lukt het uiteindelijk ook wel altijd. Maar ook dat gaat voor de oppas, zeker bij Pixel, een onmogelijke opgave zijn. Dus hun broekjes zijn met de tondeuze kort gezet, zodat er minder kans is dat er dingen in plakken.

Terwijl Magic al na amper 3 weken op mij lag te spinnen en kopjes te geven heeft Loki er dus maar liefst 1,5 (!) jaar over gedaan.
Maar vandaag heeft hij dan eindelijk de stap gewaagd. Ineens lag hij daar te spinnen met zijn buikje in de lucht en zijn rugje op mij.
En spinnen maar en lichtjes in mijn hand bijten.

Hij wordt steeds socialer en aanhankelijker. Hij begint mij ook steeds meer en meer te achtervolgen voor knuffels. Magic gaat stikjaloers worden. :tongue:

Er staat binnenkort een verhuis op het programma.
De maine coon gaat naar een nieuwe woonst , waar reeds een kater wacht.
Hoe pak ik zoiets best aan ?

De maine coon is een binnenkat, gaat nooit buiten. De andere kat wel, maar is een vechtertje volgens mij.
Tips?

Er staat binnenkort een verhuis op het programma.
De maine coon gaat naar een nieuwe woonst , waar reeds een kater wacht.
Hoe pak ik zoiets best aan ?

De maine coon is een binnenkat, gaat nooit buiten. De andere kat wel, maar is een vechtertje volgens mij.
Tips?
Jackson geeft wel goede tips hierover

Terug
Bovenaan