Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Joepie, mijn kat heeft geen kanker!

die 2 bubbels heeft ze uitgezogen met een naald en spuit. enkel vettigheid.

ik had het verband daar toch wel in gezien, omdat die bubbels op haar heupen zaten, dat ze daardoor moeilijker kon springen.....
Nu schuift die arts artrose naar voor als mogelijke oorzaak.
Ik moet nu medicatie geven bij haar eten, en zien of het betert.

Maar ze is nog maar een jaar of 6-7 oud, dus vermoed toch eerder dat niet.
Ik vind zelfs dat ze al beter wandelt en springt, nu die bubbels weg zijn.

Soit, ik ga haar toch die medicatie geven ook.
En binnen 2 maand eens terug op controle, en haar tandsteen verwijderen. (na 6-7 jaar is dat wel eens tijd.) dan moet ze onder volledige narcose wel.
En als het tegen dan nog niet beter is met haar, kan haar bloed genomen worden als ze toch onder narcose is...

Wij hebben de Peewee korrels en bak. Werkt gewoon goed, de korrels waar urine in getrokken is verpulvert en valt door de zeef bij het graven. Wij gaan er zelf overheen met de spatel zodat alles mooi er door valt. Als je op tijd de onderbak leegmaakt valt het heel goed mee van geur.
Veel gemakkelijker dan die vervelende steentjes die we gebruikten voor onze vorige kat, je vond die werkelijk overal in huis, ook al lag er zo'n opvangmat voor.
+1 voor de Peewee bak.

Gelijk die voor ne Maine Coon besteld, beestje heeft een zee van ruimte om te schijten en plassen. En is eigenlijk wel nodig imo omdat ze enorm veel plast met haar drankfontein.

Allè, Huub is voor zijn jaarlijks vaccin geweest en hij moet dus afvallen. Hij was 1kg bijgekomen vergeleken met de vorige keer :unsure: .

Hij is ook vaak agressief wanneer we achter de zetel lopen. Blijkbaar kan dat door stress komen. We moeten een soort van holletje maken voor hem waar hij zich kan terugtrekken. Als het erger wordt, moet hij naar de kattenpsycholoog :unsure: . Dat wil ik zien.

Allè, Huub is voor zijn jaarlijks vaccin geweest en hij moet dus afvallen. Hij was 1kg bijgekomen vergeleken met de vorige keer :unsure: .

Hij is ook vaak agressief wanneer we achter de zetel lopen. Blijkbaar kan dat door stress komen. We moeten een soort van holletje maken voor hem waar hij zich kan terugtrekken. Als het erger wordt, moet hij naar de kattenpsycholoog :unsure: . Dat wil ik zien.
Vraag deze aan de sint :

Bekijk Ebi Kattenmand radiator Sunrise - Zwart - 45 x 30 x 30cm op: https://www.bol.com/nl/p/ebi-katten...0055112637?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Als onze kat ons even beu is springt ze daar in. Als het winter is en de verwarming springt aan gaat ze daar lekker in bakken.

@Bjorn

Die van ons is vorige dinsdag gesteriliseerd, gevaccineerd en gechipt. Ze doet het goed en toen ze nog wat onder invloed thuiskwam en scheef keek probeerde ze toch meteen al te spelen. Komende week nog wat herstellen en dan terug naar de dierenarts voor deel 2 van de vaccinatie en dan mag ze eindelijk eens naar buiten. Hoewel ze nu binnen precies wel zeer gelukkig is twijfel ik of ze met die koude snel naar buiten zal willen gaan...

Hier nog een +1 voor de PeeWeebakken. We hebben vijf katten momenteel en die dingen werken echt supergoed. We hebben verschillende (met deksel en zonder) en uiteindelijk is dat het minst gesleur en minst gedoe. Er ligt hier en daar wel eens zo'n houtkorreltje, maar niet meer zo'n zee van grind voor de bakken.

Nu schuift die arts artrose naar voor als mogelijke oorzaak.
Ik moet nu medicatie geven bij haar eten, en zien of het betert.
Als het arthrose is, ze hebben daar tegenwoordig spuitjes tegen die je ongeveer maandelijks geeft. Mijn 18-jarige kater doet het daar heel goed op. 't Is nog vrij nieuw dacht ik dat de dierenarts zei, dus misschien daar eens naar vragen.

Ik heb een paar jaar terug mijn beide katten ook moeten laten afvallen. Sindsdien zet ik ze bijna wekelijks op de weegschaal. Dan kan ik hun gewicht beter in het oog houden.

Ik heb hier de Peewee-bak weg gedaan. Ik was er absoluut niet content van.

@Bjorn

Die van ons is vorige dinsdag gesteriliseerd, gevaccineerd en gechipt. Ze doet het goed en toen ze nog wat onder invloed thuiskwam en scheef keek probeerde ze toch meteen al te spelen. Komende week nog wat herstellen en dan terug naar de dierenarts voor deel 2 van de vaccinatie en dan mag ze eindelijk eens naar buiten. Hoewel ze nu binnen precies wel zeer gelukkig is twijfel ik of ze met die koude snel naar buiten zal willen gaan...
Leuk om nog een update te horen hier. Laat ze zich makkelijk naar de dierenarts voeren ? Mss tot nu toe wel nog maar voor deel 2 zal ze mss wat minder happig zijn ;)

Leuk om nog een update te horen hier. Laat ze zich makkelijk naar de dierenarts voeren ? Mss tot nu toe wel nog maar voor deel 2 zal ze mss wat minder happig zijn ;)
Is een enorm speels schatje, ze neemt maar al te graag op haar eigen manier wraak door ons 's ochtends om 5:00 wakker te maken door de deur van de slaapkamer aan te vallen, of als die 's avonds toevallig op een kiertje staat zou ze ons de hele nacht durven wakker houden door als een gek door alle ruimtes te lopen, maar dus ook over en onder ons bed... Ze laat altijd haar speelmuizen naast ons op de grond liggen of op bed.
We houden de deur van de slaapkamer dus zoveel mogelijk dicht want 's nachts is het echt een killing machine 😹
Ik kan me al perfect inbeelden dat ze net als onze vorige kat heel wat muizen naar huis zal brengen vanaf ze buiten mag.

Op dit moment ligt ze nog te slapen, maar binnen een uur of 2 is die weer vol energie. Precies dat Duracel konijn.
Maar ze zal nog een week of 2-3 tot een maandje extra geduld moeten hebben gezien er na de operatie achter de snijwonde waar de draadjes zitten een zwelling is ontstaan met lichte bloeding, waarschijnlijk likt ze er af en toe op maar we zien het nooit gebeuren.
Volgens de dierenarts is dit normaal en helemaal niet erg en zal dit snel verdwijnen, en mogen we dit ook af en toe ontsmetten.

Sinds overlijden van de 'kleinen' , is de 'groten' precies helemaal veranderd.
Aanhankelijk, zoekt continue aandacht , speels, actief, spinnen ...Terwijl hij ervoor altijd zeer passief/rustig was. Hoe valt dat gedrag te verklaren?
Is dat compensatie of is hij voor een of andere reden gelukkiger?

Laatst bewerkt:
Sinds overlijden van de 'kleinen' , is de 'groten' precies helemaal verandert.
Aanhankelijk, zoekt continue aandacht , speels, actief, spinnen ...Terwijl hij ervoor altijd zeer passief/rustig was. Hoe valt dat gedrag te verklaren?
Is dat compensatie of is hij voor een of andere reden gelukkiger?
Mijn tante had 2 broers. Ene zat altijd buiten (Frans) en de andere binnen (Minouche). Als Frans binnenkwam, was er altijd ruzie. Na het overlijden van Minouche, kwam Frans ook de hele tijd naar binnen en was veel aanhankelijker. Mijn tante meent dat het kwam omdat hij de andere miste.

Edit: ondanks dat mijn tante ook 2 broers heeft, bedoel ik 2 broers katten :unsure:

Laatst bewerkt:
Terzijde: amai, dikke dt fout. Scussi

Wel ... dat is nu ook precies wat ik niet weet. Ik heb vroeger nooit echt (behalve speels) ruzie opgemerkt.
Ze zaten elkaar te wassen zelfs.
Dus vind het allemaal wat vreemd

Zonder teveel details te geven ziet het er naar uit dat binnenkort de twee poezen die ik al vanaf kitten 4j en 8j ken gaan verhuizen.
Ze staan spijtig genoeg niet op mijn naam dus ik heb er weinig over te zeggen.

De oudste was ook mijn eerste huisdier ooit.

Ik heb geen idee hoe ik er afscheid van moet nemen en de gedachte dat het er aan komt doet me dan ook verschrikkelijk pijn.
Ik weet ook niet hoe ik in de toekomst daarmee moet omgaan, als ik een fotootje ergens zet van de twee dan zal dat altijd zoveel pijn doen als ik ze zie. Maar ik kan ze toch ook niet zomaar vergeten.

Ze bezoeken kan ik ook niet aangezien ik dat emotioneel niet echt aan kan.

:(

Pittig weekje hier met onze 2 vriendjes.

Door steeds weerkerende diarree en nu ook aanhoudend krabben, dinsdag een bezoekje dierenarts.

Verdict dat de 2 toch niet gerelateerd zijn: vlooien en waarschijnlijk een intollerantie of voedingsallergie.

Voor dat 2de zitten ze nu een periode op aangepast voer, waarmee hopelijk de klachten verdwijnen om dan daarna via trial en error te achterhalen wat het probleem is.

Voor dat eerste: pipetjes in de nek, maandelijks voor een jaar en kuisen, kuisen, kuisen. Slecht getimed, want ik had een covidbesmetting en de grote kuis moest gebeuren voor al die rondslingerende neten vlooien werden. Maar we zijn er door geraakt.

Verder doen ze het gelukkig goed en zijn het 2 toffe beesten.

Door steeds weerkerende diarree en nu ook aanhoudend krabben, dinsdag een bezoekje dierenarts.

Verdict dat de 2 toch niet gerelateerd zijn: vlooien en waarschijnlijk een intollerantie of voedingsallergie.

Voor dat 2de zitten ze nu een periode op aangepast voer, waarmee hopelijk de klachten verdwijnen om dan daarna via trial en error te achterhalen wat het probleem is.
Moest je interesse hebben om te proberen...we hebben hier anders nog een aantal porties rauw voeder die je mag hebben ;)

Moest je interesse hebben om te proberen...we hebben hier anders nog een aantal porties rauw voeder die je mag hebben ;)
Sowieso gaan ze nu eerst een aantal weken op dat dieetvoer en enkel dat moeten blijven, zodat we hopelijk neutraal kunnen starten.

Maar voor rauwvoer zouden ze ook op vaste tijdstippen moeten kunnen eten krijgen en door beide in ploegen te werken is dat nu net iets wat wij hen niet kunnen bieden. Dus een kwalitatieve brok, die gans de dag ter beschikking staat is hier veel praktischer.

Terug
Bovenaan